معرفی کتاب

معرفی کتاب تخت خوابت را مرتب کن اثر ویلیام اچ. مک‌ریون

کتاب تخت خوابت را مرتب کن به شما می‌گوید که چگونه ترس‌های خود را در آغوش بکشید و دنیا را با این کار تغییر دهید.

  • معرفی کتاب تخت خوابت را مرتب کن اثر ویلیام اچ. مک‌ریون

    کتاب تخت خوابت را مرتب کن با نام اصلی Make Your Bed نوشته دریاسالار ویلیام اچ. مک‌ریون (بازنشسته‌ی نیروی دریایی آمریکا) است.

    مک ریون کتاب را با این مقدمه آغاز می‌کند: «در روز هفدهم ماه می سال ۲۰۱۴، من افتخار این را داشتم که در جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه تگزاس در آستین سخنرانی کنم. اگرچه خودم هم از همین دانشگاه فارغ‌التحصیل شده بودم، ولی بعید می‌دانستم یک ژنرال جنگی که زندگی حرفه‌ای خود را در جنگ سپری کرده، خیلی مورد استقبال دانشجویان کالج قرار بگیرد.

    اما دیدن آن‌هایی که با اشتیاق برای شنیدن سخنرانی‌ام آمده بودند، مرا بسیار شگفت‌زده کرد. به نظر می‌رسید ده درسی که من در تمرینات نیروی دریایی یاد گرفتم و اساس صحبت‌هایم را شکل می‌داد، مورد توجه جمعیت بسیاری قرار گرفته است.»

    درباره نویسنده کتاب تخت خوابت را مرتب کن

    کسانی که به مطالعه‌ی کتاب روانشناسی و کتاب انگیزشی علاقه‌مند هستند حتما ژنرال ویلیام مک ریون را می‌شناسند. او نویسنده‌ای آمریکایی تبار و زاده‌ی 6 نوامبر سال 1955 است و صاحب پرفروش‌ترین کتاب انگیزشی در سال 2017 با عنوان کتاب تخت خوابت را مرتب کن است.

    مک ریون با استفاده از بورس تحصیلی وارد دانشگاه تگزاس در آستین شد. وی در  رشته روزنامه نگاری مشغول به تحصیل شد و در سال 1977 مدرک فارق التحصیلی خود را دریافت کرد. از آنجایی که با بورس تحصیلی وارد دانشگاه شده بود در نیروی دریایی عضو شده و مشغول آموزش شد. در همان‌جا مدرک کارشناسی ارشد را اخذ کرد و مشغول تاسیس برنامه‌های عملیاتی شد.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    مک ریون در سال 2014 در بین دانش آموختگان دانشگاه تگزاس سخنرانی نمود و در سخنرانی از درس‌های مهمی که از کارکردن در نیروی دریایی فرا گرفته بود صحبت کرد. ریون تمامی این درس ها را در کتاب تخت خوابت را مرتب کن آورده است.

    وی معتقد است تمامی ما این امکان را داریم که دنیای خود را دگرگون کنیم و در دنیای دیگران هم دگرگونی ایجاد کنیم. از این جهت قابلیت این را داریم که بتوانیم دنیا را به بهترین شکل ممکن تبدیل کنیم.

    موفقیت‌های چشمگیر مک ریون سبب شده در سال 2012 نام او در کنار افرادی چون چارلز متیوز، لورا بوش، ملیندا پرین، جولیوس گلیکمن و هکتور روئز به عنوان برجسته ترین دانش آموختگان تگزاس ثبت شود.

    کتاب تخت خوابت را مرتب کن چه موضوعی را مورد بررسی قرار می‌دهد؟

    نویسنده همه درس هایی که در زمان فعالیت خود در نیروی دریایی به دست آورده بود را در 10 فصل به طور مجزا بیان کرده است. خواننده با مطالعه این درس ها در می‌یابد که چطور با به کارگیری کارهای کوچک و ساده می‌تواند کارهای خود را مداوم و متعهدانه انجام دهد.

