آسیب شناسی فردیآسیب شناسی خانوادهخانواده

دل شکستگی در مردان

چرا آنها بیشتر در مورد درد خود در فضاهای مجازی صحبت می کنند.

  • دل شکستگی در مردان

    یک مطالعه جدید در نوع خود الگوهای زبانی و انتخاب کلماتی، مردان و زنانی را که به طور ناشناس به دنبال مشاوره روابط آنلاین از غریبه‌ها هستند، فهرست‌بندی کرد.

    این یافته‌ها اخیراً در مجله روابط اجتماعی و شخصی منتشر شده است.

    این مقاله با نشان داد برخی، کلیشه های جنسیتی را در هم می شکنند.
    مردان در طول جدایی، دردهای عاطفی بیشتری را نسبت به آنچه آشکارا در زمینه های دنیای واقعی اعتراف می کنند، تجربه می کنند.

    جایی که خطر پیامدهای اجتماعی منفی مرتبط با بحث آشکار درد دل وجود دارد.
    برای این مطالعه، نویسنده ارشد، رایان بوید و همکارانش، ویژگی‌های جمعیت شناختی و الگوهای زبانی 184631 مرد و زن را که به دنبال مشاوره روابط درredit بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

    به گفته محققان، این اولین تجزیه و تحلیل کلان داده‌های زبانی است که توسط “کمک جویان رابطه” در دسترس عمومی و ناشناس ردیت استفاده می‌شود.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    یافته‌های ما نشان می‌دهد که برخلاف زمینه‌های سنتی، مردان بیشتر به دنبال کمک برای روابط آنلاین خود هستند .

    نویسندگان توضیح می دهند کلماتی مانند “دلشکسته”، “حسرت”، “گریه” و “شکستگی” اغلب زمانی استفاده می شد که رددیتورهای مرد برای مقابله با درد دلشان کمک می خواستند.

    مردان به احتمال زیاد در ردیت به “درد دل” و “آسیب عاطفی” اشاره می کنند.

    انجمن reditor خود به این صورت توصیف می شود: “جامعه ای که بر اساس کمک به مردم و هدف ارائه بستری برای مشاوره روابط بین فردی ساخته شده است.

    ما به دنبال پست هایی از کاربرانی هستیم که دارای معضلات ارتباطی خاص و شخصی باشند که سایر ردیتورها می توانند در حل آنها کمک کنند.”

    وقتی خطر عواقب اجتماعی کم باشد یا اصلاً وجود نداشته باشد، مردانی که به دنبال مشاوره روابط از دیگر ردیتوها هستند، مایلند آشکارا در مورد درد و آسیب ناشی از دردو دل  صحبت کنند.

    این انجمن یک انجمن آنلاین عظیم با بیش از سه میلیون عضو است.

    این به روانشناسان اجتماعی نگاهی نادر به احساس مردان و زنان واقعی بر اساس داده‌های زبان طبیعی در یک محیط “نسبتا شخصی” و ناشناس می‌دهد.

    این مطلب را هم ببینید  تاثیرات کار کردن

     

     

    انجام تست عشق و ازدواج

    شکل 1. بعد شخصی-غیر شخصی در رابطه با منابع رابطه کمک می کند. توجه داشته باشید. منابعی که از طریق آنها کمک جویی در رابطه رخ می دهد، که در درجات دانش شخصی و ارتباط با کمک جویان متفاوت است.

    “بیشتر چیزهایی که در مورد مشکلات رابطه می دانیم از مطالعات انجام شده بر روی افراد زوج درمانی می آید که شامل یک زیرمجموعه نسبتاً خاص از افراد است افرادی که زمان، پول و انگیزه لازم برای کار روی مشکلات رابطه خود را دارند.

    در اخبار ما نه تنها می‌خواستیم بفهمیم که چه مشکلاتی در رابطه معمولاً توسط عموم تجربه می‌شود، بلکه می‌خواستیم بفهمیم که چه کسی کدام مشکلات را بیشتر تجربه می‌کند.”

    بوید افزود: «هنگامی که ما در حال انجام مطالعه بودیم، متوجه شدیم که این فرصت مهمی بود تا بسیاری از ایده‌های مشترک در مورد تفاوت‌های جنسیتی در روابط را مورد آزمایش قرار دهیم.

    “به عنوان مثال، آیا واقعاً مردان از نظر عاطفی کمتر از زنان در روابط سرمایه گذاری می کنند، یا اینطور است که مردان صرفاً به دلیل به اشتراک گذاشتن احساسات خود مورد انگ قرار می گیرند؟”

    بر خلاف توزیع‌های جنسیتی معمولی که در تنظیمات آفلاین redit یافت می‌شود که زنان بیشتر به دنبال مشاوره روابط از یک درمانگر حرفه‌ای هستند، 54.62٪ از کاربرانredit مرد و 45.38٪ زن بودند.

    همانطور که انتظار می رود، افرادی که در پلتفرم redit پست می گذارندبه طور قابل توجهی جوانتر (متوسط سن 24 سال ) ولی در مقابل بزرگسالان میانسال بیشتر از طریق کانال های آفلاین به دنبال کمک هستند .

    بوید خاطرنشان کرد: «به طور سنتی، زنان نسبت به مردان بیشتر احتمال دارد مشکلات رابطه را شناسایی کنند، به درمان فکر کنند و به دنبال درمان باشند.
    بوید خاطرنشان کرد; با این حال، وقتی انگ‌های اجتماعی سنتی را از مردان به خاطر کمک‌جویی و به اشتراک گذاشتن احساساتشان حذف می‌کنید، به نظر می‌رسد که آن‌ها نیز به اندازه زنان در تلاش هستند که در روابط خود سرمایه‌گذاری کنند.».

