طلاقتعهد و خیانتخانواده

نکات مهم در رابطه با طلاق

چگونه از روابط غلط و نادرست رها می شویم.

  • نکات مهم در رابطه با طلاق

    با نگاهی به تاریخچه رابطه خود، آیا تا به حال به این فکر کرده اید که “من خیلی طولانی با [هر کسی] ماندم—قبل از این که باید از هم جدا می شدیم”؟

    در گذشته، به نظر بهتر بود که رابطمان را ادامه میدادیم. با این حال، در حال حاضر، برخی از روابط به اندازه کافی خوب هستند که ما در طول ماه ها و سال ها بدون توجه به اینکه آیا آنها نیازهای ما را برآورده می کنند یا خیر، کنار می آییم.

    تحقیقات من با دکتر جاناتون بک مایر نشان می دهد که برخی از روابط دوستی طولانی مدت چندان رضایت بخش نیستند. درگیری‌های متوسطی دارند و شرکا مطمئن نیستند که می‌خواهند در آینده با هم باشند.

    به خصوص برای جوانانی که پایه زندگی بزرگسالی خود را می سازند، ماندن در روابط غلط و نادرست می تواند آنها را از تعقیب اهداف دیگر یا جستجوی شرکای سازگارتر باز دارد.

    در یک مطالعه اخیر، ما این وضعیت را به عنوان “تعهد” در یک رابطه توصیف کردیم. چقدر می خواهید در رابطه فداکار باشید و به دلیل موانع خروج (تعهد محدودیت) چقدر می مانید؟

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    در روابط مستحکم، تعادل بین تعهدات وجود دارد. زوج‌ها می‌خواهند با هم باشند زیرا از همراهی یکدیگر لذت می‌برند و آینده‌ای را با هم می‌خواهند و زیرا آنها زندگی‌ای ساخته‌اند مانند سرمایه‌گذاری در خانواده یکدیگر، ازدواج، داشتن فرزند یا به فرزندخواندگی یک حیوان خانگی محبوب که جدایی را دشوارتر می‌کند. محدودیت همه چیز بد نیست.

    صرفاً باید با نمونه سالم فداکاری متعادل شود.

    این مطلب را هم ببینید  در جلسه مشاوره طلاق چه بگوییم

    چگونه زوج ها در تنگنا قرار میگیرند

    زوج ها در مورد روزهای اولیه روابط خود و اینکه چگونه امیدوار بودند به آن دوران خوب بازگردند صحبت کردند. اما در نهایت، نکات مثبت از بین رفت و معایب رابطه بیشتر شد.

    این روند برای روابط عادی است و زوج های قوی راه های جدیدی برای رشد و ارتباط پیدا می کنند. وقتی این اتفاق نیفتد، امکان دارد زوج‌ها در روابط طولانی و رضایت‌بخش دچار مشکل شوند.

    به تأخیر انداختن جدایی نیز به حل مشکلات کمک میکند. چندین زوج در این مطالعه در مورد تمایل به جدایی با یک درمانگر قرار ملاقات طولانی مدت صحبت کردند، اما بعد مسئله ای به وجود آمد که طلاق آنها را به تاخیر انداخت.

    به عنوان مثال، آنها در شرف پایان دادن به زندگی خود بودند و سپس شریک زندگی آنها متوجه شد که مادرشان سرطان دارد یا والدینشان در حال طلاق هستند.

    پایان دادن به رابطه در زمانی که شریک زندگی آنها نیاز به حمایت داشت، بی رحمانه به نظر می رسید – بنابراین آنها از طلاق منصرف شدند

    برای مطالعه در رابطه با طلاق بگیرم یا نه کلیک کنید.

    آیا مشکلی به وجود می آید؟

    ترک یک رابطه طولانی‌مدت که اکثراً خوب است، به یک رویداد مهم یا ایجاد حرکت آهسته شخصی نیاز دارد تا زندگی شما را تغییر دهد.

    برای مثال، چند زوج گزارش دادند که، خیانت (آنها یا شریک زندگی آنها) به آنها کمک کرد تا تصمیم به جدایی بگیرند. برای اکثر افراد، این در مورد این بود که بدانند علایق و اهداف فردی دارند که به سادگی نمی‌توانستند در رابطه فعلی دنبال کنند.

    انجام تست عشق و ازدواج

    آنها توانستند تا بر سابقه ای که با شریک مشترک داشتند و هر اتفاقی که بین آنها افتاده بود، غلبه کنند. در گذشته، آنها همیشه خوشحال بودند که این رابطه را ترک کردند.

    این مطلب را هم ببینید  مشاوره تلفنی خیانت همسر

    قرار ملاقات به این معناست که زمینه آزمایشی برای چگونگی برقراری روابط، ارزیابی نیازهای ما در شرکای عاشقانه و تعیین مرزهای مورد نظر ما باشد.

    وقتی فکر نمی‌کنیم که آیا سازگار هستیم و نیازهایمان برآورده می‌شود یا خیر، چیز مهمی را از دست می‌دهیم.

    پیام اصلی در اینجا این است که هر رابطه ای برای حرکت به سمت تعهد بیشتر یا سرمایه گذاری طولانی تر زمان مناسب نیست. حتی رابطه‌ای که «خوب» به نظر می‌رسد باید گاهی اوقات پایان یابد.

    ادامه دادن به ما این فرصت را میدهد تا روابطی ایجاد کنیم که فداکاری بیشتری را القا می کند و احساس رضایت بیشتری می کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x