    در حقیقت این کتاب به شما می‌گوید که چگونه ترس‌های خود را در آغوش بکشید و دنیا را با این کار تغییر دهید.

    آشنایی با سرفصل‌های کتاب تخت خوابت را مرتب کن

    همان‌طور که گفته شد، این کتاب ده فصل دارد که هر یک از آن‌ها بخشی از خاطرات ویلیام اچ. مک ریون را توصیف می‌کنند.

    1. روز خود را با وظایفی کامل شده آغاز کن
    2. تو به تنهایی از عهده‌اش برنمی‌آیی
    3. تنها چیز مهم، وسعت قلب شما است
    4. زندگی عادلانه نیست، به مسیرت ادامه بده
    5. شکست انسان را قوی می‌کند
    6. باید جسارت زیادی داشته باشید
    7. در برابر زورگوها بایستید
    8. در موقعیت درست قرار بگیرید
    9. به دیگران امید دهید
    10. هرگز تسلیم نشوید

    کتاب تخت خوابت را مرتب کن برای چه کسانی مناسب است؟

    اگر شما کاربر گرامی سایت آموزشی و پژوهشی رابینیا تصور می‌کنید که در مرحله درستی در زندگی قرار ندارید و نیاز دارید یک دلگرمی داشته باشید و بتوانید به مشکلات غلبه کرده و از یک جایی برخیزید و شروع کنید، خلاصه صوتی کتاب تخت خوابت را مرتب کن را به شما پیشنهاد میکنیم.

    این کتاب برای کسانی که در کارهای خود دچار دگرگونی و سردرگمی هستند نیز پیشنهاد می‌شود. کتاب تخت خوابت را مرتب کن به تقویت روحیه نیز کمک شایانی می‌کند.

    درس های کتاب تخت خوابت را مرتب کن

    در ابتدا شاید نکات گفته شده در این کتاب ساده به نظر برسند و شما فکر کنید که کتاب تخت خوابت را مرتب کن نیز همانند دیگر کتاب‌های انگیزشی باشد، اما باید گفت که این‌چنین نیست، زیرا مک ریون برای نوشتن این کتاب، از تجربه‌های خود استفاده کرده و آنچه خود با پوست‌واستخوان چشیده را برای شما نوشته است.

    انجام تست عشق و ازدواج

    مثلا می‌توان به یک جمله در فصل دوم این کتاب اشاره کرد که گفته شده «تو تنهایی از عهده‌اش برنمی‌آیی.» با توجه به این جمله مشخص می شود که ویلیام به معنای واقعی شرایط وحشتناکی را تجربه کرد که اگر تنها بود، به‌هیچ‌وجه نمی‌توانست از پس مشکلات برآید.

    نکته اصلی کتاب تخت خوابت را مرتب کن

    نویسنده با نوشتن این کتاب قصد داشت تا به دیگران بگوید که کار امروز را به فردا واگذار نکنند، فردی را در زندگی داشته باشند تا در شرایط سخت به آنها کمک کند، در برابر زورگویی‌ها به هیچ وجه تسلیم نشوند، از شکست نترسند و از آن برای بالا رفتن استفاده کنند، در برابر دشواری‌ها کم نیاورند و قوی باشند.

    اگر فردی بتواند به تمام این اصول در زندگی‌اش پایبند باشد، می‌تواند در زندگی خود به بهترین شکل تغییراتی را به وجود آورد.

    در کل مک ریون معتقد است که زندگی در برخی از مواقع بسیار سخت خواهد بود، اما با انجام برخی از کارها می‌توان این شرایط را پشت سر گذاشت و زندگی را بهتر کرد.

    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 365 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 365 میکروبوک رو تهیه کنی. با این کار میتونی یه نسخه بهتر از خودت بسازی 😉
    مشاهده 365 خلاصه کتاب صوتی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x