معرفی کتاب

معرفی کتاب آخرین سخنرانی اثر رندی پوش

رندی پاش در مورد اهمیت «بلندپروازی» می‌گوید: «دیوارهای بلند را نساخته‌اند تا مانع رسیدن ما به رویاهایمان شوند. دیوارها را ساخته‌اند تا با سخت‌کوشی و عبور از آنها، به خود و دیگران نشان دهیم که رویاهایمان چقدر برایمان مهم است. دیوارها مانع ما نیستند. دیوارها وجود دارند تا مانع کسانی شوند که به اندازه ما، رویاهایشان را دیوانه‌وار دنبال نمی‌کنند».

  • معرفی کتاب آخرین سخنرانی اثر رندی پوش

    کتاب آخرین سخنرانی ، وصیتی است که رندی پوش برای فرزندانش نوشته است. به قول خودش: «من خودم را بر کاغذی نوشتم و داخل یک بطری انداختم به امید اینکه روزی فرزندانم این بطری را از آب بگیرند و نامه من را بخوانند.»

    وقتی از رندی پوش استاد دانشگاه تقاضا شد که در دانشگاه کارنگی ملون با عنوان “دستیابی به رویاهای کودکی” سخنرانی آخر را انجام دهد؛ خودش خبر نداشت که به خاطر بیماری پیشرفته سرطان؛ آخرین سخنرانی‌اش خواهد بود.

    به لحاظ محتوا این کتاب را با کتاب معروف سه‌شنبه‌ها با موری نوشته میچ آلبوم مقایسه می‌کنند و هر دو را در ژانر تجربیات استاد دانشگاه قبل از مرگ نسبت می‌دهند.

    فهرست این کتاب شامل موارد زیر می باشد:

    1. آخرین سخنرانی
    2. رسیدن به رویاهای کودکی
    3. ماجراها و درس هایی که آموختم
    4. رساندن دیگران به رویاهای شان
    5. چگونه زندگی کردن
    6. آخرین نکته ها

    سخنرانی متحول کننده او در مورد بیماری و مرگ نبود. سخنرانی او در مورد تحقق بخشیدن به رویاهای کودکی؛ غلبه بر مشکلات؛ کمک به دیگران برای رسیدن به آرزوهایشان؛ مثبت اندیشی؛ شکرگزاری، شادی؛ صداقت؛ شرافت و لذت بردن از لحظه به لحظه زندگی بود.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    او با مطرح کردن درس‌های زندگی توانست یادگاری ارزشمند برای فرزندان خود و جامعه از خود باقی بگذارد. کتاب آخرین سخنرانی مدت‌ها جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های امریکا و همچنین یکی از کتاب‌های پرفروش لیست نشریه نیویورک تایمز است.

    رندی پوش همیشه آدم‌های مردمی و صمیمی را به افراد امروزی و طرفدار تقلید و مد ترجیح می‌داد. افراد اهل تقلید تأثیر گذار کوتاه مدت هستند ولی اشخاص و آدم‌های صمیمی و جدی تأثیر درازمدت می‌گذارند. مردم به مصمم و جدی بودن کمتر بها می‌دهند، در حالی که این رفتار سرچشمه گرفته از قلب است و مردم امروزی و طرفدار مد و تقلید توجه شما را به سطح و ظاهر جلب می‌کنند.

    ۴۰۰ نفری که در سالن دانشگاه نشسته بودند در ابتدای سخنرانی با تصاویر سیتی اسکن شکم رندی مواجه شدند! اما او بلافاصله توضیح داد که قرار نیست در این سخنرانی در خصوص بیماری‌اش حرف بزند. او می‌خواهد در مورد «اهمیت رویاها» و «تلاش برای رسیدن به آنها» صحبت کند.

    اگر علاقمندید تا خیلی کاملتر درباره آخرین سخنرانی رندی پوش بدانید و همچنین خلاصه ای از برترین کتاب های دنیا را به صورت صوتی گوش کنید، حتما پکیج 365 میکروبوک را با تخفیف ویژه تهیه کنید.

    رندی پوش در مورد اهمیت «بلندپروازی» صحبت کرد و گفت: دیوارهای بلند را نساخته‌اند تا مانع رسیدن ما به رویاهایمان شوند. دیوارها را ساخته‌اند تا با سخت‌کوشی و عبور از آن‌ها، به خود و دیگران نشان دهیم که رویاهایمان چقدر برایمان مهم است.

    دیوارها مانع ما نیستند. دیوارها وجود دارند تا مانع کسانی شوند که به اندازه ما، رویاهایشان را دیوانه‌وار دنبال نمی‌کنند رندی پوش، در آن سخنرانی رویاهای کودکی‌اش را مطرح کرد و رویایش برای بازی در لیگ حرفه‌ای فوتبال امریکا.

    پس از سخنرانی رندی، مردم چنان تحت تأثیر قرار گرفتند که هر کس تلاش کرد قبل از مرگ وی، بخشی از آرزوهایش را برآورده کند. یکی از تیم‌های لیگ حرفه‌ای امریکا، او را برای یک بازی افتخاری دعوت کرد. تهیه کنندگان فیلم Star Trek، از او خواستند در آخرین قسمت این فیلم نقشی کوتاه بازی کند و حتی «یک جمله» هم صحبت کند! رندی پوش مُرد. اما یادگار او برای ما، «زندگی» است.

    نویسنده کتاب آخرین سخنرانی

    راندولف فردریک «رندی» پوش Randolph Frederick “Randy” Pausch متولد ۲۳ اکتبر ۱۹۶۰ – ۲۵ ژوئیه ۲۰۰۸ استاد آمریکایی علوم رایانه، تعامل انسان و رایانه و طراحی در دانشگاه کارنگی ملون در پیتسبرگ پنسیلوانیا بود.

    پوش استادیار و دانشیار در دپارتمان علوم رایانه دانشگاه ویرجینیا در دانشکده مهندسی و علوم کاربردی آن از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۷ بود که پس از آن فرصتی کاری در مهندسی تصور والت دیسنی و هنرهای الکترونیک یافت.

    در ۱۹۹۷ استادیار دانشگاه کارنگی ملون در علوم رایانه، تعامل انسان و رایانه و طراحی شد.

    انجام تست عشق و ازدواج
    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 365 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 365 میکروبوک رو تهیه کنی. با این کار میتونی یه نسخه بهتر از خودت بسازی
    مشاهده 365 خلاصه کتاب صوتی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x