روابط زناشویی و جنسیارتباط با جنس مخالفخانواده

همه چیز در مورد رابطه جنسی

مسائل جنسی از مهم ترین ابعاد زندگی انسان هستند

  • همه چیز در مورد رابطه جنسی

    از دیدگاه روانشناسی برای نشان دادن روابط عاطفی عمیق بین دو نفر رابطه جنسی صورت می‌گیرد. رابطه جنسی یک غریزه طبیعی در وجود همه انسان‌ها است. اگر لذتی از رابطه جنسی نمی‌برید، باید دلیل آن را پیدا کنید و نسبت به رفع آن اقدام کنید. روش و اشکال متفاوتی از سکس وجود دارد که معنایی بالاتر از آمیزش جنسی دارد. برای ارتقای کیفیت رابطه زناشویی باید سکس صحیح را آموزش ببینید تا به اوج لذت برسید. در این مقاله به صفر تا صد رابطه جنسی می‌پردازیم، همراه ما باشید.

    رابطه جنسی چیست؟

    هرکاری که باعث تحریک جنسی به وسیله شخص دیگری شود، رابطه جنسی نام دارد. روابط جنسی معنای فرای آمیزش جنسی را در بر گرفته و اعمال دیگری مانند معاشقه، بوسیدن، نوازش کردن، آمیزش دهانی و… را شامل می‌شود. داشتن تمایل جنسی یکی از شاخصه‌های اصلی هر انسانی است که برای ابراز احساسات از آن استفاده می‌کند. اگر تحریک جنسی توسط خود فرد و با تخیلات جنسی صورت گیرد، خودارضایی نامیده می‌شود.

    فواید رابطه جنسی

    میل به برقراری رابطه جنسی در اصل برای بچه‌دار شدن در انسان‌ها شکل گرفته است ولی تنها فایده آن نیست. اگر در شرایط مناسبی آمیزش جنسی صورت بگیرد، به روی سلامتی روان و جسم تاثیر به سزایی می‌گذارد. طبق تحقیقات به دست آمده احساس رضایت و عملکرد مناسب در سکس برای کاهش استرس و اضطراب بسیار مفید است.

    رابطه جنسی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بروز بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. پژوهشی به روی افراد میانسال در خصوص کیفیت رابطه جنسی صورت گرفت، این پژوهش حاکی از آن است که رضایت جنسی در این دوران حتی می‌تواند بر عملکرد ذهن نیز تأثیر بگذارد و با ایجاد فعالیت بیشتر در قسمت هیپوکامپ در بهبود عملکرد حافظه فرد نیز نقش داشته باشند.

    به طور کل می‌توان گفت داشتن مقدار مناسبی رابطه جنسی در این دوران که با رضایت خاطر همراه باشد، می‌تواند مشکلات ذهنی مرتبط با سن را کاهش داده و به انعطاف‌پذیری مغز فرد کمک کند. در صورتی که از روابط جنسی لذت نبرده و پس از سکس دچار عذاب وجدان می‌شوید.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    دلایل برقراری رابطه جنسی

    دلایل برقراری رابطه جنسی در هر فرد متفاوت است. از دلایل مهم آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    • بیان عشق و عواطف دیگر
    • تجربه نزدیکی و صمیمیت
    • تجربه لذت جنسی
    • اختلالات جنسی
    • بچه دار شدن
    • تمدد اعصاب

    همه چیز در مورد رابطه جنسی

    مراحل رابطه جنسی

    رابطه جنسی یک چرخه چهار مرحله ای می‌باشد. شناخت کامل این مراحل به زوجین کمک می‌کند تا ارتباط جنسی بهتری با هم داشته باشند و از لذت بیشتری بهره ببرند. این مراحل به شرح زیر است.

    1.مرحله تحریک

    در این مرحله بدن پس از مواجه با محرک های تحریک آمیز شروع به واکنش دادن می کند و با افزایش ضربان قلب و جریان خون برای دخول و رابطه جنسی آماده می گردد. افزایش جریان خون در مردان باعث می شود که آلت تناسلی بزرگ تر شده و به خالت نعوظ برسد. افزایش جریان خون در زنان نیز باعث می شود که ترشحات واژن افزایش پیدا کند، دیواره های واژن نازک شوند و کلیتوریس بزرگ تر گردد.

