روانشناسی فردی

خلاقیت و عجیب بودن رویاها

هر چه رویاهایتان عجیب تر باشد ، می تواند در زندگی شما الهام بخش تر باشد.

  • خلاقیت و عجیب بودن رویاها

    “رویاها بسیار عجیب و غریب هستند که هیچ معنایی ندارند.”

    از زمانهای قدیم تا به امروز ، این یک انتقاد رایج از رویاها بوده است. در دهه های 1970 و 1980 ، چندین دانشمند این انتقاد را در مرکز نظریه های خود قرار دادند که رویاپردازی در نهایت مزخرف است ، محصول جانبی بی معنی تصادفی عصبی در مغز هنگام خواب است.

    اکثر رواندرمانگرانی که تجربه کار با رویاها را دارند ، این نوع کاهش عصبی را رد می کنند. و با این حال ، برخی از همین درمانگران هنوز این فرض را می پذیرند که عجیب بودن رویا یک مشکل است ، و هدف از تفسیر باید ترجمه رویای وحشی و بی قاعده به شکلی از زبان منطقی باشد.

    کسانی که بر عجیب بودن غیرمنطقی رویاپردازی تأکید می کنند ، شواهد تجربی فراوانی را مبنی بر اینکه اکثر رویاها نه به خصوص عجیب هستند نادیده می گیرند.

    تحقیقات سیستماتیک در مورد محتوای رویاها در چندین دهه در واقع نشان داده است که بخش زیادی از رویاها معمولی و نسبتاً واقعی هستند و حول شخصیت ها ، محیط ها و فعالیت های آشنا می چرخند.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    ممکن است تفاوت های جزئی در بیداری زندگی وجود داشته باشد ، اما هیچ چیز موجه نیست که کل رویا را مزخرف محض بنامیم. در حقیقت ، بسیاری از رویاها آنقدر غیر غیرعادی هستند که نمی توان آنها را از گزارش یک زندگی معمولی بیداری تشخیص داد.

    واضح است که تخیل رویایی در صورت تمایل می تواند ماکت های واقع گرایانه و شبیه به زندگی بیدار را تولید کند. این احتمال را افزایش می دهد که عجیب و غریب بودن در خواب ، تصادفی نیست ، بلکه معنا محور و خلاقانه بیان کننده است. این یک ویژگی است ، نه یک اشکال.

    این مطلب را هم ببینید  جملات طلایی هدفمندی

    وقتی چیزی در خواب عجیب می شود ، ممکن است از رهایی عمیق خواب برای فراتر رفتن از تصور آنچه ممکن است باشد ، استفاده کنید. وقتی چیزی در خواب عجیب می شود ، ممکن است از رهایی عمیق خواب برای فراتر رفتن از تصور آنچه ممکن است باشد ، استفاده کنید.

    به نظر می رسد این آزادی پایان ناپذیر پیدایش روانی قدرت خلاقیت رویایی است.

    برای مطالعه در رابطه با رویا های ما به طرز شگفت آوری دوستانه هستند کلیک کنید.

    شاید به جای عجیب و غریب بودن ، باید از بازیگوشی رویاها به عنوان راهی برای محاسبه عجیب ترین ویژگی های آنها و شناخت ارزش های بالقوه آنها صحبت کنیم.

    وقتی به رویاپردازی به عنوان یک بازی ، بازی خیال انگیز ذهن در خواب نگاه می کنیم ، می توانیم درک کنیم که چگونه “عجیب ترین” رویاها می توانند هدایای فوق العاده ای از خلاقیت  را تحمل کنند.

    این هدایا شامل تصاویر زیبا ، احساسات اولیه ، هماهنگی های اساطیری ، بینش های بدیع ، راهنمای شفابخش ، دگرگونی های بنیادی و افشاگری های وجودی است.

    به همین دلیل است که رویا پردازی همیشه نقش ارزشمندی را به عنوان منبع الهام خلاقانه برای هنرمندان سراسر جهان در طول تاریخ ایفا کرده است.

