دوران نوجوانی و بلوغمهارتهای فرزندپروری

ویژگی مشترک نوجوانان و تسلا امروزی

آنها بیشتر از آن چیزی که شما ممکن است تصور کنید شبیه هستند.

  • ویژگی مشترک نوجوانان و تسلا امروزی

    دوست من لو یک مکانیک است که در نزدیکی من یک تعمیرگاه خودروی معتبر دارد. ما اخیراً در مورد اینکه چگونه چیزها در مشاغل مربوطه ما تغییر کرده‌اند صحبت می‌کردیم و شباهت‌های جالبی را در کار خود کشف کردیم.

    اگرچه ممکن است به نظر نرسد که کار یک روانشناس و یک مکانیک خودرو مشترکات زیادی با هم دارند، اما در یک زمینه همپوشانی قابل توجهی وجود دارد: هر سال که می گذرد، موضوعات کار ما – ماشین برای او و بزرگسالان جوان برای من – وجود دارد.

    به طور فزاینده‌ای پیچیده و توانمند می‌شوند، اما به طریق خاصی، کمتر استحکام و انعطاف‌پذیر می‌شوند. این کشف ما را به این فکر واداشت: اگر بچه های امروزی یک ماشین بودند، چه ماشینی بودند؟ ما به سرعت پذیرفتیم که خودرویی که جوان امروزی را به بهترین شکل نشان می‌دهد، چه خوب و چه بد، یک تسلا است.

    با پیشرفت تمدن ما ، پیشرفتهای تکنولوژیکی به انسانها و ماشینها اجازه می دهد تا بیشتر از مدلهای قبلی خود به موفقیت برسند.

    اما پیشرفت در پیچیدگی معمولا به قیمت دوام و انعطاف پذیری تمام می شود. به این ترتیب مردم شبیه ماشین ها هستند.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    وقتی از لو خواستم که یکی از خودروهای نمادین در تاریخ خودرو – بیوک رودمستر 1952 – را با یکی از خودروهای “it” امروزی – تسلا مدل S 2021 مقایسه کند – بحث ما جالب‌تر شد.

    لو توضیح داد که بیوک 52، مانند اکثر خودروهای دهه 1950، یک مخزن گسترده با بدنه و سپرهای ساخته شده از فولاد سنگین بود.

    به همین دلیل، حداکثر سرعت آن فقط 95 مایل در ساعت بود. 16.5 ثانیه طول کشید تا از 0 به 60 برسد و تنها 14 مایل بر گالن دریافت کرد، اما توانست از تصادف با درخت بلوط با آسیب جزئی جان سالم به در ببرد.

    برخلاف رودمستر 52، بدنه تسلا مدل S Plaid 2021 عمدتا از پلاستیک، آلومینیوم و فولاد سبک ساخته شده است.

    می تواند صفر تا 60 را در 1.99 ثانیه با حداکثر سرعت 200 مایل در ساعت طی کند و دارای یک پیشرانه الکتریکی قابل شارژ است که می تواند با یک بار شارژ 396 مایل را طی کند.

    این مطلب را هم ببینید  مشاوره برای چالش های از پوشک گرفتن کودک

    علاوه بر این ، فناوری رایانه ای تسلا تعداد بیشماری ویژگی “هوشمند” مانند رانندگی خودکار ، پارک خودکار  و سیستم احضار هوشمند دارد

     

     ویژگی مشترک نوجوانان و تسلا امروزی

     

    دستگاه اتومبیل کیت در نایت رایدر همچنین دارای ویژگی های ایمنی بسیاری است که تقریبا همه خودروهای دهه 1950 از ویژگی هایی مانند کمربند ایمنی فاقد آن بودند.

    انجام تست عشق و ازدواج

    اما یک تسلا در اثر برخورد سریع با یک درخت بلوط کاملاً از بین می‌رود، و می‌تواند فرورفتگی قابل‌توجهی در گلگیرهای آن ایجاد کند – چیزی که هرگز برای گلگیرهای فولادی سخت و سنگین رخ نمی‌دهد. مانند ’52 بیوک.

    به گفته لو، پیچیدگی بیشتر تسلا تعمیر آن را بسیار دشوارتر می کند. هر بخش مهم موتور دارای یک سنسور است که بازخورد منظمی را به رایانه اصلی خودرو ارسال می کند و این سنسورها باید همگام و کالیبره شده باشند تا خودرو به درستی کار کند.

    بیشتر اوقات سنسورهای تسلا اطلاعات دقیقی را انتقال می‌دهند، اما اغلب به درستی کالیبره نشده‌اند یا نسبت به تغییرات سیستم خیلی حساس هستند.

    به این ترتیب، لو به من می‌گوید که بیشتر تعمیرات تسلا مربوط به یک حسگر دیجیتال یا سیستم کامپیوتری است، نه یک بخش فیزیکی موتور، و به همین دلیل شغل او بیشتر شبیه داستان سرایی است است تا یک مکانیک سنتی.

    مانند تسلا، بچه‌های امروزی نه تنها از نظر فناوری پیشرفته‌تر هستند، بلکه ممکن است از بچه‌های نسل‌های قبل باهوش‌تر باشند.

    با این حال، آنها همچنین دارای سنسورهای بسیار بیشتری هستند تا به جهان هشدار دهند که همه چیز خوب نیست، و در نتیجه، آنها بسیار حساس تر هستند.

    از یک طرف، حساسیت عاطفی بیشتر آنها به آنها اجازه می دهد تا با رنج دیگران، از جمله کسانی که انواع بی شماری از بی عدالتی اجتماعی را تجربه می کنند، بهتر همدلی کنند.

