معرفی کتاب

معرفی کتاب زن بودن اثر تونی گرنت

تونی گرنت در این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه زنانگی خود را تحقق بخشید و عشق را با تمام وجود لمس کنید. همیشه زنان در طول تاریخ کوشیده‌اند خود را به جهانیان ثابت کنند، چه در روزگارانی که حتی حق حیات نداشتند و چه اکنون که در بسیاری از مقام‌های مهم سیاسی و اجتماعی، چهره‌های درخشان و تاثیرگذار هستند.

  • معرفی کتاب زن بودن اثر تونی گرنت

    کتاب زن بودن اثر تونی گرنت کتابی در ژانر روانشناسی است که اولین بار در سال 1988 منتشر شد.

    در این کتاب تونی گرنت سال‌ها تجربه خود از گفتگوی رادیویی با زنان را به اشتراک می‌گذارد. تحقق زنانگی و عشق ورزیدن به خود در محوریت موضوع این کتاب قرار دارد. نویسنده با نگاهی روانشناختی به شخصیت زنانه، آنها را به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌کند و ویژگی‌های هر یک را بررسی می‌کند.

    در این کتاب نویسنده صراحتاً مخالف خود را با جنبش‌های فمینیستی ابراز می‌کند و بر این باور است که زنان باید با درک جایگاه اجتماعی و خانوادگی‌شان به اهمیت نقش خود پی برده و به آن افتخار کنند.

    نویسنده توضیح می‌دهد که پیدا کردن راه درست برای زنان از اهمیت بالایی برخوردار است و موجب می‌شود تا در سنین میانسالی دچار سرخوردگی نشوند و اینکه اگر با انتخاب خود تنها به وظایف مادری خود در خانه بپردازند به این معنا نیست که حقشان پایمال شده و در عین حال تاکید دارد که افراط در وظیفه مادری باعث ضعف اعتماد به نفس فرزندان خواهد شد. این کتاب در نه فصل سعی دارد مفاهیم زنانگی را بازتعریف کند.

    خلاصه کتاب زن بودن اثر تونی گرنت

    کتاب زن بودن، بیان چگونگی دور شدن زنان جوامع صنعتی و مدرن معاصر از سرشت و فطرت طبیعی خود است. تونی گرنت نویسنده کتاب با تأکید بر نقش ابزاری زن در جوامع سرمایه داری کلان، ضمن انتقاد از شعارهای جنبش فمنیستی و انقلاب جنسی، پیامد و تأثیر آن را بر روح و روان زن و انحطاط خانواده نشان می دهد.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    نویسنده چهارگونه شخصیت در جهان معاصر را برای زن تصویر می کند؛ زن مادونا، آمازون، مادر و معشوقه و سپس به بررسی دقیق هریک از این ابعاد می پردازد.

    او معتقد است زن امروزی به صورت یک زن آمازون درآمده که از طبیعت ملایم و لطیف خود دور افتاده است و اکنون نیازمند است تا زنانگی گم شده اش، به ویژه جنبه های مادر، مادونا و معشوقه‌ی شخصیتش را بازیابد. وی در نهایت زنی را کامل می داند که در طول دوره حیاتش همه جنبه های روانی خود را تجربه کند و درهم بیامیزد.

    چهار جنبه زن:

    1. مادونا: بازتابنده محسنات کامل زنانه از لحاظ بردباری، سکوت و وفای به عهد است. این نوع زن در پی کسب عظمت برای خود نیست؛ او ترجیحاً مرد را در زندگی بسوی عظمت می کشاند و بی هیچ قید و شرطی از تلاش وی در جستجوی کسب خرسندی و موفقیت، حمایت می کند.

    2. مادر: حامی و سرپرست است. زنی است که با وابستگی اش به دیگران کامیاب می شود. او نه تنها فرزندانش را بزرگ می کند،بلکه سایر خویشاوندان و دوستان مونث و همچنین مردان زندگی اش را می پروراند.

    3. آمازون: شدیداً دارای تمرکز حواس و فزون خواه است. ابراز وجود می کند. متکی به نفس و خودکفاست و ارتباط او با مردانِ زندگی اش در قالب رفیق و همکار و رقیب است.

