معرفی کتاب

معرفی کتاب عادت به اکنون اثر نیل ای فیوری

کتاب «عادت به اکنون» با تعریف و بازتعریف طفره روی، راه را برای چیرگی بر طفره روی باز می کند.

  • کتاب عادت به اکنون

    به جرات می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین موانع بر سر راه بهره‌وری، طفره روی و تعلل در انجام کارهاست. در حالی که بهره‌وری به معنای انجام دادن کاری و به پایان رساندن آن است‌، طفره‌روی مفهوم مقابل آن به حساب می‌آید. اگر از انجام کاری طفره برویم، آن کار انجام نخواهد شد.

    زمان می‌گذرد و هیچ نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود و طولی نمی‌کشد که متوجه می‌شویم از سایرین عقب افتاده‌ایم. از این رو، آشنایی با این مشکل و یافتن روش‌هایی برای حل آن برای بالا بردن بهره‌وری در انجام کارها بسیار اهمیت دارد.

    خوشبختانه، کتاب «عادت به اکنون: چیره شدن بر طفره‌روی و لذت بردن از تفریح بدون احساس گناه» نوشته‌ی نیل ای فیوره راه‌حل‌های موثری را ارائه می‌دهد.

    درباره کتاب عادت به اکنون

    کتاب «عادت به اکنون» نیل فیوره از ده بخش شامل مقدمه و نه فصل دیگر تشکیل شده است. این کتاب بسیار مورد توجه قرار گرفت و طرفداران بیشماری دارد.

    نیل فیوره نویسنده‌ی کتاب‌های سلامت روان در کتاب پرفروش خود به نام «عادت به اکنون» بیان می‌کند که طفره‌روی و تعلل در انجام کارها ذاتی نیست و افراد با این خصوصیت به دنیا نمی‌آیند بلکه طفره‌روی یک عادت است که از محیط پیرامون یاد می‌گیریم. از آنجایی که این عادت اکتسابی است، ترک آن نیز امکان‌پذیر است و نیاز به کسب مهارت‌ها و استفاده از ابزارهای کارآمد دارد.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    در این کتاب، نویسنده ابتدا مخاطب خود را با مفهوم طفره‌روی و دلایل آن آشنا می‌کند و سپس ابزارهایی را در اختیار او قرار می‌دهد تا با مشکل به تعویق انداختن کارها مواجه شود. یکی از دلایل محبوبیت این کتاب، سادگی راهکارهای ارائه شده توسط نویسنده و موثر بودن آن‌هاست.

    این مطلب را هم ببینید  ترس از رهاشدگی

    خواننده علاوه بر آموختن ابزارهایی برای مقابله با طفره‌روی، با تکنیک‌های گفتگوی درونی آشنا می‌شود که بسیار موثر هستند. با مطالعه‌ی این کتاب، خواننده نگرش جدیدی نسبت به طفره‌روی دارد و راهکارهایی برای رویارویی با آن را یاد گرفته است!

    اگر دوست دارید این کتاب باارزش را بخوانید اما وقتش را ندارید ما پیشنهاد میکنیم برای شنیدن خلاصه صوتی کتاب عادت به اکنون و ده ها کتاب دیگر کلیک کنید.

    مقدمه کتاب عادت به اکنون

    افراد طفره‌رو و اهمال‌کار معمولا کارهای خود را به موقع تمام می‌کنند اما فشار انجام کار در آخرین لحظه موجب اضطراب بی‌مورد می‌شود و کیفیت نتیجه‌ی نهایی کار را کاهش می‌دهد.

    به جای این کار شما می‌توانید کتاب «عادت به اکنون» را مطالعه کنید؛ این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا ترس از شکست خوردن، وحشت از اضطراب و آشفتگی و عزت نفس پایین یا ترس از رها شدگی را کنار بگذارید و ذهن خود را بر یک شروع تازه متمرکز کنید.

    این کتاب با یک تعریف جدید آغاز می‌شود:

    «طفره‌روی مکانیزمی برای رویارویی با اضطراب ناشی از شروع یا تکمیل هر کار یا تصمیمی است»

    فصول کتاب عادت به اکنون

    1. چرا کارها را به تعویق می‌اندازیم؟
    2. چگونه کارها را به تعویق می‌اندازیم؟
    3. گفتگوی درونی
    4. لذت بردن از تفریح بدون احساس گناه
    5. غلبه بر موانع
    6. عدم برنامه‌ریزی یا برنامه‌ریزی برعکس
    7. کار کردن در حالت جریان
    8. تنظیم دقیق پیشرفت
    9. طفره‌روی در زندگی

    کتاب عادت به اکنون به چه کسانی توصیه میشود؟

    این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال شادی و آرامش در زندگی و به دنبال ابزارهایی برای حل مشکل به تعویق انداختن کارها مواجه هستند پیشنهاد می‌کنیم.

    این مطلب را هم ببینید  ترس از رهاشدگی

    درباره نویسنده کتاب عادت به اکنون

    نیل فیوره با مدرک دکترای روانشناسی، یک روانشناس آموزش دیده، مربی، سخنران و نویسنده‌ی شش کتاب از جمله کتاب پرفروش «عادت به اکنون» است. او در برنامه‌های متعددی در زمینه‌ی روانشناسی در رادیو و تلویزیون شرکت کرده است. به عنوان یک سخنران، سازمان‌های بزرگ سراسر جهان از قبیل شرکت‌های برجسته، موسسات آموزشی و دولتی جز مشتریان او محسوب می‌شوند و سمینارهای متعددی در این سازمان در سراسر جهان توسط او برگزار شده‌اند.

    موضوع اصلی این کنفرانس‌ها و سمینارها، سلامت رفتاری است که در کتاب «عادت به اکنون» طفره‌روی و تعلل موضوع مورد بحث نویسنده است. مطالعه‌ی این کتاب به مدیرانی که به دنبال افزایش بهره‌وری شرکت خود هستند و افرادی که به دنبال روشی برای مدیریت بهینه‌ی زمان و کارهای خود هستند، توصیه می‌شود.

    انجام تست عشق و ازدواج
    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 365 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 365 میکروبوک رو تهیه کنی. با این کار میتونی یه نسخه بهتر از خودت بسازی
    مشاهده 365 خلاصه کتاب صوتی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    صبا دهقانپور

    خوشحالی محصول یه زندگی هدفداره، هدف رو از زندگی‌ بگیری، خوشبختی هم ازش گرفته میشه.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x