روانشناسی

معرفی کتاب یک نگاه اثر مالکوم گلدول

بر اساس جدیدترین یافته های علوم اعصاب و روانشناسی و نکات برجسته ای که کتاب نقطه ی عطف را به اوج رساند، کتاب یک نگاه نحوه ی درک شما از تصمیمات تان را تغییر داده و دیگر هرگز به آن درک قبلی نخواهید رسید.

  • معرفی کتاب یک نگاه اثر مالکوم گلدول

    مالکوم گلدول، در کتاب یک نگاه تعریف جدیدی از نحوه ی درک جهان پیرامونمان را ارائه میدهد. او در کتاب یک نگاه، تغییری انقلابی در مورد روشی که ما با آن دنیای پیرامون خود را درک میکنیم، ایجاد کرده است.

    کتاب یک نگاه در مورد اینکه ما چگونه بدون تفکر، فکر میکنیم و همچنین تصمیماتی که ظاهرا بیدرنگ – در یک چشم بر هم زدن – اتفاق می افتند اما آن طور هم که فکر میکنیم، آسان نیستند، توضیح میدهد.

    چرا برخی از افراد تصمیم گیرندگان ممتازی هستند، در حالی که دیگران دائما به مشکل میخورند؟ چرا بعضی از افراد مطابق غرایز خود عمل میکنند و پیروز میشوند، درحالی که دیگران ناخواسته دچار خطاهای غیر منتظره می شوند؟ مغز ما در اداره، کلاس، آشپزخانه و اتاق خواب چگونه کار میکند؟ و چرا بهترین تصمیمات، غالبا آنهایی هستند که توضیح آنها برای دیگران غیرممکن است؟

    در کتاب یک نگاه با روانشناسی آشنا خواهید شد که میتواند با مشاهده ی چند دقیقه از صحبتهای یک زوج، دریابد که آیا ازدواج زوجین دوام دارد یا نه؛ همچنین در مورد مربی تنیسی مطالعه خواهیم کرد که پیش از اینکه حتی راکت به توپ برخورد کند، میتواند اعلام کند که سرویس موفق خواهد بود یا خیر؛ عتیقه شناسانی که با یک نگاه، اشیای جعلی را تشخیص می دهند.

    البته شکستهای بزرگ ” یک نگاه ” نیز وجود دارند: انتخابات وارن هاردینگ، “نیو کوک” و تیراندازی به آمادو دیالو توسط پلیس.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    کتاب یک نگاه به ما می آموزد کسانی که بهترین تصمیمات را میگیرند، آنهایی نیستند که بیشترین اطلاعات را در مراحل تصمیم گیری در اختیار دارند و یا کسانی که بیشترین مدت زمان را صرف آن می کنند، بلکه آنهایی موفق هستند که هنر ” برش-نازک” را پیاده سازی میکنند؛ یعنی میتوانند تعداد بسیار کمی از فاکتورهای مهم را از میان هزاران متغیر پیدا کنند.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب هنر ظریف بی خیالی اثر مارک منسون

    3 درس مهم در مورد قدرت شگفت آور شهود انسان در کتاب یک نگاه

    1. ضمیر ناخودآگاه شما، سریعترین فیلتر اطلاعاتی جهان است.
    2. استرس میتواند غريزه ی شما را به بیراهه ببرد. 
    3. در موقعیتهایی که نمیتوانید به شهود خود اعتماد کنید، به غربالها پناه ببرید.

    کتاب یک نگاه مناسب چه کسانی است؟

    افرادی که قصد دارند در مورد فرایند تصمیمات آنی و غیرارادی، آگاه شوند؛ کسانی که می‌­خواهند حتی­‌الامکان از اتخاذ تصمیمات اشتباه، فاصله گیرند؛ اشخاصی که می­‌خواهند تحولی در شیوه اندیشیدن خود به وجود آورند.

    برای دریافت خلاصه صوتی کتاب یک نگاه و ده‌ها کتابی که هر فرد باید در زندگی خود خوانده باشد، فقط کافیست پکیج 180 خلاصه کتاب توسعه فردی رابینیا را تهیه کنید.

    درباره نویسنده کتاب یک نگاه

    مالکوم گلدول نویسنده‌‌ای کانادایی و ساکن نیویورک است. او برای نوشته‌هایش، معمولاً از مطالعات جامعه شناسی، روانشناسی اجتماعی و داستان‌های کسب و کار استفاده می‌کند.

    گلدول از سال ۱۹۹۶ برای نشریه نیویورک‌تایمز مقاله می‌نویسد. ویژگی منحصربفرد قلم گلدول، ارائه مطالب علمی و مستدل، با زبان تخیلی و شیرین است که این سبک، در بین دوستدارانش به سبک گلدولی معروف است.

    مالکوم گلدول، نویسنده کتاب‌های معروفی از جمله کتاب استثنایی ها، کتاب یک نگاه و کتاب نقطه عطف است که همگی آن‌ها کتاب‌هایی جذاب و خواندنی هستند.

     

    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 180 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 180 خلاصه کتاب رابینیا رو تهیه کنی. با این کار میتونی مسیرتو 180 درجه تغییر بدی.
    مشاهده 180 خلاصه کتاب صوتی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    انجام تست عشق و ازدواج

    صبا دهقانپور

    خوشحالی محصول یه زندگی هدفداره، هدف رو از زندگی‌ بگیری، خوشبختی هم ازش گرفته میشه.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x