روانشناسی

معرفی کتاب هنر برقراری ارتباط اثر تیچ نات هان

تنهایی مفهومی عمیق و قابل تامل است و می‌توان آن را یکی از قدیمی‌ترین دغدغه‌های بشر به شمار آورد. تنهایی مختص به انسان عصر حاضر نیست و از سال‌ها پیش همراه انسان‎ها بوده و همدم نسل‌های آینده نیز خواهد بود.

  • معرفی کتاب هنر برقراری ارتباط اثر تیچ نات هان

    برقرای ارتباط با هم نوع یکی از پیچیده‌ترین مباحث روانشناسی است. این مسئله از دیرباز مورد توجه انسان‌ها و اندیشمندان حوزه جامعه‌شناسی و روانشناسی بوده و تاثیر قابل توجهی در احساسات و زندگی شخصی و اجتماعی افراد دارد.

    تیچ نات هات در کتاب هنر برقراری ارتباط به زبان ساده و بی تکلف با مخاطب ارتباط برقرار می‎کند. او مفاهیم بدیهی و پیش پا افتاده‌ای را در برقراری ارتباط با هم‌نوع گوشزد می‌کند. افراد کمتری به توضیح و تفسیر این مسائل پرداخته‌اند اما  می‌تواند تاثیر قابل توجهی در نحوه گفتار و کردار انسان‌ها بگذارد.

    کلید برقراری ارتباط موثر ، با شناخت عمیق خود حاصل می‌گردد. برقراری ارتباط با دیگران در گام‌های دوم و سوم قرار می‌گیرند. مسائل ساده‌ای مانند پیاده‌روی، تنفس عمیق، گوش دادن عمیق و ارتباط با بدن می‌تواند مقدمه‌ای برای آغاز یک ارتباط سالم با خود باشد. پس باید حتما زمانی را به خود و احساسات درونی اختصاص داد.

    کتاب هنر برقراری ارتباط به ما چه می‌آموزد؟

    تیچ نات هات معتقد است هریک از انسان‌ها از موضوعی رنج می‌برند و ما برای کاهش درد یکدیگر و اعمال رفتارهای محبت‌آمیز به دنیا آمده‌ایم .

    با گوش کردن عمیق به حرف‌ها و رنج‌های دیگران می‌توان دیگران را درک کرد و یک رابطه محبت آمیز را به وجود آورد. برای برقراری ارتباط با دیگران باید اصولی را رعایت نمود. گفتار محبت آمیز، گفتن حقیقت مطلق و استوار بودن پایه و اساس یک ارتباط موفق را تشکیل می‌دهد.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    اما شرایط همواره پایدار و آرام باقی نمی‌ماند و بروز برخی ناملایمات و اختلاف‌ها می‌تواند برقراری ارتباط را به چالش بکشد و آن را کاملا پیچیده کند. برقراری ارتباط در هنگام عصبانیت یکی از این مشکلات است. تیج نات هات در کتاب خود توضیح می‌دهد نباید خشم را سرکوب کرد.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب هنر انسان شدن اثر کارل راجرز

    خشم یک انرژی قدرتمند است و حتی ممکن تا مدت زمانی با شما باقی بماند. ستیزه جویی با خشم یعنی ستیزه جویی با خود. پس  باید خشم خود را به شفقت تبدیل کرد و به شکلی مسالمت آمیز با آن برخورد کنید. یکی دیگر از مسائل تاثیر گذار در برقرری ارتباط موثر، مدت زمان یک رابطه است.

    در روابط طولانی مدت، تغییر به سختی اتفاق میافتد و آفت قضاوت بر اساس پیش فرض‌های ذهنی می‌تواند رابطه را از بین ببرد. نات هات در این مرحله پیشنهاد می‌کند مجددا به درون خود بنگرید و با تغییر افکار خود شرایط را برای ارتباط موثر بهبود بخشید.

