رشد و توسعه فردی

معرفی کتاب هنر عشق ورزیدن اثر اریک فروم

آیا عشق ورزیدن یک هنر است؟ اگر پاسخ این سوال مثبت باشد، بنابراین باید اصولی برای آموختن این هنر نیز وجود داشته باشد. اریک فروم در کتاب هنر عشق ورزیدن، این دسته از اصول و مهارت‌ها را به شما می‌آموزد.

  • معرفی کتاب هنر عشق ورزیدن اثر اریک فروم

    غالبا باور عمومی این است که عشق مانند یک صاعقه‌ی ناگهانی بر سر انسان فرود می‌آید. در چنین شرایطی، آدمی خواه‌ناخواه اسیر عواطف پرشوری خواهد شد که برای نامیدنش واژه‌ای جز عشق به یاری‌اش نمی‌آید.

    اما آیا به راستی می‌توان هر نوع احساس گذرا اما قدرتمندی را عشق نامید؟ یا به بیانی دیگر، آیا عشق ناگهان و بی‌اختیار فرد پدید می‌آید، یا برای به چنگ آوردنش باید کوشید؟

    اریک فروم (Erich Fromm)، فیلسوف و روانکاو برجسته‌ی فقید، در کتاب هنر عشق ورزیدن (The Art of Loving) به این سوالات و پرسش‌های مشابهی که حول موضوع عشق و عاشقی وجود دارد، پاسخ‌هایی درخورِ توجه داده است.

    او معتقد است که عشق ورزیدن، بیش از هر چیز یک هنر، یا به عبارتی یک مهارت است. مهارت‌ها نیز آموختنی‌اند. بنابراین راهکارهایی برای یادگیری چگونه عشق ورزیدن وجود دارد. البته نباید به اشتباه گمان برد که فروم ادعا می‌کند که هر خواننده‌ای پس از مطالعه‌ی این اثر به راحتی قادر به عشق ورزیدن خواهد شد.

    او خود در مقدمه‌ی کتاب هنر عشق ورزیدن، بر این نکته تاکید می‌کند که مهارت‌های مربوط به بروز احساسات عاشقانه، رابطه‌ای تنگاتنگ با سطح رشد شخصیتی انسان دارند.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    بنابراین، فرد برای اینکه هنر عشق ورزیدن را به خوبی فرا بگیرد، باید به سختی در اعتلای همه‌ی جنبه‌های شخصیتی خود بکوشد. چرا که عشق، به بیان اریک فروم، پاسخی‌ست به تمام معمای هستی انسانی.

    در این اثر همچنین، اریک فروم به دسته‌بندی دقیق انواع احساسات عاشقانه پرداخته است. او در توضیحات خود، به خوبی مرز میان عشق مادر و پدر به فرزند، عشق فرزند به والدین، عشق برادرانه، عشق جنسی، و سایر انواع عشق را مشخص نموده است.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب صبح جادویی اثر هال الرود

    در آخر باید گفت که کتاب هنر عشق ورزیدن، به نوعی چکیده‌ی نگاه متفکر بزرگی‌ست که در طول حیات خود، دغدغه‌ای جز ترویج شکلی ناب از انسانیت در وجود خوانندگان خود نداشت.

    کتاب هنر عشق ورزیدن مناسب چه کسانی است؟

    اگر علاقه‌مند به آموختن مطالبی هستید که به شما بینشی جدید درباره‌ی موضوع حیاتی عشق ارائه کند، کتاب هنر عشق ورزیدن را مطالعه کنید.

    برای دریافت خلاصه صوتی کتاب هنر عشق ورزیدن و ده‌ها کتابی که هر فرد باید در زندگی خود خوانده باشد، فقط کافیست پکیج 180 خلاصه کتاب توسعه فردی رابینیا را تهیه کنید.

    درباره نویسنده کتاب هنر عشق ورزیدن

    او از متفکران برجسته‌ی مکتب فرانکفورت بود، و در آثار خود مفاهیم فلسفی و جامعه‌شناختی را از منظری روانکاوانه بررسی می‌کرد. آثار فروم مملو از دیدگاه‌هایی بدیع و جالب توجه درباره‌ی حیطه‌های مهم زندگی فردی و اجتماعی انسان می‌باشند‌.

    فروم خصوصا به بررسی جنبه‌های ویرانگری از زندگی انسان مدرن پرداخته است که بیش از هر چیز شکل زیست انسانی ما را تهدید می‌کنند. عناوین برخی از مهم‌ترین کتاب‌های اریک فروم بدین شرح است: رسالت زیگموند فروید، داشتن یا بودن، شجاعت آدم بودن، زبان از یادرفته، انسان برای خویشتن.

    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 180 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 180 خلاصه کتاب رابینیا رو تهیه کنی. با این کار میتونی مسیرتو 180 درجه تغییر بدی.
    مشاهده 180 خلاصه کتاب صوتی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    انجام تست عشق و ازدواج

    صبا دهقانپور

    خوشحالی محصول یه زندگی هدفداره، هدف رو از زندگی‌ بگیری، خوشبختی هم ازش گرفته میشه.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x