رهبری و مدیریت

معرفی کتاب استبداد نوشته تیموتی اسنایدر

خواننده در این کتاب می‌آموزد که اطاعت از حاکمان جبار خیلی‌اوقات اجباری و ناگزیر نبوده است و خیلی‌ها پیش از آن‌که کسی از آن‌ها اطاعت بخواهد، زانو می‌زنند و فرمان‌برداری‌شان را پیشکشِ حاکم می‌کنند؛

  • معرفی کتاب استبداد نوشته تیموتی اسنایدر

    کتاب در برابر استبداد با عنوان فرعی بیست درس قرن بیستم، اثر تیموتی اسنایدر، استاد دانشگاه ییل (Yale) امریکا، متخصص در تاریخ اروپای شرقی، جنگ جهانی دوم و هولوکاست می‌باشد. او همچنین علاوه بر تدریس و تألیف، در حوزه‌های عمومی هم فعالیت دارد و برای کتاب‌هایی که تاکنون نوشته‌، جوایز بین‌المللی زیادی دریافت کرده است‌.

    ماجرای کتاب در برابر استبداد از یک پست فیس‌بوک شروع شد. اسنایدر پس از انتخاب شدن ترامپ به عنوان رییس جمهور، در فیس‌بوک پستی منتشر می‌کند که به هموطنان امریکایی هشدار می‌دهد که:

    امریکایی‌های امروز هیچ باهوش‌تر و خردمند‌تر از اروپاییانی نیستند که در قرن بیستم شاهد غلتیدن دموکراسی‌هایشان در دام فاشیسم، نازیسم یا کمونیسم بودند. مزیت ما این است که شاید بتوانیم از تجربهٔ آنان درس‌هایی بگیریم و حالا وقت خوبی برای این کار است.

    این پست بیش از ١٨ هزار بار به‌ اشتراک گذاشته می‌شود و به‌سرعت در همهٔ رسانه‌ها پخش می‌شود. به همین دلیل نویسنده تصمیم می‌گیرد کتابی با عنوان در برابر استبداد منتشر کند و بیست درس با عناوینی چون «اخلاقیات حرفه‌ای را فراموش نکنید، ایستادگی کنید، حقیقت را باور داشته باشید و…» را برمی‌شمرد که شامل توضیحات و مثال‌هایی تاریخی از حکومت نازی و شوروی سابق است.

    برای دریافت خلاصه صوتی کتاب استبداد و ده ها کتابی که هر فرد باید در زندگی خود خوانده باشد، فقط کافیست پکیج 180 خلاصه کتاب کسب و کار رابینیا را تهیه کنید.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    در یکی از بهترین قسمت‌های کتاب، نویسنده داشتنِ چارچوب فکریِ بزرگ را در نتیجهٔ خواندن و مطالعهٔ مستمر می‌داند و در به کنارگذاشتن تلویزیون و روی‌آوردن به کتاب اشاره می‌کند:

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب چهار اصل اجرای استراتژی

    نمایشگرها را از اتاقتان بیرون بیندازید و اطرافتان را پُر کنید از کتاب. شخصیت‌های رمان‌های اورول و بردبری دیگر نمی‌توانستند این کار را بکنند، ولی ما هنوز می‌تواینم. می‌پرسید چه کتابی‌ بخوانیم؟ هر رمان خوبی به ما کمک می‌کند وضعیت‌های گنگ را در نظر آوریم و در مورد نیات دیگران داوری کنیم.

    برادران کارامازوف داستایفسکی و سبکی تحمل‌ناپذیر هستی میلان کوندرا ممکن است به کار وضعیت کنونی ما بیایند. رمان محال است اینجا پیش بیاید سینکر لوئیس شاید اثر سترگی نباشد؛ توطئه علیه امریکای فیلیپ راث بهتر است.

    یکی از رمان‌هایی که میلیون‌ها جوان امریکایی آن را خوانده‌اند و حکایت استبداد و مقاومت در برابر استبداد را روایت می‌کند، هری پاتر و قدیسان مرگ جی.کی.رولینگ است. اگر شما یا دوستانتان یا فرزندانتان بار اول همچو برداشتی از این رمان نداشته‌اید، بهتر است دست به کار شوید و دوباره بخوانیدش.

    درباره نویسنده کتاب استبداد

    تیموتی دیوید اسنایدر، متولد 18 آگوست 1969، نویسنده و تاریخ نگار آمریکایی است. اسنایدر در جنوب غربی اوهایو به دنیا آمد. او در دانشگاه براون در رشته های تاریخ و علوم سیاسی تحصیل کرد و در سال 1997، دکترای خود را در رشته ی تاریخ مدرن از دانشگاه آکسفورد گرفت. اسنایدر، استاد تاریخ دانشگاه ییل و عضو ثابت انستیتوی علوم انسانی وین است. او همچنین در شورای روابط خارجی ایالات متحده عضویت دارد.

    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 180 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 180 خلاصه کتاب رابینیا رو تهیه کنی. با این کار میتونی مسیرتو 180 درجه تغییر بدی.
    مشاهده 180 خلاصه کتاب صوتی

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x