ثبت نام و پشتیبانی متخصصان (پیام در تلگرام و ایتا) 09034068045
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. چرا عده ای دیگران رو تحقیر می کنند؟
چرا عده ای دیگران رو تحقیر می کنند؟

چرا عده ای دیگران رو تحقیر می کنند؟

چرا عده ای دیگران رو تحقیر می کنند؟

 

واکنش نشون دادن در مقابل افرادی که شما رو تحقیر و ارزش هاتون رو زیر سؤال می برند ، دشوار و دردناکه. گاهی اوقات زخم هایی که این مدل افراد به شما وارد می کنند ، ممکنه تا ابد باقی بمونه.

 

باید توجه داشته باشید افرادی که شما رو تحقیر می کنند و قصد آسیب رسوندن به شما رو دارند ، در درجه اول باید خودشونو بیازارند تا بعد شما رو آزرده کنند.

 

آدمی که عزت نفس و اعتماد به نفس داره هیچ نیازی به تحقیر دیگران نداره. برخی از افراد به طور کلی نظر منفی نسبت به دیگران دارند چون:

 

کمبودهایی در خود احساس می کنند و دوست دارند خودشون رو قدرتمند تر از سایرین جلوه بدن تا به این طریق بر تزلزل شخصیتی خودشون غلبه کنند.

 

قبلاً کسی اونا رو آزرده کرده و چون توانایی مقابله با اونو نداشتند ، با تحقیر دیگران سعی می کنند از موقعیت فعلی خود دفاع کنند.

 

افرادی که به شدت شما رو تحقیر می کنند با این کار فقط ناراحتی ، عدم موفقیت و بی هدفی خودشون رو در زندگی به نمایش میذارن و این مشکل اوناست نه شما. دونستن این مطلب به شما کمک میکنه که راحت تر بتونید در کنار اونا به زندگی عادی خود ادامه بدید. اگه بدونید که مشکل از طرف مقابله نه شما ، میتونید منطقی با مسائل برخورد کنید و حرف ها و کنایه های اونا شما رو آزرده نخواهد کرد.

 

شاید فردی که دارای چنین خصوصیاتیه یکی از نزدیکان شما باشه و براتون سخت باشه که از نظر عاطفی خودتون رو ازش جدا کنید. هیچ نیازی به این کار نیست ، فقط سعی کنید در بحث هایی که او راه میندازه ، شرکت نکنید و خودتون رو کنار بکشید. قصد اونا اینه که کاری کنند شما احساس بدی نسبت به خودتون پیدا کنید. این وظیفه شماست که به اونا اجازه انجام چنین کاری رو ندید.

 

ما فقط میتونیم احساسات و گفتگوهای درونی خودمون رو کنترل کنیم ، نه رفتارهای دیگران رو …!!

دیدگاه خود را درج کنید