روانشناسی

معرفی کتاب نردبان شکسته اثر کیت پین

کتاب نردبان شکسته: چگونه نابرابری بر طرز فکر، زندگی و مرگ ما تأثیر می‌گذارد

  • معرفی کتاب نردبان شکسته اثر کیت پین

    کتاب نردبان شکسته: چگونه نابرابری بر طرز فکر، زندگی و مرگ ما تأثیر می‌گذارد نوشته‌ی کیت پین، تحقیقی مبتکرانه در خصوص اختلاف طبقاتی است که با تکیه بر مباحث جامعه‌شناسی به تأثیر عدم توازنِ توزیع ثروت میان مردم می‌پردازد.

    کیت پین (Keith Payne) در کتاب خود به این مسئله می‌پردازد که فقر تنها محدود به دهک‌های پایین جامعه نیست بلکه احساسی است که حتی در انسان‌های برخوردار جامعه نیز ممکن است وجود داشته باشد و در حقیقت، آفتی است که در جوامع امروزی بیش از گذشته مشاهده می‌شود.

    او در کتاب نردبان شکسته (The Broken Ladder) به این موضوع پرداخته است که احساس ناخوشایند فقر در اقشار گوناگون جامعه مردم را به سوی تصمیمات نادرست هدایت می‌کند.

    کیت پین برای مثال به مسئله‌ی قمار می‌پردازد و بر اساس آمار و ارقام به ما ثابت می‌کند که افراد فقیر جامعه‌ی آمریکا بیشتر از ثروتمندان بلیت بخت‌آزمایی می‌خرند. از طرف دیگر، فرزندآوری در اقشار ضعیف جامعه بیشتر است که این موضوع از منظر روانشناسی و جامعه‌شناسی جای بحث و گفت‌گوی بسیاری دارد.

    نویسنده‌ی کتاب از کلیشه‌های رایج کتاب‌های اقتصادی و جامعه‌شناسی فاصله گرفته و آسیب‌های نابرابری اقتصادی در تمامی اقشار جامعه را بررسی می‌کند حتی به تأثیری که این پدیده بر اقشار غنی و متوسط جامعه دارد، می‌پردازد.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    بخش مهمی از کتاب هم به جای پرداختن به مسئله‌ی فقر به پدیده‌ی احساس عقب‌ماندگی در میان مردم می‌پردازد که یکی از مشکلات جوامع امروزی است و حتی ثبات و پیشرفت نکردن را به منزله‌ی پسرفت تلقی می‌کنند.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب محدودیت صفر اثر جو ویتالی

    کتاب «نردبان شکسته: چگونه نابرابری بر طرز فکر، زندگی و مرگ ما تأثیر می‌گذارد» شما را به تفکر وامی‌دارد و به ما آموزد چگونه از این مسابقه‌ی بی‌پایان و بیهوده خارج شویم و خود را از آن رهایی بخشیم.

    برای دریافت خلاصه صوتی کتاب نردبان شکسته و ده‌ها کتابی که هر فرد باید در زندگی خود خوانده باشد، فقط کافیست پکیج 180 خلاصه کتاب توسعه فردی رابینیا را تهیه کنید.

    آنچه بیش از همه بر نوع نگاه شما به دنیا، رفتارهایی که انجام می‌دهید و رویکردی که در زندگی در پیش می‌گیرید، تأثیر می‌گذارد، نه میزان دارایی‌های شما بلکه طرز تلقی‌تان از موقعیتی هست که در جامعه دارید. این خلاصه تمام آن چیزهایی هست که کیت پین تلاش کرده در کتاب نردبان شکسته، با اتکا به تحقیقات و مطالعات گوناگون انجام شده، بیان کند.

    اکثر مردمان دنیا بر روی این موضوع توافق دارند که نابرابری‌های اجتماعی با گذر زمان و حرکت به سمت زندگی مدرن، روز‌به‌روز در حال افزایش هستند و هر چه این نابرابری‌ها توسط مردمان جوامع مختلف بیشتر احساس شود، تأثیرش بر کیفیت تفکر، نحوه واکنش به استرس، عملکرد سیستم ایمنی بدن و حتی نوع نگاه بر موضوعات اخلاقی منفی‌تر خواهد بود.

    در واقع در جوامع امروزی میزان نابرابری در میان انسان‌ها نه بر اساس میزان درآمدشان بلکه براساس احساسی که نسبت به جایگاه اجتماعی خودشان دارند، سنجیده می‌شود.

    به این معنا که ممکن است فردی در یک جامعه با برابری اجتماعی و اقتصادی بیشتر با درآمد کمتر، رضایت و سلامت جسمی و روحی بیشتر و استرس و فشار کمتری را تجربه کند؛ اما فردی که در جامعه با نابرابری بیشتر زندگی می‌کند، اما درآمد بالاتری هم دارد اما خود را در سطوح پایین‌تری احساس می‌کند، از نظر سلامت جسمی و روحی و همچنین کیفیت زندگی در سطحی پایین‌تر باشد.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب زندگی ات را تغییر بده اثر جیم داوانان

    کیت پین در کتاب نردبان شکسته به سؤالات جذاب مختلفی پاسخ می‌دهد. از جمله اینکه:

    • چرا زنان در جوامع فقیر در سن کم بچه‌دار می‌شوند و معمولا هم فرزندان بیشتری به دنیا می‌آورند؟
    • چرا افراد در طبقات پایین اجتماعی، تصمیماتی با کیفیت پایین می‌گیرند؟
    • چرا مردمان فقیر میزان استرس بیشتری را تجربه می‌کنند؟
    • چرا طبقه کارگر تمایل کمتری به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری برای آینده دارد؟
    • نابرابری چگونه بر عملکرد ما در محل کار تأثیر می‌گذارد؟

    مطالعه پاسخ‌هایی که به این سؤالات و سؤالات جذاب دیگر در این کتاب داده شده، باعث خواهد شد نگاهی واقع‌بینانه به زندگی داشته باشیم و همچنین در جاهایی که امکان دارد با اصلاح نوع نگاه خودمان به زندگی و محیط اطرافمان، کیفیت زندگی و تصمیمات خودمان را افزایش دهیم و مسیرهای بهتری را در زندگی انتخاب کنیم.

    مطالعه این کتاب برای من بسیار لذتبخش و آموزنده بود و معتقدم برای داشتن زندگی بهتر در جوامع امروزی که شکاف‌های طبقاتی روزبه‌روز در حال فراخ‌تر شدن هستند، مطالعه این کتاب می‌تواند آگاهی‌بخش و کمک‌کننده باشد.

    انجام تست عشق و ازدواج

    درباره نویسنده کتاب نردبان شکسته

    کیت پین استاد روانشناسی و علوم اعصاب در UNC Chapel Hill است. او به بررسی اثرات رفتاری نابرابری می پردازد و نویسنده کتاب “نردبان شکسته”: چگونه نابرابری بر روشی که فکر می کنیم، زندگی می کنیم و می میریم تأثیر می گذارد، است.

    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 180 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 180 خلاصه کتاب رابینیا رو تهیه کنی. با این کار میتونی مسیرتو 180 درجه تغییر بدی.
    مشاهده 180 خلاصه کتاب صوتی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    صبا دهقانپور

    خوشحالی محصول یه زندگی هدفداره، هدف رو از زندگی‌ بگیری، خوشبختی هم ازش گرفته میشه.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x