    این مطلب را هم ببینید  تفاوت بین مشاوره فردی و خانواده

    این تحقیق همچنین نشان می دهد که در طول نوجوانی، پسران بیشتری (N = 5,447) نسبت به دختران نوجوان به دنبال مشاوره روابط درredit  هستند (N = 1,828).

    نویسندگان می نویسند: «اگرچه کاوش ما در خصوص ویژگی های جمعیت شناختی، نگاهی جدید به افرادی که به دنبال کمک به روابط آنلاین هستند، ارائه می دهد، اما خاطرنشان می کنیم که این یافته ها ممکن است به سادگی منعکس کننده ترکیب عمومی تر Reddit باشد که به سمت مردان جوان گرایش پیدا می کند.

    تست های شغلی

    مطالب ضروری روابط

    همچنین ممکن است دختران بدون ترس از خطر پیامدهای منفی اجتماعی مرتبط با بحث در مورد موضوعات بسیار شخصی بدون پوشش ناشناس، اطلاعات مربوط به روابط خود را با دوستان به اشتراک بگذارند.

    از طرف دیگر، پسرها ممکن است به Reddit روی بیاورند زیرا ناشناس بودن پلتفرم آسیب‌پذیری را کاهش می‌دهد و خطر عواقب شرم‌آور اجتماعی را کاهش می‌دهد.

    مردها هنگام بحث درباره درد دل بیشتر از “;کلمه ما ” استفاده می کنند. زنان، به طور کلی، بیشتر از “کلمه من “استفاده میکنند.

    آخرین مطالعه (2021) در مورد ماهیت و ماهیت کمک گرفتن از غریبه ها به صورت آنلاین از طریق پلت فرم r/relationships Reddit، برخی از نشانگرهای زبانی را برای پیوست نگاه می کند.

    در همین راستا، تحقیقات قبلی (هایدون و همکاران، 2014) نشان داده است که به طور متوسط، زنان ممکن است بیش از مردان مستعد ابتلا به دلبستگی مشغول باشند.

    هنگام بحث در مورد روابط خود، زنان (نسبت به مردان) از زبانی استفاده می‌کردند که بیشتر با حالت دلبستگی مشغول بود.( زبان مخصوص به خود یعنی استفاده از کلمه من )

    آنها می‌افزایند: «برعکس، مردان الگوهای زبانی را نشان دادند که با حالت دلبستگی ایمن سازگارتر بود: استفاده بیشتر از واژه‌های ما، واژه‌های وابستگی، و واژه‌های احساسات مثبت، همراه با نرخ پایین‌تر واژه‌های من».

    با این حال، برخی از الگوهای دلبستگی طردکننده در میان مردان (نسبت به زنان) وجود داشت.»

    “می دانم که مدتی گذشته است، اما چیزی در ذهنم است.

    این مطلب را هم ببینید  تاثیر نبود فرزند بر خوشبختی

    از آن روز سرد نوامبر دیگر مثل قبل نبودم. گفتیم به فضا نیاز داریم، اما تنها چیزی که پیدا کردیم یک جای خالی بود. و تنها چیزی که یاد گرفتم این بود که شدیداً به تو نیاز دارم. – ویتنی هیوستون، “دلهای شکسته کجا می روند؟”

    نگاهی به استفاده از “کلمه من ” در مقابل “کلمه ما” در آهنگ قلب های شکسته به کجا میروند؟” نمونه ای از فرهنگ عامه است که نشان می دهد چگونه استفاده از ضمیر ممکن است سبک دلبستگی افراد را منعکس کند.

    بسیاری از زبان این آهنگ (به عنوان مثال، “هر چه تلاش می کنم، تو همیشه در ذهن من هستی”) می تواند به عنوان بازتاب یک قهرمان زن که وابستگی ذهنی را تجربه می کند تفسیر شود.

    با این حال، اگرچه آخرین تحقیقات نشان می‌دهد که زنان ممکن است بیشتر مستعد حالت‌های دلبستگی مشغول باشند – و به طور کلی مردان ممکن است به دلبستگی ایمن‌تر تمایل داشته باشند .

    این مطالعه Reddit معیارهایی را برای سبک دلبستگی بر اساس “من- صحبت می کنم ” در مقابل “ما صحبت می کنیم” بررسی میکند.

    نویسندگان توضیح می‌دهند: «ما نمی‌دانیم تا چه حد سبک‌های دلبستگی مختلف در پلت‌فرم r/relationships انتخاب می‌شوند و به‌طور بالقوه نماینده نمونه ما را تغییر می‌دهند.

    تحقیقات بیشتری برای درک کامل اینکه چگونه کلیشه های  جنسیتی بر الگوهای زبانی مردان و زنان در هنگام جستجوی مشاوره آنلاین برای رابطه تأثیر می گذارد، مورد نیاز است.

    نویسندگان نتیجه گیری میکنند “ما خوشبین هستیم که تحقیقات آینده بتواند تحلیل های ما را بهبود بخشد و اصلاح کند و بینش عمیق تری در مورد زمان بندی، چرخه زندگی و عوامل تعدیل کننده ارائه دهد که بر زمان، مکان، چرایی و چگونگی کمک گرفتن افراد برای روابط بین فردی خود تاثیر می گذارد. ”

    برای اطلاعات بیشتر در خصوص انتظارات عاشقانه در روابط کلیک کنید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x