روابط زناشویی و جنسیاختلالات و مشکلات جنسی

آیا تا به حال وقت آزاد داشته‌اید؟

تحقیقات جدید رابطه بین اوقات فراغت و شادی را نشان می دهد.

  • آیا تا به حال وقت آزاد داشته‌اید؟

    تصور کنید که هر روز می توانید زمان زیادی را صرف انجام کارهایی کنید که واقعاً دوست دارید انجام دهید. چقدر زمان برای خود اختصاص می دهید؟ حالا چیز دیگری از خود بپرسید: اگر از امروز واقعاً می توانستید زمانی را در زندگی خود داشته باشید، شادتر خواهید بود؟ یا فقط، هدیه موقتی شما را ناراضی می کند؟

    در یک تحقیق جدید مقاله (سپتامبر 2021)، گروهی از محققان اساساً همین سوالات را مطرح کردند. آنها رابطه بین زمان اختیاری افراد و رضایت آنها از زندگی را بررسی کردند. محققان زمان اختیاری را به عنوان “زمان صرف شده در فعالیتهای اوقات فراغت یا سایر مشاغل که وظیفه اصلی آنها استفاده از زمان برای لذت بردن یا برخی دیگر از اهداف ذاتی ارزشمند است” تعریف کردند.

    آنها گروهی از مردم را مورد بررسی قرار دادند تا مطمئن شوند که اقداماتی را انجام می دهند که اکثریت قریب به اتفاق مردم (بیش از 90 درصد) آنها را زمان اختیاری مناسبی می دانند. به عنوان مثال می توان به انجام کار، تماشای تلویزیون، انجام بازی، گذراندن وقت با خانواده یا دوستان، رفتن به یک گالری هنری یا یک باشگاه کمدی، داشتن رابطه جنسی، تماشای ورزش، دویدن، گلف زدن و انجام سایر انواع ورزش اشاره کرد.

    نکته مهم این است که محققان نه تنها آنچه را که به عنوان زمان اختیاری شناخته می شود، روشن کردند، بلکه زمان اختیاری را نیز در نظر گرفتند.

    به عنوان مثال، عدم وجود زمان اختیاری، زمانی نیست که افراد در حال جمع آوری حقوق هستند. این شامل وظایف دیگری مانند مراقبت از کودک، نگهداری از خانه یا رفتن به ملاقات پزشک است. به طور مناسب، آنها افرادی را در کار خود بررسی کردند که شغل پردرآمدی داشتند یا نداشتند.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    این تیم نحوه ارتباط زمان اختیاری و رضایت را از دو جهت ارزیابی کرد. اول، مردم را مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند که چگونه زمان اختیاری خود را گذرانده اند و همچنین چقدر از زندگی خود خوشحال هستند. دوم، آنها دو آزمایش را انجام دادند و از مردم خواسته بودند که در تکرار اول، با دقت و به طور کامل دارای مقادیر متفاوتی از زمان اختیاری باشند و در آزمایش دوم، آن زمان را نیز سازنده تصور کنند.

    این مطلب را هم ببینید  ملاک های مهم در شناخت مردان

    نتایج تحقیقات آنها چند نکته را آشکار کرد:

    اولاً، وقت آزاد ناکافی (یعنی کمتر از دو ساعت) به کاهش رضایت مربوط می شود و فرصت داشتن زمان اختیاری بیشتر با احساس بهتر مرتبط می شود. اما این فقط تا حدی صادق است.

    ثانیاً، یک فرد می تواند وقت اضافی زیادی داشته باشد. در این مورد، تیم دریافتند که بیش از پنج ساعت اوقات فراغت با رضایت کمتر مرتبط است.

    سوم ، اینکه چگونه مردم پنج ساعت یا بیشتر از وقت آزاد خود را می گذرانند مهم به نظر می رسد. وقتی صحبت از صرف وقت اجتماعی برای تعامل با دیگران یا دنبال کردن علایق اوقات فراغت می شود که احساس سازنده، مثمر ثمر، سودمند یا مفید داشته باشید، زمان بیشتر، باعث کاهش سلامتی نمی شود.

    برای مطالعه بیشتر در مورد آسیب های تعامل در رسانه های اجتماعی کلیک کنید.

    در عوض، به نظر می رسد زمان صرف تنهایی یا انجام کاری است که احساس می کنید خالی است یا ارزش واقعی ندارد در صورتی که رضایت کمتر با زمان بیشتر مرتبط باشد.

    سوم ، اینکه چگونه مردم پنج ساعت یا بیشتر از وقت آزاد خود را می گذرانند مهم به نظر می رسد. وقتی صحبت از صرف وقت اجتماعی برای تعامل با دیگران یا دنبال کردن علایق اوقات فراغت می شود که فرد احساس سازنده، مثمر ثمر، سودمند یا مفید داشته باشد، زمان بیشتر، به کاهش سلامتی مربوط نمی شود.

    در عوض، به نظر می رسد زمان بیشتر صرف تنهایی یا انجام کاری که احساس می کند خالی است یا ارزش واقعی ندارد با رضایت کمتر مرتبط می باشد.

    این مطلب را هم ببینید  هدفمندی با افزایش سن

    چهارم ، فرقی نمی کرد که آنها در مورد تعطیلات آخر هفته یا روزهای هفته صحبت می کنند، یا به افرادی نگاه می کنند که اشتغال دارند یا خیر. نتایج یکسان بود.

    چه چیزی می توانیم از این نتیجه بگیریم؟ این بستگی به شرایط ما دارد. همانطور که تیم تحقیق پیشنهاد کرد، افرادی که به نظر نمی رسد یک روز آزاد در روز داشته باشند، ممکن است بخواهند چند ساعت برای انجام هر کاری که دوست دارند تلاش کنند.

    انجام تست عشق و ازدواج

    و افرادی که وقت آزاد زیادی دارند ممکن است بخواهند به نحوه گذراندن آن توجه داشته باشند تا احساس اجتماعی یا ارزشمندی داشته باشند. در هر صورت، این تحقیق نشان می دهد که ما می توانیم رابطه خود را با زمان و اوقات فراغت به گونه ای تقویت و تنظیم کنیم که بتواند بهتر به ما خدمت کند.

    حتما بخوانید : خود ارضایی در دختران

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x