معرفی کتاب

معرفی کتاب باج گیری عاطفی اثر سوزان فوروارد

کتاب باج گیری عاطفی؛ راهنمایی برای مراقبت از خودمان و دیگران در روابط عاطفی

  • معرفی کتاب باج گیری عاطفی اثر سوزان فوروارد

    در معرفی کتاب امروز، قصد داریم شما را با کتاب باج گیری عاطفی اثر سوزان فوروارد آشنا کنیم: کتابی که به شما یاد می‌دهد که در روابط عاطفی، چگونه از خودتان مراقبت کنید و چطور خودتان را کنترل کنید تا یک فرد باج گیر نباشید.

    افراد، به‌خصوص والدین و آموزگاران، مثل گذشته نمی‌توانند مالک ذهن و موجودیت دیگران باشند؛ به همین دلیل، برای حفظ احساس قدرت و تسلط‌شان، به روش باجگیری عاطفی روی می‌آورند. آنها با تهدید عاطفی افراد دیگر، خودشان را قدرتمندتر می‌کنند و به خواسته‌هایشان می‌رسند.

    این نکته بسیار مشهود است که باجگیری عاطفی تا چه حد، در جوامع امروزی، شدت پیدا کرده است. در دنیای امروز، به‌دلیل دانش بسیار و ارتباطات گسترده‌، افراد مثل گذشته بر همدیگر کنترل ندارند. شاید به همین دلیل است که باجگیری عاطفی تبدیل به یکی از بحث‌های داغ روز شده است.

    اینکه چگونه مورد باجگیری عاطفی قرار نگیریم و از خودمان در برابر آن مراقبت کنیم، یک طرف قضیه است. ارزش کتاب به همین جا ختم نمی‌شود؛ چراکه به مخاطب یاد می‌دهد که چطور خودش را کنترل کند و یک باج گیر عاطفی نباشد!

    خانم سوزان خودش درباره کتاب باج گیری عاطفی این‌طور می‌گوید:

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    «روانشناسی باج گیری را توصیف خواهم کرد. کاری که در ابتدا کمی ترسناک به ‌نظر می‌رسد؛ زیرا همه باجگیران دارای روشی واحد و یا خصوصیات یکسان نیستند. بعضی‌ها بسیار آرامند و بعضی‌ها کاملا پرخاشگر.

    بعضی‌ها کاملا صریح و رک‌گو هستند و گروهی بسیار زیرک. بعضی‌ها اجازه می‌دهند بدانیم که درصورت عدم اجرای خواسته‌هایشان، چه عواقبی در انتظار ما خواهد بود و دیگران تأکید می‌کنند نافرمانی ما تا چه اندازه باعث رنج و درد آنان می‌گردد.

    بااین‌حال اگرچه این گروه‌ها در ظاهر، کاملا متفاوت به‌ نظر می‌رسند، درواقع دارای خصوصیات مشترکی هستند که رفتار استثمارگرایانه آنها را تغذیه می‌کند. به شما نشان می‌دهم که باجگیرها چگونه از ما و سایر ابزارهاشان استفاده می‌کنند و کمکتان می‌کنم تا دریابید انگیزه‌شان چیست.»

    اگر به مطالعه این کتاب علاقه مند هستید اما وقت مطالعه آن را ندارید، پیشنهاد ما به شما این است که به صفحه 365 میکروبوک رابینیا سر بزنید تا خلاصه صوتی این کتاب و ده ها کتاب دیگر را بشنوید!

    ساختار کتاب باج گیری عاطفی

    کتاب باج گیری عاطفی در چهار قسمت به‌ نگارش درآمده است. بخش اول، مانند مقدمه‌ای است که مخاطب را با مفهوم علمی و روان‌شناختی باج گیری عاطفی آشنا می‌کند. همچنین در این قسمت، درباره انگیزه نویسنده برای نوشتن این کتاب هم مطالبی برای مخاطب نوشته شده است.

    در بخش دوم، «شناخت عمل باج گیری» هدف نویسنده است. چطور باج گیری را تشخیص دهیم؟ در این بخش، شش پدیده مرگ‌باری معرفی شده است که در باج گیری عاطفی رخ می‌دهد. در این قسمت، روش‌هایی که افراد باج گیر به آن متوسل می‌شوند و البته راه‌های مقابله با آن معرفی شده است.

    در بخش سوم، هدف نویسنده این است که مخاطب بتواند شخصیت اجتماعی و فردی خود را در این زمینه قوی‌تر کند، یاد بگیرد که چگونه اجازه ندهد تا از او باج گیری کنند و همچنین، چطور خودش را کنترل کند و از دیگران باج گیری نکند. عنوان این بخش «تبدیل آگاهی به عمل» است.

    در بخش آخر، نویسنده یادداشتی برای کسانی نوشته است که با این پدیده روبه‌رو بوده‌اند و اکنون دیگر با خواندن این کتاب، باج گیر را می‌شناسند و بلدند با او به‌درستی مقابله کنند.

    آیا کتاب باج گیری عاطفی برای شماست؟

    خواندن کتاب باج گیری عاطفی را به تمام افراد بزرگسال پیشنهاد می‌کنیم؛ قطعا می‌تواند اثر ارزشمندی بر روابط و روحیات شما داشته باشد؛ اما به‌طور ویژه‌تر این کتاب را به افراد زیر پیشنهاد می‌کنیم:

    • والدین، مشاورها، معلم‌ها و استادان دانشگاه؛
    • افرادی که از سوءاستفاده اطرافیانشان رنج برده‌اند و مایل‌اند که اوضاع خود را بهتر کنند؛
    • کسانی که دوست ندارند باعث آزار روحی کسی یا ناخواسته مرتکب باجگیری عاطفی شوند.

    درباره نویسنده کتاب باجگیری عاطفی

    سوزان فوروارد (Susan Forward) متولد ماه می سال ۱۹۳۸ است. این نویسنده آمریکایی روان‌درمانگر بسیار ماهر و موفقی است. او در مراکز بسیاری، به‌عنوان متخصص فعالیت دارد.

    انجام تست عشق و ازدواج

    سوزان تاکنون کتاب‌های بسیاری نوشته است که برخی ‌از آنها در فهرست کتاب های پرفروش نیویورک‌تایمز قرار گرفته‌اند. سوزان فوروارد به مخاطبانش کمک می‌کند که بتوانند اعتماد به نفس، قدرت درونی و استقلال عاطفی خود را بازیابی کنند.

    از دیگر کتاب‌های این نویسنده می‌توان آثار زیر را نام برد:

    • مادران سمی و آسیب‌های وارد به دختران؛
    • کتاب والدین سمی؛
    • تربیت مسموم.
    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 365 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 365 میکروبوک رو تهیه کنی. با این کار میتونی یه نسخه بهتر از خودت بسازی
    مشاهده 365 خلاصه کتاب صوتی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    صبا دهقانپور

    خوشحالی محصول یه زندگی هدفداره، هدف رو از زندگی‌ بگیری، خوشبختی هم ازش گرفته میشه.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x