معرفی کتاب

معرفی کتاب این راهش نیست اثر اریک بارکر

ما در یک دنیای رقابتی و در حال رشد، زندگی می‌کنیم. به ما گفته‌اند که نمرات بالای درسی، ما را به دانشگاه‌های خوب سوق می‌دهد و فقط در این صورت می‌توانیم به موفقیت برسیم. اما کسی‌که این حرف را به ما آموخته است، چه میزان از راه‌های رسیدن به موفقیت خبر دارد؟

  • معرفی کتاب این راهش نیست اثر اریک بارکر

    کتاب این راهش نیست یکی از آثار بسیار مهمی است که اگر بخواهیم آن را دسته‌بندی کنیم باید آن را در بین کتاب‌هایی قرار دهیم که به واقع‌بینی ما کمک می‌کنند. ما در جهان امروز با کلی کتاب موفقیت، انگیزشی و توسعه فردی احاطه شده‌ایم که هر کدام ملاک و معیار مشخصی برای موفقیت ما در نظر گرفته‌اند.

    اریک بارکر در کتاب مورد بحث می‌کوشد که ما را به واقع‌بینی دعوت کند و به ما بگوید که همه این استانداردها و معیارها درست و قابل اتکا نیست. او در عنوان این کتاب یک سوال مهم را مطرح می‌کند:

    چرا هر آنچه در مورد موفقیت می‌دانید عمدتاً اشتباه است؟

    در کتاب این راهش نیست (Barking Up The Wrong Tree) نویسنده صحبت‌های مهمی را با ما مطرح می‌کند. اگر توجه کرده باشید در جهان امروز والدین احساس می‌کنند که جاده موفقیت از دل دانشگاه می‌گذرد. در حالی که این موضوع درست نیست و راه‌های زیادی برای رسیدن به موفقیت وجود دارد.

    همچنین در این جهان همه از ما می‌خواهند حالمان خوب باشد و اعتماد به نفس خود را بالا ببریم. این تفکرات می‌تواند آسیب‌های جبران نا‌پذیری به شاکله فکری و رفتاری ما وارد کند. پس چه باید کرد؟ چگونه می‌توان به موفقیت رسید؟ چگونه باید به شیوه زندگی درست پی ببریم؟

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    در صورتی که مایل هستید به پاسخ این پرسش‌ها پی ببرید و همینطور خلاصه کتاب این راهش نیست را بشنوید به صفحه 365 میکروبوک رابینیا مراجعه کنید.

    آشنایی با نویسنده کتاب این راهش نیست

    اریک بارکر (Eric Barker) نویسنده کتاب این راهش نیست یک وبلاگ با همین نام دارد که خیلی هم معروف است و مطالب جدید و نویی در آن نوشته شده است. او یکی از نویسندگان جوان آمریکایی است که علاقمندان زیادی دارد و هفته‌نامه او بیش از 320 هزار مشترک دارد.

    وی همچنین در دانشگاه معتبر مختلفی سخنرانی کرده و نظرات خود را در زمینه‌های مختلف اظهار کرده است. کتاب این راهش نیست با عنوان‌های دیگری هم در ایران منتشر شده که «سوراخ دعا را گم کردن» یکی دیگر از عنوان‌های این کتاب است.

    نوشته های اریک بارکر در نهادهای معتبری همچون Time، Business Insider، New York Times، Wall Street Journal، Financial Times و بسیاری دیگر به چاپ رسیده اند. پارکر سخنرانی های متعددی را در دانشگاه MIT، دانشگاه ییل، گوگل و بازار بورس نزدک ارائه کرده است.

    در چه صورتی از کتاب این راهش نیست لذت می‌برید؟

    • اگر می‌خواهید در زندگی به موفقیت برسید.
    • اگر از حرف‌های انگیزشیِ غیرعلمی خسته شده اید.
    • اگر دوست دارد فرزندان، کارمندان و افراد بهتری را پرورش بدهید.

    درس‌ها و نکات مهم کتاب این راهش نیست

    اریک بارکر در کتاب این راهش نیست از ما می‌خواهد یک بار موفقیت را برای خودمان تعریف کنیم تا متوجه شویم که واقعاً چه نظری در مورد این مفهوم اساسی و مهم داریم؟

    مفهوم موفقیت برای هر کس، واقعاً شخصی است. ممکن است یک هدف برای یک شخص، یک هدف والا به حساب بیاید. در حالی که شخص دیگری سال‌ها است به این هدف رسیده و موفقیت زندگی خود را به هدفی بزرگ‌تر و والاتر گره زده است.

    از نظر بارکر بسیاری از استراتژی‌ها و نکات و اصولی که افراد مختلف برای رسیدن به موفقیت عنوان می‌کنند، کاملاً اشتباه و بی‌پایه و اساس است. ما تصور می‌کنیم کسی که خانه ویلایی بزرگ و مجلل دارد، کسی که خودروی آن‌چنانی و ارزشمند دارد و کسی که یک کسب و کار پردرآمد و رو به رشد دارد واقعاً موفق و خوشبخت است.

    1. درس اول: نمرات و مدارک دانشگاهی در دنیای واقعی چندان اهمیتی ندارد
    2. درس دوم: درون‌گراها خیلی راحت‌تر در مسیر حرفه‌ای خود به تخصص و استادی می‌رسند
    3. درس سوم: هیچ چیز مهم‌تر از کار مصرانه و توأم با پیگیری نیست
    4. درس چهارم: گاهی اعتماد به نفس بیش از حد دردسرساز می‌شود
    5. درس پنجم: برای خوشحال‌کردن دیگران وقت بگذارید

    اگر این راهش نیست؛ پس راهش چیست؟

    اریک بارکر در کتاب این راهش نیست به ما می‌گوید که موفقیت به ضریب هوشی و استعدادهای انسان بستگی ندارد. خداوند تمام انسان‌ها را برابر آفرید تا هر کسی که واقعاً تمایل به موفقیت دارد بتواند به راحتی موفق شود. سخت‌کوشی، انگیزه، علاقه و اعتماد به نفس از عواملی است که می‌تواند موفقیت را برای ما رقم بزند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    انجام تست عشق و ازدواج

    صبا دهقانپور

    خوشحالی محصول یه زندگی هدفداره، هدف رو از زندگی‌ بگیری، خوشبختی هم ازش گرفته میشه.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x