زوج و خانواده

هزینه های اجتماعی جستجوی تنهایی

افرادی که از تنهایی لذت می برند از نظر اجتماعی بیشتر محروم هستند.

  • هزینه های اجتماعی جستجوی تنهایی

    در سال 2014 ، مقاله ای که در Science منتشر شد دریافت که بسیاری از مردم ترجیح می دهند یک شوک الکتریکی دردناک را تجربه کنند تا اینکه با افکار خود تنها بمانند (ویلسون و همکاران ، 2014). اما این یافته برای همه صدق نمی کند.

    افراد از نظر میزان تحمل (و حتی لذت بردن) از گذراندن وقت تنها. در حالی که برخی افراد تنهایی را دردناک می دانند و خسته کننده ، دیگران هستند که تنهایی را دلپذیر و جالب می دانند.

    اما کسانی که از تنهایی لذت می برند – کسانی از ما که یک شب آرام را در خانه ترجیح می دهیم تا یک شب را با دوستان خود در یک بار پر سر و صدا – در زندگی مدرن اغلب به عنوان یک فرد دور افتاده رفتار می شود. در تحقیقات ما متوجه شدیم که پیامدهای منفی اجتماعی برای تنهایی جویان وجود دارد.

    افراد در میزان لذت بردن از فعالیت های انفرادی متفاوت هستند.

    در مقاله جدید ، به سرپرستی دکتر دانگنینگ رن ، ما مجموعه ای از مطالعات را برای بررسی نحوه قضاوت و رفتار مردم با کسانی که از تنهایی لذت می برند انجام دادیم (رن و ایوانز ، 2021). ما دریافتیم که اکثر مردم با کسانی که از تنهایی لذت می برند محروم می شوند.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    به عبارت دیگر ، جویندگان خلوت به احتمال زیاد از گروه ها و تیم ها حذف می شوند. این امر به این دلیل اتفاق می افتد که مردم تصور می کنند همه افراد درگیر (چه کسانی که مستثنی هستند و چه کسانی که از مطالعه حذف می شوند) در شرایطی قرار دارند که تنهایی جویان به حال خود رها شوند.

    این مطلب را هم ببینید  خود ارضایی در زنان

    اما بدحجابی حتی برای افرادی که از زمان تنهایی لذت می برند ، می تواند یک چیز خطرناک باشد. و این بدان معناست که جویندگان خلوت در کار و زندگی با چالش های بیشتری روبرو می شوند.

    من را کنار بگذار

    وقتی برای اولین بار با شخصی ملاقات می کنیم ، درباره آن شخص فکر میکنیم و از این تأثیر برای قضاوت در مورد فعالیتهایی که او ممکن است لذت ببرد استفاده کنیم و چگونه باید با او رفتار کنیم.

    در مطالعات خود ، ما نحوه قضاوت (و برخورد) مردم با کسانی که از تنهایی لذت می برند را بررسی کردیم. اگر فردی به عنوان یک تنهایی طلب (او از افرادی است که از گذراندن وقت در تنهایی لذت می برند) دیده می شود ، افراد بر اساس آن اطلاعات فرض های زیادی را انجام می دهند.

    آنها تصور می کنند که جویندگان خلوت چندان به تعلق به گروه ها اهمیت نمی دهند. اینکه آنها مخالف هستند و کنار آمدن با آنها سخت است ؛ و به بیان ساده ، آنها گرم نیستند.

    نکته مهم این است که این برداشتهای منفی عواقبی دارد. افراد به احتمال زیاد تعامل با جویندگان خلوت را کنار گذاشته و از آن اجتناب می کنند.

    این روش برای همه راحت تر است

    چرا افراد جویندگان خلوت را کنار می گذارند؟ ما دریافتیم که دو باور به توضیح نتایج ما کمک می کند.

    اول ، منافع شخصی: مردم بر این باورند که گذراندن وقت با افرادی که سرشان خلوت میباشد دشوار یا ناخوشایند است. وقتی جویندگان خلوت را حذف می کنیم ، با اجتناب از موقعیت های اجتماعی ناخوشایند ، کار را برای خود آسان می کنیم.

    این مطلب را هم ببینید  آیا عدم حضور زوجین در مشاوره طلاق امکان پذیر است

    دوم ، نگرانی برای خلوت طلب: مردم معتقدند که جویندگان خلوت در واقع نمی خواهند شامل شوند و از تعامل با دیگران لذت نمی برند. وقتی ما افراد خلوت طلب را حذف می کنیم ، تا حدی ممکن است فکر کنیم که به آنها لطف می کنیم.

    مشکل این است که این باورها ، به ویژه این ایده که جویندگان خلوت می خواهند حذف شوند ، احتمالاً اشتباه است.

    انجام تست عشق و ازدواج

    برای مطالعه در رابطه با فرار از تنهایی و ازدواج کلیک کنید

    همه درد دارند

    مردم تصور می کنند که تنهایی جویان در برابر درد محرومیت اجتماعی نفوذ ناپذیرند. ما فرض می کنیم که آنها نمی خواهند به احزاب ما بپیوندند یا در پروژه های جدید با ما همکاری کنند. اما تقریباً همه دوست ندارند که حذف شوند.

    حتی اشکال ظریف محرومیت ، مانند غافلگیری توسط یک فرد ناشناس در آزمایش آزمایشگاهی ، می تواند واکنش احساسی شدیدی را برانگیزد (وسلمن و همکاران ، 2012). اگرچه ما این را مستقیماً در مطالعات خود آزمایش نکردیم ، اما شهود این است که حتی جویندگان سرسخت تنهایی نیز با حذف شدن واکنش منفی خواهند داشت.

    وقتی درباره ویژگیهای شخصیتی دیگران آشنا میشویم ، طبیعی است که سعی کنیم پیش بینی کنیم که آنها از چه چیزی لذت خواهند برد و چگونه می خواهند با آنها رفتار شود.

    مشکل این است که پیش بینی درباره افراد دشوار است ، به ویژه هنگامی که سعی می کنید واکنش های فردی را که به خوبی نمی شناسید پیش بینی کنید. قبل از کنار گذاشتن افراد خلوت طلب ، باید دوبار فکر کنید.

    این مطلب را هم ببینید  فرار دختران از خانه

    آنها ممکن است از دعوت به مهمانی بعدی شما (یا همکاری با شما در پروژه بعدی خود) خوشحال شوند ، و شما نیز از پیوستن آنها خوشحال خواهید شد.

     

    هزینه های اجتماعی جستجوی تنهایی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    تست های شغلی

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    همچنین ببینید
    بستن
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x