مهارت‌های ارتباطیرشد و توسعه فردی

انواع زبان بدن

بهترین وضعیت بدن موقع برقراری ارتباط، صحبت کردن و یا سخنرانی در حالت گشوده است که اصطلاحاً به آن زبان بدن گشوده می‌گوییم زبان بدن بسته

  • انواع زبان بدن

    زبان بدن هم انواع مختلفی دارد که هر کدام نتیجه و مفهوم منحصر به خودشان را دارند اما در این قسمت دو نوع مهم زبان بدن یعنی زبان بدن گشوده و بسته را توضیح خواهیم داد. همراه ما در سایت آموزشی و پژوهشی رابینیا باشید.

    زبان بدن بسته

    همان‌طور که در مقاله زبان بدن چیست؟ گفته شد ما از طریق زبان بدن، پیام‌ های بی‌شماری را به مخاطب خود ارسال می‌کنیم و ناخودآگاه مخاطبمان نیز این پیام‌ها را دریافت می‌کند. وقتی در ارتباطات و در حین گفتگو، دست ‌های ما یکدیگر را بگیرند ما زبان بدن بسته را ایجاد کرده‌ایم.

    وقتی زبان بدن ما در حالت بسته قرار دارد، بین خودمان و افراد مقابلمان دیواری ایجاد کرده‌ایم و این به این معنی است که تمایلی به برقراری و یا ادامه ارتباط نداریم.

    پس در این بخش نتیجه میگیریم که زبان بدن بسته برای ارتباطات اصلاً مناسب نیست ؛ بنابراین باید مراقب زبان بدن خود باشیم تا در زمان برقراری ارتباط و یا صحبت کردن، به هیچ عنوان حالت بسته را به خود نگیرد.

    اگر شما در حال گزارش دادن یا سخنرانی هستید، باید تا آنجایی که می‌توانید نسبت به شنوندگان خود باز و پذیرا باشید. بنابراین، شما باید موانع فیزیکی را که توانایی ارتباط شما را محدود می‌کند، حذف کنید.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    تریبون، رایانه‌ها، صندلی‌ها و حتی یک پوشه می‌تواند بین سخنران و مخاطب فاصله ایجاد کند و مانع احساس ارتباط بین سخنران و شنونده شود. دست ‌به ‌سینه بودن و بازوها را در هم قفل‌کردن یا نشستن در پشت یک مانیتور کامپیوتر هر دو رفتار هایی بسته و مانع ارتباط هستند.

    این مطلب را هم ببینید  7 روش برتر جلب اعتماد همسر

    زبان بدن گشوده

    بهترین وضعیت بدن در حین برقراری ارتباط، صحبت کردن و یا سخنرانی، در حالت گشوده است که اصطلاحاً به آن زبان بدن گشوده گفته میشود.

    منظور از زبان بدن گشوده، وضعیتی است که دست‌ها کاملاً از هم فاصله گرفته و اغلب به‌صورت موازی قرار می‌گیرند. در این حالت باید سعی شود که شخص یا اشخاص روبروی ما به‌ راحتی بتوانند کف دست ‌هایمان را ببینند.

    زمانی که دست‌ها از یکدیگر فاصله دارند حالتی به وجود می‌آید که از نظر ضمیر ناخود آگاه شخص مقابل، شما آماده در آغوش گرفتنشان هستید. در این حالت حس خوشایندی به اشخاص دست می‌دهد. پیام این زبان بدن، اشتیاق زیاد شما برای برقراری ارتباط، ادامه صحبت و صمیمیت است.

    یک دست دادن قاطعانه و نشستن با آرامش باعث می‌شود پرانرژی و مسلط بر خود، به نظر برسید. وضعيت شما بايد آرام ولی پشتتان باید صاف باشد.

    این نشان می‌دهد شما فردی آرام، راحت و مطمئن هستند. موقع صحبت کردن گاهی مکث کنید تا نظر شنونده را جلب کرده و اعتماد به‌ نفس خود را نشان دهید.

    جدا کردن پاها از یکدیگر، فضای بیشتری را گرفته و اعتماد به‌ نفس بیشتری را نشان می‌دهد. زمانی که کسی صحبت می‌کند کمی به سمت او متمایل شوید تا توجه خود را نشان دهید.

    همچنین نشان دادن کف دست‌ ها خبر از صداقت شما در بیان و رفتار می‌دهد. پس لطفاً از همین الان دقت کنید که همیشه در حال صحبت کردن، دستان شما کاملاً از هم باز شده و زبان بدن گشوده را ایجاد کنید.

    این مطلب را هم ببینید  شیوه های دوست داشتنی شدن

    دست‌هایتان را در هم گره نکنید. به‌جای آن می‌توانید دستتان را در جیبتان قرار داده یا در اطرافتان رها کنید. این حالت به دیگران نشان می‌دهد که نسبت به آنان باز و پذیرا هستید.

    انجام تست عشق و ازدواج
    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x