رشد و توسعه فردیروانشناسی

معرفی کتاب وابی سابی اثر بث کمپتون

در این دنیا همیشه باید درصدی از نتیجه را به عدم قطعیت اختصاص دهید تا اگر شکست خوردید یا آن نتیجه کامل و عالی حاصل نشد، دچار غم، اندوه و ناامیدی نشوید.

  • معرفی کتاب وابی سابی اثر بث کمپتون

    کتاب وابی سابی یکی از آثار ارزشمندی است که به شما یاد می‌دهد با شک و تردید در زندگی خود کنار بیایید و از زندگی نه‌چندان بی‌نقص خود لذت ببرید.

    کتاب وابی سابی (Wabi Sabi) یکی از کتاب‌های ارزشمندی است که به انسان کمک می‌کند که ناقص و ناکامل بودن را در زندگی خود بپذیریم و با آن کنار بیاییم. این کتاب هم مثل کتاب ایکیگای از فرهنگ غنی و بی‌نظیر کشور ژاپن نشئت می‌گیرد.

    پس از مطالعه این کتاب می‌توانید ناپایداری و عدم قطعیت در زندگی را با تمام وجود درک کنید. بسیاری از انسان‌ها در زندگی دوست دارند کامل باشند و یک زندگی بی‌نقص را تجربه کنند ولی در بسیاری از مواقع شکست می‌خورند و از عدم قطعیت در این دنیا رنج می‌برند.

    هر انسانی که بخواهد طعم شیرین موفقیت را بچشد نباید دنبال قطعی کردن نتایج باشد؛ بلکه باید تمام تلاش خودش را بکند و این موضوع را مد نظر داشته باشد این زندگی سراسر عدم قطعیت، شک و تردید است. اگر شما هم می‌خواهید در زندگی به حس رضایت برسید و با شک و تردیدی که در این دنیا وجود دارد کنار بیایید، پیشنهاد می‌شود کتاب وابی سابی را مطالعه کنید.

    وابی سابی یک اصطلاح ژاپنی است که از دو کلمه وابی به معنای ستایش و زیبا دیدن اندوه و فقر و سادگی و سابی به معنای ستایش و زیبا دیدن پیری و کهنگی و تنهایی و دلتنگی ساخته شده است.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    این اصطلاح البته چیزی فراتر از صرفا یک مفهوم زیباشناسی است. بلکه بینشی ژاپنی را در مورد زندگی نه چندان بی نقص ولی کامل بیان می‌کند. این مفهوم بر پایه پذیرش ناپایداری زندگی و زودگذر بودن همه چیز و همچنین پذیرش نقص‌ها بیان شده است.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب نیک بینی اثر الیویه دبروژک

    چیزی که در مورد وابی سابی جالب است این است که عموم افراد با آن آشنا هستند و اثرات آن را می‌توان همه جا دید، اما کمتر کسی می‌تواند آن را در قالب کلمات درآورد.

    بنا بر گفته بث کمپتن، نویسنده این اثر :

    «یکی از برگ‌های سرخ‌رنگِ اَفرای ژاپنی را که لبه‌هایش چروک شده، برمی‌دارم. این برگ خشک و چروکیده گنجینه‌ای است؛ مثل پشتِ دستان مادربزرگ. فضایی درون قلبم گشوده می‌شود. احسای می‌کنم همین الان هرچه بخواهم دارم. از صمیم قلب خشنودم اما گاه این احساس رنگِ اندوه نیز به خود می‌گیرد، زیرا می‌دانم این لحظه زودگذر هرگز برنمی‌گردد. دنیای وابی‌سابی همین است.»

    این روش زندگی کردن، این نوع نگاه به جهان و این سیستم ذهنی و فکری به شما کمک می‌کند تا دنیا و زندگی را طور دیگری ببینید. طوری که درآن خبری از استرس‌ها و اضطراب‌های فراگیر، کارهای سنگین و سخت، درگیری ذهنی برای به دست آوردن پول، عناوین مختلف شغلی و … نباشد و آرامش جایگزین زندگی‌تان شده باشد.

    کتاب وابی سابی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

    تمام کسانی که در زندگی در پی آرامش هستند ولی آن را به دست نیاورده‌اند، می‌توانند روش وابی سابی را امتحان کنند.

    برای دریافت خلاصه صوتی کتاب وابی سابی و ده‌ها کتابی که هر فرد باید در زندگی خود خوانده باشد، فقط کافیست پکیج 180 خلاصه کتاب توسعه فردی رابینیا را تهیه کنید.

    درباره نویسنده کتاب وابی سابی

    خانم بث کمپتن (Beth Kempton)، یک کارآفرین و نویسنده است که سال‌های سال در ژاپن کار و زندگی کرده است و به همین خاطر آشنایی بسیار خوبی با فرهنگ کشور ژاپن دارد.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب از حال بد به حال خوب اثر دیوید برنز

    او پس از زندگی در ژاپن به این نتیجه رسید که فرهنگ این کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و جهان برای رسیدن به سعادت و خوشبختی می‌تواند از فرهنگ این کشور کمک بگیرد. اینجا بود که او کتاب وابی سابی را نوشت.

    بث کمپتن در کنار نو.شتن، یک سخنران خبره هم هست و تاکنون در مجموعه‌های فراوانی سخنرانی کرده و آموخته‌های خود را به سایر انسان‌ها یاد داده است. وی در زمینه کارآفرینی هم ید طولایی دارد و کسب و کارهای مختلفی راه اندازی کرده است.

    انجام تست عشق و ازدواج

    وی دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مختلفی برگزار می‌کند. بث کمپتن همواره خودش را یک ماجراجو توصیف می‌کند و طالب یافتن راهی برای زندگی بهتر است.

    مهمترین درس های کتاب وابی سابی (Wabi Sabi)

    1. درس اول: مفهوم وابی سابی را در منزل خود پیاده سازی کنید
    2. درس دوم: ارتباط خود را با طبیعت بهتر و نزدیک تر کنید
    3. درس سوم: با واقعیت ها روبرو شوید و آنها را بپذیرید
    4. درس چهارم: برای روابط شخصی ارزش قائل شوید
    5. درس پنجم: خودتان را در هیچ زمینه‌ای با دیگران مقایسه نکنید

    با مفهوم وابی سابی از شر اضطراب و نگرانی رها شوید

    مفهوم وابی سابی یکی از مفاهیمی است که بسیاری از انسان‌ها به آن نیاز مبرم دارند. بسیاری از انسان‌ها منزل و محیط کار خود را با تجملات و لوازم قیمتی پر کرده‌اند و هیچ انس و الفتی با سادگی ندارند. وابی سابی به شما کمک می‌کند که ساده‌تر، بی‌آلایش‌تر و با آرامش بیشتر زندگی کنید و به اصل و ریشه خود برگردید.

    در صورتی که بتوانید به معنای واقعی کلمه این روش را در زندگی خود پیاده کنید، شک نداشته باشید که اضطراب و نگرانی از زندگی خود بیرون می‌رود و می‌توانید سال‌های سال طعم شیرین زندگی را بچشید.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب زندگی ات را تغییر بده اثر جیم داوانان
    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 180 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 180 خلاصه کتاب رابینیا رو تهیه کنی. با این کار میتونی مسیرتو 180 درجه تغییر بدی.
    مشاهده 180 خلاصه کتاب صوتی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    صبا دهقانپور

    خوشحالی محصول یه زندگی هدفداره، هدف رو از زندگی‌ بگیری، خوشبختی هم ازش گرفته میشه.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x