    اما از طرف دیگر ، افزایش حساسیت احساسی آنها را در برابر صدمات عاطفی آسیب پذیرتر می کند و هنگام مواجهه با موانعی که بچه های نسل قبلی توانستند با آن دست و پنجه نرم کنند توانایی مقابله با آنها را نداشته باشند.

    موضوعی که این نکته در آن بیشتر به چشم میخورد، موضوع قلدری است . در نسل های قبلی ، قلدری عمدتاً فیزیکی بود – به عنوان مثال به فیلم داستان کریسمس(یک فیم کمدی به کارگردانی باب کلارک محصول سال ۱۹۸۳ آمریکا است. ملیندا دیلون، درن مک گون و پیتر بلینگزلی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. باب کلارک این فیلم را از دیدگاه یک پسر بچه تعریف می‌کند. نویسنده داستان و راوی فیلم ژان شپرد بوده‌است.) فکر کنید – با تعاملات معمولی که شامل یک کودک بزرگ و قوی (معمولاً یک پسر) می شود که یک بچه کوچکتر را به یک کمد یا از نظر جسمی کتک می زند.

    این مطلب را هم ببینید  آموزش سلام کردن به کودک

    او را به طریق دیگری میترساند. با گذشت زمان، قلدری از چیزی که بیشتر فیزیکی بود به چیزی که شامل آزار و اذیت کلامی مستقیم بود تبدیل شد.

    تست های شغلی

    از جمله انواع مختلف شرمساری برای برخی خصوصیات شخصی (مانند وزن ، نژاد ، دین و غیره) می شود.

    همانطور که والدین به بچه های نسل امروزی گواهی خواهند داد ، در این مرحله از تاریخ قلدری ، (حدود دهه 1980) میزان آموزش های ضد قلدری تنها چیزی بیشتر از یادآوری عبارت قدیمی کودکان بود: “چوب و سنگ ممکن است استخوان هایم را بشکند اما کلمات هرگز به من آسیبی نمی رسانند.

    همه ما چقدر ساده لوح بودیم: کلمات باعث می شوند ، و در دهه های اخیر متوجه شده ایم که توهین های کلامی چقدر می تواند مضر باشد.

    در واقع ، در تجربه بالینی خود ، من متوجه شده ام که آزار کلامی اغلب می تواند منجر به آسیب هایی شود که بسیار بیشتر از آزار فیزیکی است.

    اکنون در عصر اینترنت، زورگویی به رایج ترین شکل این عمل تبدیل شده است.

    اما البته ، ما به خوبی می دانیم که این اتفاق بارها و بارها رخ داده است.

    علاوه بر این، قدرتی که دستگاه‌های دیجیتال ما اعطا می‌کنند به این معنی است که قلدرها دیگر نیازی به تنبیه قربانیان خود از نظر فیزیکی قوی یا ترسناک ندارند.

    باز هم، برای نسل های قبلی غیرقابل تصور است که یک دختر 12 ساله 90 کیلویی بتواند یک پسر 150 کیلویی 16 ساله را مورد آزار و اذیت قرار دهد، اما در سایت های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تیک تاک، اندازه، سن و جنسیت مهم نیست در حقیقت ، صرف نظر از جمعیت شناسی قربانی ، مطالعه 2010 توسط هندوجا و پچین (به نقل از فاولا ، 2010 ) نشان داد که دختران (21.1)) بیشتر از پسران (18.3) مرتکب حملات سایبری هستند.

    این مطلب را هم ببینید  مشکلات و چالش های دوران نوجوانی

    اتومبیل غیر مقاوم

    برخلاف خودروهای دهه 1950 که از فولاد سنگین ساخته شده بودند و برای مقاومت در برابر ضربات با موانع بزرگ و کوچک طراحی شده بودند، خودروهای امروزی از پلاستیک و فلزات سبک‌تر ساخته می‌شوند که به آنها امکان می‌دهد در اثر ضربه از بین بروند.

    اگرچه دوام یک ویژگی بهینه در بدنه خودرو به نظر می رسد، اما به گفته لو، در واقع توانایی از بین رفتن است که خودروهای مدرنی مانند تسلا را قادر می سازد تا تاثیرات برخورد در نقاط مختلف خودرو را جذب کنند و این ویژگی (همراه با کمربند ایمنی و کیسه هوا) چیزی است که اتومبیل های امروزی را ایمن تر از مدل های قبلی خود می کند.

    به طور مشابه ، بچه های امروزی ، برخلاف نسل های قبلی خود ، روحیه خوبی ندارند تا بتوانند با شرایط استرس زا زندگی مقابله کنند.در نسل‌های گذشته، به بچه‌ها آموزش داده می‌شد که «وقتی شرایط سخت می‌شود، مقاومت کنند” ، اما این امر اغلب منجر به انکار یا سرکوب مشکلات آنها می شود تا زمانی که آنها در دام اعتیاد بی افتند.

    به بچه های امروزی آموزش داده می شود که مشکلات خود را خواه مربوط به افسردگی، اضطراب، افکار خودکشی، اختلالات خوردن یا انواع بی شماری از سوء استفاده باشد و به جای اینکه آنها را تشدید کند بشناسند.

    به این ترتیب به نظر می رسد بچه های امروزی ، دقیقاً مانند تسلای امروزی، که با یک «سنسور» خاموش می‌شود نیاز به مراقبت دارند، با این حال، لازم است آن آموزش های لازم را قبل از بلوغ را بدهیم تا از سقوط فرزندانمان به دره اسیب های اجتماعی جلوگیری کنیم.

    برای مطالعه در رابطه با بلوغ جسمی و جنسی در پسران کلیک کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x