معرفی کتاب موهبت ترس اثر گاوین دی‌بکر

ترس، واژه‌ای که با شنیدنش حس خوبی به ما دست نمی‌دهد. اما بد نیست بدانید که خود ترس خیلی هم چیز بدی نیست. گاهی اوقات همین ترسیدن می‌تواند جان ما را نجات دهد.کتاب موهبت ترس به ما یاد می‌دهد چگونه از ترس‌هایمان کمک بگیریم و خود را از خطرات احتمالی دور کنید.

  • معرفی کتاب موهبت ترس اثر گاوین دی‌بکر

    کتاب موهبت ترس: علائم نجات بخشی که از ما در مقابل خشونت محافظت می کند (The Gift of Fear: And Other Survival Signals That Protect Us from Violence) نوشته گاوین دی‌بکر (Gavin de Becker) در سال 1997 منتشر شده است و توضیح می دهد که برای حفاظت از خودتان در برابر خشونت، بیشتر به غریزه تان اعتماد کنید تا تکنولوژی.

    برای همه ما در زندگی پیش آمده که از چیزی بترسیم، چه یک حیوان ولگرد باشد و چه خوابی که شب قبل دیدیم. به هر حال ترس بخش مهمی از زندگی ما انسان‌ها است. نقطه مقابل آن هم شجاعت و نترس بودن است. در واقع بیشتر ما افراد شجاع و نترس را دوست داریم و اتفاقا آن‌ها را ستایش هم می‌کنیم. اما آیا ترس همیشه چیز بدی است؟

    آنطور که در کتاب موهبت ترس می‌خوانیم، ترس‌های ما همیشه هم اشتباه و بی‌دلیل نیستند. در واقع اگر قرار بود بشر هیچ‌گاه به ترس‌هایش توجه نکند، خیلی قبل تر از امروز که ما در حال بررسی و تحلیل علت ترسیدنش باشیم، منقرض شده بود.

    مثلا اگر بشر نخستین از ببر یا شیری که جلوی راهش قرار داشت نمی‌ترسید و به جایی پناه نمی‌برد، آیا اصلا فرصت پیدا می‌کرد که تولید مثل کند و نسلش را به ما برساند؟ البته که نه. پس ترس‌های ما همیشه هم بد نیستند و اتفاقا باید جدی گرفته شوند.

    کتاب موهبت ترس به ما یاد می‌دهد که چگونه به کمک برخی نشانه‌ها، بتوانیم درست یا غلط بودن ترسمان را درک کنیم و راهکار مناسبی برای موقعیت‌های مختلف پیدا کنیم.

    این کتاب پر است از مثال‌هایی که از دل زندگی شخصیت‌های واقعی بیرون آمده‌اند. این مثال‌ها به ما نشان می‌دهند که توجه کردن یا بی‌اعتنا بودن نسبت به ترس‌ها و نشانه‌هایی که در اطراف ما وجود دارند، می‌تواند زندگی ما را نجات دهد یا آن را به خطر بیندازد.

    اگر شما هم دوست دارید با درک نشانه‌های اطرافتان تا حد ممکن خود را از خطرات دور کنید، فقط کافیست برای دریافت خلاصه صوتی کتاب موهبت ترس و ده‌ها کتابی که هر فرد باید در زندگی خود خوانده باشد، پکیج 180 خلاصه کتاب توسعه فردی رابینیا را تهیه کنید.

    چرا باید کتاب موهبت ترس را بخوانم؟

    خب، شاید پیش خودتان بگویید: “خوبه، دیگه از این به بعد به ترس‌های بیشتر اهمیت می‌دم” اما آیا این کار کافی است؟ یادتان باشد برای اینکه بتوانیم از موهبتی به نام ترس استفاده کنیم، باید نشانه‌های آن را هم درک کنیم. در واقع اگرچه تمام ترس‌ها منفی نیستند، اما قرار هم نیست هر ترسی ارزش توجه کردن را داشته باشد.

    پس مهمتر از هر چیز، ما باید شناخت ترس‌ها را هم یاد بگیریم. گاوین دی بکر در این کتاب نشانه‌هایی را به ما معرفی می‌کند که به کمک آن‌ها می‌توانیم درک کنیم کدام ترس ارزش این را دارد که به آن اهمیت دهیم و کدامیک نه.

    آشنایی با نویسنده کتاب موهبت ترس

    گاوین دی بکر (به انگلیسی Gavin De Becker) موسس یک شرکت امنیتی است که طرف قرارداد برخی از افراد رده بالای دولتی در ایالات متحده آمریکا است. او از افراد مهم در قانون پیشگیری از جرم به حساب می‌آید و در بررسی پرونده‌های جنایی هم فردی خبره است.

    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 180 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 180 خلاصه کتاب رابینیا رو تهیه کنی. با این کار میتونی مسیرتو 180 درجه تغییر بدی. مشاهده 180 خلاصه کتاب صوتی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل