آسیب شناسی فردی

آسیب های روانی رسانه های اجتماعی

دامپینگ ضربه می تواند برای دوستی ها و سلامت روانی شما خطرناک باشد

  • آسیب های روانی رسانه های اجتماعی

    آیا شما یک دامپینگ ضربه گیر هستید؟ دامپینگ ضربه یک نوع دامپینگ احساسی است که به نقل از فرهنگ شهری، منجر به “تخلیه بی رحمانه تمام حماقت های احساسی شما بر روی یک یا چند نفر از دوستان شما می شود.” این تمرین از افرادی که می شناسید، به آسیب روانی بر افراد غریبه گسترش یافته است.

    ماه های گذشته استرس زا بوده است و بسیاری از ما احساساتی را که دوست داریم به آنها منتقل کنیم ، فروکش کرده ایم. این هیچ بهانه ای برای تخلیه منفی روی افراد مشکوک نیست. خود را نادیده نگیرید که تخلیه ضربه همان تخلیه است.

    تخلیه احساسی دوستان ، آشنایان یا غریبه ها بدون اخطار یا اجازه، توهین آمیز و دستکاری کننده است – به اشتراک گذاشتن بیش از حد سمی.

    دامپینگ ضربه در شبکه های اجتماعی زنده و سرحال است. یک پست می تواند یک مارپیچ به سمت بالا ایجاد کند. هیچ کس دوست ندارد به صورت حضوری یا آنلاین به اطرافیان خود گوش بدهد و یا به او گوش دهند.

    خنده دار نیست. ساده نیست و باعث نمی شود احساس بهتری داشته باشید. ماهیگیری برای همدردی یا رقابت برای کسی که بدترین وضعیت را دارد، بینش شخصی به شما نمی دهد.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    درون ریزی در مقابل برون ریزی

    Venting، یک شکل سالم برای بیان احساسات منفی مانند عصبانیت و سرخوردگی، به منظور عبور از آن و یافتن راه حل است. Venting با اجازه شنونده انجام می شود و یک معامله یک شبه است، نه اینکه تکرار مکرر یا نشخوار منفی باشد. یک برون ریزی خوب به درون اجازه می دهد تا دید جدیدی داشته باشد و استرس و احساسات فروپاشیده را از بین ببرد.

    این مطلب را هم ببینید  چرا به برخی برچسب بیماری می زنیم؟

    برای مطالعه بیشتر در مورد احساسات منفی و تاثیر وحشتناک آن بر بدن کلیک کنید.

    در حالی که تخلیه مزایایی دارد، دامپینگ ضربه هیچ فایده ای ندارد. در دامپینگ ضربه، شخص بیش از حد مسئولیت نمی پذیرد یا خود را بازتاب نمی دهد.

    دامپینگ ضربه در صورت عدم اطمینان تحویل داده می شود. هدف ایجاد همدلی و توجه برای پردازش احساسات منفی نیست. دامپر نمی خواهد بر ضربه خود غلبه کند. اگر این کار را می کردند ، از توانایی تخلیه ضربه محروم می شدند.

    تحقیقات نشان می دهد که بدون نوعی پردازش ، زباله ضربه ای به رهایی چیزی کمک نمی کند و حتی می تواند آن را بدتر کند. با این حال ، دامپینگ ضربه ، دیگران را تحت تأثیر قرار می دهد. این باعث می شود دیگران بدتر شوند زیرا منفی را گسترش می دهد و انرژی را از بین می برد.

    این بیماری همه گیر سطح استرس را برای همه افزایش داده است. سطوح بالای استرس و انزوای اجتماعی احتمال دامپینگ ضربه را افزایش می دهد ، به ویژه در افرادی که مهارت های مقابله موثر را توسعه نداده اند یا جلب توجه می کنند.

    TikTok یک وسیله ارتباطی و سرگرمی قدرتمند در دوران همه گیری بوده است.

    همچنین منبع بسیاری از آسیب های روانی است. کاربران TikTok تمایل دارند که جوان باشند و اگر شما با رسانه های اجتماعی به عنوان توسعه دهنده دنیای اجتماعی خود بزرگ شده اید، احتمالاً راحت تر احساسات و اطلاعات شخصی خود را به صورت عمومی به اشتراک می گذارید و بیشتر به دنبال منابع آنلاین برای تسکین احساسات خود هستید.

    این مطلب را هم ببینید  کلاهبرداری تلفنی

    نوجوانان و جوانان با توجه به وظایف رشدی آن سنین بیشتر تمایل به تمرکز بیرونی و اجتماعی دارند و جوانان فرصتهای زیادی برای توسعه مهارتهای مقابله ای ندارند – مطمئناً در پاسخ به یک عامل استرس زا در سطح همه گیر نیست. این موارد همراه با عدم بلوغ، احتمال TMI و دامپینگ ضربه را افزایش می دهد.

    همه ما احساس می کنیم که گهگاه از درد و ناراحتی خود رها می شویم. اگر فقط به این امید دارید که دیگران درد شما را به اشتراک بگذارند ، نه اینکه چیزی از آن بیاموزید ، بعید است که به هدف خود برسید. افرادی که آسیب می بینند با دوستان کمتری تعامل دارند و کمتر با دیگران احساساتشان را به اشتراک می گذارند.

    انجام تست عشق و ازدواج

    روشهای مقابله جدید را پرورش دهید

    یافتن روشهای مقابله جایگزین نه تنها می تواند از دوستی شما محافظت کند ، بلکه می تواند منجر به خودآگاهی و انعطاف پذیری بیشتر شود تا همه چیز چندان زیاد به نظر نرسد.

    تسلیم وسوسه تخلیه احساسی نشوید. اگر احساس می کنید انگیزه دارید، از خود بپرسید چرا؟ این بدان معناست که یک لحظه برای نفس کشیدن و فکر کردن وقت بگذارید. اگر تمایل دارید از دوستان و تماشاچیان ناامید استفاده کنید ، در اینجا چند روش برای از بین بردن انرژی منفی و اضطراب به روشهای مثبت آمده است:

    1. یک دفترچه برای مکانی امن برای بیان احساسات منفی تهیه کنید.
    2.تمرکز حواس یا مدیتیشن را تمرین کنید

    3.به نوعی از فعالیتهای بدنی بپردازید
    4.کاری خلاقانه انجام دهید
    5.به موسیقی گوش دهید
    6.با یک درمانگر صحبت کنید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x