    برقرای ارتباط با همنوع یکی از اساسی‌ترین نیازهای انسان است  و در صورت عدم تحقق پیامدهای ناگواری به همراه خواهد داشت.

    برای دریافت خلاصه صوتی کتاب هنر برقراری ارتباط و ده‌ها کتابی که هر فرد باید در زندگی خود خوانده باشد، فقط کافیست پکیج 180 خلاصه کتاب توسعه فردی رابینیا را تهیه کنید.

    درباره نویسنده کتاب هنر برقراری ارتباط

    تیچ نات هات نویسنده، شاعر، پژوهشگر برجسته‌ی جهانی  در 11 اکتبر سال 1926 در ویتنام متولد شد. او یک راهب بودایی و فعال صلح است.

    نات هات در راستای فعالیت‌های صلح آمیز خود دهکده‌ای با نام پِلام تاسیس کرده و سال‌های طولانی از عمر خود را در اقامتگاه شخصی‌اش،  در این دهکده در جنوب غربی فرانسه سپری کرده است. او به عنوان فعال صلح به اقصی نقاط دنیا سفر کرده و یک سخنران بین‌المللی در این زمینه به شمار می‌آید.

    یکی از زمینه‌های فعالیت‌های صلح آمیز او مربوط به  خشونت عیله حیوانات است. او یکی ازپیشگامان عدم مصرف فراورده‌های دامی و عدم استفاده ابزاری و آزمایش بر روی حیوانات است.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب ملت عشق اثر الیف شافاک

    نات هات  در سال 2014 دچار خونریزی شدید مغزی شد و پس از ماه‌ها توانبخشی توانست در سال 2016 سلامتی خود را به دست بیاورد. اگرچه اکنون قادر به صحبت کردن نیست.

    این راهب بودایی سال‌ها پیش از وطن خود تبعید شد و زندگی در صومعه‌ی خود در کشور فرانسه را برگزید. اما در سال 2005 توانست از مقامات ویتنام اجازه بازدید از وطن خود را اخد نماید.

    انجام تست عشق و ازدواج

    او سال‌ها در آرزوی بازگشت و زندگی در وطن بود. در پی بیماری نات هات او در سال 2018 برای زندگی به ویتنام بازگشت و  تا آخرین سال‌های خود را در معبد Từ Hiếu  بگذراند.

    نیچ نات هات جوایز زیادی را در زمینه صلح به خود اختصاص داده است. او یکی از کاندیدای دریافت جایزه صلح نوبل در سال 1967 بود اما در این سال این جایزه به کسی تعلق نگرفت.

    او در سال 1991 جایزه شجاعت و وجدان را از آن خود نمود. علاوه بر دریافت جوایز در زمینه صلح، او سوژه‌ی مستند، فیلم و رمان‌های مختلفی بوده و تاثیر به سزایی در افکار عمومی داشته است.

    در سال 2017  دانشگاه هنگ‌کنگ به دلیل کمک‌های مادام‌العمر در آگاهی بخشی، ترویج صلح و خوشبختی در سراسر جهان دکترای افتخاری به او اعطا کرد.

    نیچ نات هات تاکنون بیش از 100 عنوان کتاب  نوشته است و بیش از 70 عنوان  از کتاب‌های او به زبان انگلیسی ترجمه و منتشر شده‌اند. آثار او در ایران نیز مورد توجه مخاطبین قرار گرفته است.

    «شادمانی »، «معجزه توجه آگاهی»، «خرد تسلط بر خشم» و «آرامش حقیقی» از آثار شناخته‌ شده‌ی او به زبان فارسی است.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب موهبت ترس اثر گاوین دی‌بکر

    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 180 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 180 خلاصه کتاب رابینیا رو تهیه کنی. با این کار میتونی مسیرتو 180 درجه تغییر بدی.
    مشاهده 180 خلاصه کتاب صوتی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    صبا دهقانپور

    خوشحالی محصول یه زندگی هدفداره، هدف رو از زندگی‌ بگیری، خوشبختی هم ازش گرفته میشه.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x