    4. معشوقه: زنی که در روابط شخصی خود با مرد در سطوح مختلف عقلانی، عاطفی و جنسی، پیش از هر چیز دارای نقشی تعیین کننده و فعال است. معشوقه، با مردش به نوعی همخوانی می کند، ولی هرگز دست به سینهء او نیست. معشوقه، جنبه ای از زن است که مردان همواره آن را ستایش و تحسین کرده اند.

    متن پشت جلد کتاب زن بودن اثر تونی گرنت :

    این کتاب، رویکردی استثنایی نسبت به زنانگی ترسیم می کند، به زنان چهارچوب ذهنی صحیحی برای پیوند خوردن با مرد می دهد و به تفاوت های روان شناسانه و بیولوژیکی میان جنسیت ها می پردازد و حاوی مباحثی است که مخاطب آن فقط زنان نیستند. آگاهی تمامی زنان و مردان از مباحث این کتاب ضرورت امروز زیستن است.

    برای آگاهی بیشتر مباحث خلاصه‌ی کتاب زن بودن به صورت صوتی و صدها کتاب دیگر به راحتی می‌توانید محصول 365 میکروبوک رابینیا را با تخفیف ویژه تهیه کنید.

    درباره‌ی نویسنده کتاب زن بودن اثر تونی گرنت

    دکتر تونی گرنت روان‌پزشک بالینی مشهوری است که در سال ۱۹۷۵با تولید برنامه‌ای در رادیو، فعالیتی جدید در برنامه‌سازی با موضوع روانشناسی را آغاز کرد. گرنت با نام اصلی تونی گیل گلیکمن در سال 1942 در نیویورک به دنیا آمد و در مقطع کارشناسی هنر از دانشگاه وسِر فارغ التحصیل شد.

    او در سال‌های تحصیل در دوره‌ی کارشناسی‌ با روانشناسی به نام دکتر «نیل هولاند» ازدواج کرد و به موضوع روانشناسی علاقه‌مند شد. بعد از این آشنایی و ازدواج بود که گرنت برای ادامه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، رشته‌ی روانشناسی بالینی را انتخاب کرد.

    انجام تست عشق و ازدواج

    او سال‌ها با کودکان اوتیسم و افراد مبتلا به اسکیزوفرنی کار کرد و درنهایت با ساخت یک برنامه‌ی رادیویی نامش سر زبان‌ها افتاد. در اوایل دهه‌ی هشتاد میلادی برنامه‌ی رادیویی او تقریبا از همه‌ی ایستگاه‌های رادیویی سراسر کشور پخش می‌شد.

    دلیل استقبال مخاطبان از این برنامه‌ این بود که در آن سال‌ها تونی گرنت تنها مشاور تحصیلی‌کرده‌ی این علم و عضو «انجمن روانشناسی آمریکا» بود که در این برنامه‌ی رادیویی گفت‌وگو محور با مردم صحبت می‌کرد و برای مسائل و مشکلات‌شان راه حل‌های علمی و انگیزشی ارائه می‌داد.

    مشکلاتی همچون: اختلال‌های ذهنی، دغدغه‌های روزمره‌، بحران‌های زناشویی و مسائلی که در زندگی و روابط میان انسان‌ها وجود دارند. تونی گرنت سال 1988 تصمیم گرفت سال‌ها تجربیات و تحقیقاتش درباره‌ی زنان را به یک کتاب تبدیل کند و کتاب زن بودن را نوشت و منتشر کرد. کتابی که به سرعت پرفروش و محبوب شد.

    گرنت زنی امروزی، مدرن و معاصر بود که همه‌ی تلاشش را کرد تا به هم‌نسلان خود و نسل‌های بعدی نشان دهد که زن بودن کار بسیار پیچیده‌ای نیست. فقط کافی است به اهمیت نقش خانوادگی و اجتماعی خود باور داشته باشند. تونی گرنت زنی را کامل می‌دانست که در طول دوران زندگی‌اش به جنبه‌های روانی شخصیت خود – از همه‌ مهم‌تر مادر بودن و معشوقه بودن – افتخار کند و به آن به چشم یک نقطه ضعف نگاه نکند.

    گرنت در بهار سال 2016 درحالی‌که هنوز ایده‌های فراوانی برای نوشتن داشت، در هفتاد و دو سالگی براثر کهولت سن در کالیفورنیا درگذشت.

    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 365 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 365 میکروبوک رو تهیه کنی. با این کار میتونی یه نسخه بهتر از خودت بسازی
    مشاهده 365 خلاصه کتاب صوتی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x