رشد و توسعه فردی

چگونه گریه کردن در محل کار را متوقف کنیم

گریه یک پاسخ انسانی است، اما تنظیم هیجانی یک مهارت ضروری است.

  • چگونه گریه کردن در محل کار را متوقف کنیم

    چگونه جلوی گریه خود را در محل کار بگیرید؟

    این سوالی است که یکی از مشتریان من، ویکتوریا، در طول مربیگری پرسید.

    می بینید، ویکتوریا یک کارمند با انرژی بود. همسالانش او را به عنوان فردی با نفوذ در شرکت می‌دانستند، همانطور که اخیراً به سمت مدیر عاملی رسیده است

    اما در اولین جلسه مربیگری ما، ویکتوریا با خجالت سرش را آویزان کرد و گفت: «نمی‌توانم جلوی گریه‌ام را بگیرم وقتی درگیری وجود دارد. هر زمان که احساس می کنم تحت فشار هستم، گریه میکنم.»

    این من را شگفت زده نکرد.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    به‌عنوان مربی بسیاری از کسانی که تلاش میکنند، اغلب با مدیرانی مانند ویکتوریا کار می‌کنند— افراد باهوش و موفقی که عمیق‌تر از دیگران به چیزها فکر و احساس می‌کنند.

    دلایل گریه ما در محل کار

    گریه یک پاسخ اولیه انسانی است، اما دلایلی که چرا افرادی مانند کسانی که تلاش های زیادی میکنند و حساس هستند گریه می کنند، پیچیده تر هستند می‌تواند یک واکنش عاطفی به موارد زیر باشد:

    • ناامیدی
    • استرس
    • تقابل
    • تعارض
    • احساس قضاوت
    • علاقه و سرمایه گذاری عمیق
    • فرسودگی شغلی
    • خستگی
    • شاهد بی عدالتی

    چگونه در محل کار گریه را متوقف کنیم

    داشتن احساسات در محل کار اشکالی ندارد. احساسات شما می تواند منبع ارزشمندی از هوش حسی باشد که می تواند به شما در تصمیم گیری بهتر، همدلی کمک کند. اما تنظیم عاطفی نیز یک رفتار کلیدی رهبری است.

    به همین دلیل است که وقتی مشتریانی مانند ویکتوریا به سراغ من می آیند و می خواهند بفهمند چگونه می توانند از گریه کردن خود در محل کار جلوگیری کنند، ما عمدتاً بر این تمرکز می کنیم که چگونه مدیریت احساسات آنها به معنای اعتماد به خود و بیشتر جرات‌ورزی در تعامل با دیگران می‌پردازد.

    این مطلب را هم ببینید  آسیب های روانی رسانه های اجتماعی

    در اینجا 9 راه برای جلوگیری از گریه کردن در محل کار وجود دارد تا بتوانید خونسردی خود را به دست آورید و بهترین خود را نشان دهید.

    برای مطالعه در رابطه با ویژگی آدم های احساساتی کلیک کنید.

    1. به حالت درونی خود توجه کنید.

    گریه معمولاً یک واکنش عاطفی به استرس است که بدن شما را به حالت جنگ یا گریز تبدیل میکند. وقتی احساسی را تجربه می کنید، مغز شما مواد شیمیایی عصبی مانند کورتیزول و آدرنالین ترشح می کند.

    گریه راهی است که بدن شما در تلاش برای بازگرداندن خود به هموستاز( هموستاز فرایند پیشگیری از هدر رفتن خون از عروق سالم و توقف خونریزی از عروق صدمه دیده‌است)است.

    با کنترل تنفس خود می توانید بدون اشک ریختن به آرامش برسید. ممکن است ساده به نظر برسد، اما از نظر علمی ثابت شده است که تنفس کنترل‌شده استرس را کاهش می‌دهد و شما را به حالت تعادل بازمی‌گرداند.

    قبل، بعد، یا در طول استرس رویارویی، می توانید متد تنفس جعبه ای را امتحان کنید—روشی که توسط نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا استفاده می شود.

    انجام تست عشق و ازدواج

    این تنفس شامل چهار مرحله است، ابتدا به مدت 4 ثانیه نفستان را نگه دارید، سپس 4 ثانیه بازدم انجام دهید، و در آخر 4 ثانیه دم انجام دهید. و این کار را سه بار تکرار کنید.

    2. عصبانیت خود را از بین ببرید

    اگر می‌دانید که در موقعیتی قرار می‌گیرید که در آن ممکن است احساساتی شوید، چیزی را با خود ببرید که بتوانید سرگرم شوید این می تواند اسپینر ، مدال یا سنگ باشد.