    این به ما این امکان را می دهد که ذهن خود را افزایش دهیم ، عمیق ترین کنجکاوی های خود را به هر کجا که منجر می شود ، دنبال کنیم و امکانات فراتر از محدوده واقعیت بیدار را کشف کنیم.

    انجام تست عشق و ازدواج

    آیا می توانید برای افزایش خلاقیت بازیگوش رویاهایتان کاری انجام دهید؟

    بله ، می توانید. اما در ابتدا ، یک کلمه احتیاط: اگر تا به حال رویاهایی گسسته و تکه تکه دیده اید که باعث ناراحتی شما در زندگی می شوند ، لطفاً با یک متخصص بهداشت روانی مشورت کنید. بین شوخ طبعی سالم و علائم بیماری روانی تفاوت وجود دارد.

    این مطلب را هم ببینید  دکمه

    ساده ترین راه برای تحریک رویاهای خلاق این است که مطمئن شوید خواب منظم و آرام دارید. اگر ممکن است اجازه دهید صبح به آرامی از خواب بیدار شوید ، این می تواند به تصاویر و احساسات رویای شب شانس بیشتری برای زنده ماندن در سفر به هوشیاری بیدار شما بدهد.

    نگه داشتن یک مجله رویایی نیز می تواند با آشنایی بیشتر شما با الگوهای اصلی محتوای رویای شما به شما کمک کند.

    هرچه بیشتر در مورد رویاهای معمولی خود بدانید ،  به راحتتی میتوانید رویاهای خارق العاده خود را تشخیص دهید ، آنهایی که به طرز جالبی از خطوط اصلی شما منحرف شده اند.

    شما همچنین می توانید رویاهای خود را با شخص دیگری که به او اعتماد دارید ، مانند یک دوست یا یکی از اعضای خانواده ، آن را به عنوان یک داستان سرگرم کننده به اشتراک بگذارید ، داستانی که اتفاقاً در یک رویا رخ داده است.

    حتی تقلیل گرایان علمی(که محوریت آن کاهش پیچیدگی پدیده‌ها و تبدیل آن به بنیادی‌ترین قسمت‌های یک پدیده است).

    اعتراف می کنند که رویاهای عجیب و غریب می توانند به طرز مقاومت ناپذیری قانع کننده و گاهی اوقات کاملاً سرگرم کننده باشند و طبیعتاً میل به اشتراک گذاری با دیگران را برانگیزد.

    من معتقدم که این فقط اتفاقی نیست ، بلکه در واقع گسترش حیاتی پتانسیل های خلاقانه رویاپردازی از ذهن فرد به دنیای اجتماعی است. این یکی از راه هایی است که رویاها باعث ایجاد خلاقیت فراتر از حوزه شخصی می شود و به پویایی فرهنگی جامعه کمک می کند.

    این مطلب را هم ببینید  ارتباط خوب بد یعنی چی ؟

    در طول تاریخ ، سنت های بومی در آفریقا ، آسیا ، اقیانوسیه و آمریکا دقیقاً به همین دلیل اشتراک گذاری رویاهای مشترک را تشویق کرده است تا به افراد رویایی اجازه دهند تا در زندگی جمعی صدای خلاقانه ای داشته باشند.

    شما می توانید آن عمل قدیمی را امروز به سادگی با به اشتراک گذاشتن یک رویا بازی غیرمعمول با شخصی که می شناسید احیان کنید و شاید او را دعوت کنید تا عجیب ترین رویای خود را با شما به اشتراک بگذارد.

    تست های شغلی

    هیچ تجزیه و تحلیل و تفسیری لازم نیست ، فقط احترام متقابل و یک گشودگی برای تعجب است.

     

    خلاقیت و عجیب بودن رویاها
    خلاقیت و عجیب بودن رویاها
    حتما بخوانید : من هرگز بچه نداشتم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x