    هدایت ناامیدی خود به یک شی، شما را به طور نامحسوسی تحت تأثیر قرار می دهد. بدن شما به راهی برای پردازش و رهاسازی استرس نیاز دارد، و به این ترتیب، از طریق جسم و نه از طریق چشم شما انجام می شود.

    این مطلب را هم ببینید  16 راه مهارت های تصمیم گیری

    3. آب بنوشید.

    زمانی که احساس غم و اندوه کردید یک لیوان آب سرد بنوشید. این دمای بدن شما را کاهش می دهد (که وقتی احساساتی می شوید افزایش می یابد). همچنین دیگر دچار بغض نمیشوید.

    4. نگاه کنید.

    سر خود را کمی به سمت بالاببرید. این کمک می کند تمرکز شما از منبع فوری اشک دور شود. همچنین جریان اشک ها را قطع می کند و آنها را جمع می کند تا روی صورت شما نریزند.

    5. خود را از موقعیت جدا کنید.

    این یک شیوه قدیمی است و جواب میدهد. پنج دقیقه ذهنتان را از هر چیزی خالی کنید و از اتاق خارج شوید. اگر در حال تماس ویدیویی هستید، مکالمه خود را قطع کنید ، از صندلی خود بلند شوید و به مکان دیگری بروید. تغییر منظره به سرعت بین شما و عکس العمل های شما فاصله ایجاد می کند.

    6.بر روی چیز های دیگر تمرکز کنید.

    درست قبل از سرازیر شدن اشک، احتمالاً فکرتان درگیر است و مدام خود را سرزنش مبکنید. به جای اینکه خودآگاه شوید یا بیش از حد به دلیل گریه خود مشغول شوید، به چیزی کاملاً متفاوت فکر کنید.

    شادترین لحظه زندگی خود را تصور کنید. موقعیت را در چشم ذهن خود تغییر دهید، بنابراین کمتر تحت تأثیر منفی آن قرار می گیرید.

    7. نقش ناظر را بازی کنید.

    همانطور که ویلیام اوری می‌گوید، به بالکن بروید. در این استراتژی، خود را تصور می‌کنید که به بالکن مشرف به موقعیت می‌روید، تقریباً انگار در حال تماشای یک نمایش هستید. “بالکن” استعاره ای است برای جدا شدن از موقعیت و مشاهده آن به عنوان یک شخص ثالث بی طرف.

    این مطلب را هم ببینید  تاثیرات شادی در زندگی

    8. چند ترفند بدن را امتحان کنید.

    برخی افراد می گویند که نیشگون گرفتن پوست بین انگشت شست و اشاره کمک می کند. همانطور که زبان خود را به سقف دهان خود فشار دهید.

    تست های شغلی

    9. آن را در آغوش بگیرید.

    گاهی اوقات نمی توانید و نباید جلوی اشک را بگیرید. گریه نشان می دهد که شما عمق ذهنی و عاطفی دارید و عمیقاً به آن اهمیت می دهید. شما برای واکنش خود نباید عذرخواهی کنید.

    با این وجود، می‌تواند به دیگران کمک کند تا بینش خود را از موضع قدرت نسبت به آنچه احساس می‌کنید، ایجاد کنید، بنابراین زمینه را برای احساسات خود فراهم کنید. به عنوان مثال:

    «همانطور که می‌بینید، من احساس می‌کنم روی این موضوع زمان زیادی رو گذاشتم، و این به شدت به من ضربه می‌زند.»

    “می توانید ببینید که من واکنش شدیدی نشان می دهم. به این دلیل است که من واقعاً برای روابط کاری خود ارزش قائل هستم و می‌خواهم موفق باشد.»

    “من یک پردازنده عمیق هستم، بنابراین از اینکه به من فضایی دادید تا آنچه را که گفتید درک کنم، سپاسگزارم. من به بازخورد شما گوش می دهم و از همه چیزهایی که با من به اشتراک می گذارید قدردانی می کنم.”

    داشتن احساسات امری انسانی است. چیزی که می تواند شما را به یک رهبر عالی تبدیل کند، روشی است که برای پاسخ دادن و برقراری ارتباط در زمان بروز آن واکنش های احساسی انتخاب می کنید.

    اگر مالکیت آنها را به عهده بگیرید، قدرت و اطمینانی را به شما منتقل می کند که دیگران به آنها احترام خواهند گذاشت.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x