    2. برانگیختگی

    در این مرحله بدن واکنش خود را ادامه می دهد و به اوج تحریک و برانگیختگی می رسد. نفس کشیدن تند تر و سریع تر می گردد و ماهیچه ها کاملا سخت می شوند. ماهیچه های واژن زن کاملا جمع شده و کلیتوریس به اوج انقباض می رسد. در مرد نیز آلت تناسلی متورم تر می گردد و بیضه ها بزرگ می شوند.

    این مطلب را هم ببینید  سرد شدن رابطه بعد از زایمان

    3. اوج لذت جنسی یا ارگاسم

    در این مرحله تمام انقباض ها و فشار هایی که به بدن در دو مرحله قبل وارد شده بود به ناگهان آزاد می گردد و زن و مرد اوج لذت جنسی را تجربه می کنند. این مرحله همان ارگاسم یا انزال نامیده می شود. ترشحات و انقباض های واژن و دفع اسپرم از آلت تناسلی مردانه از نشانه های مرحله ارگاسم می باشد.

    4. مرحله آرامش

    و در نهایت در این مرحله تحریکات تمام شده و بدن به حالت سابق خود بر می گردد. آلت تناسلی مردانه نعوظ خود را از دست می دهد و به اندازه معمول و نرمال خود بر می گردد. تحریکات و انقابضات واژن نیز از بین رفته و به آرامش می رسد. در مرحله آرامش مردان دیگر توان برقراری رابطه و تحریک شدن مجدد را ندارند و این می تواند چند دقیقه تا چند ساعت به طول بینجامد. اما در زنان این طور نیست و حتی بالافاصله پس از ارگاسم نیز می توانند دوباره تحریک شده و چرخه رابطه جنسی را مجدد تجربه نمایند.

    روش های مختلف رابطه جنسی

    روش‌های مختلفی برای برقراری رابطه وجود دارد که از جمله آن‌ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

    1. رابطه جنسی همراه با دخول

    در این روش که به عنوان سکس کامل نیز شناخته می‌شود، از دو روش واژینال و آنال یا همان مقعدی اجرا می‌شود. سکس واژینال بر اساس اتفاق نظر متخصصان برای هر دو طرف خوشایندتر است. در سکس آنال ناخوشایندی و خطرهای جسمی و روانی وجود دارد. مثلا در سکس آنال احتمال انتقال بیماری‌های مقاربتی خیلی بیشتر از سکس واژینال است. از لحاظ آناتومی مقعد برای سکس تعبیه نشده  و اگر از این طریق سکس شود، اختلالات متفاوتی را برای زن مخصوصا اختلال دفع را به وجود می‌آورد.

    2. رابطه جنسی بدون دخول

    در این روش همه مراحل یک رابطه جنسی از تحریکات اولیه گرفته تا تجربه برانگیختگی، رسیدن به ارگاسم و ارضای جنسی می‌تواند اتفاق بیفتد با این تفاوت که دخول صورت نمی‌گیرد و زوجین تنها از طریق معاشقه و نوازش‌های عاشقانه میل جنسی خود را ارضا می‌کنند.

    انجام تست عشق و ازدواج

    به کارگیری این روش در زمانی که زن شرایط روانی مناسبی برای برقراری رابطه ندارد و در دوران عقد یا نامزدی که زوجین با محدودیت‌هایی در این زمینه رو به رو هستند، می‌تواند تا حد بسیار زیادی کمک کننده باشد. چراکه نه تنها نیاز جنسی افراد را برآورده می‌کند بلکه باعث افزایش صمیمیت و پیوند بین زوجین نیز می‌گردد. این نوع رابطه در شرایطی همچون بارداری نیز توصیه می‌شود.

    3. سکس اورال

    سکس دهانی یا همان اورال از روش‌های برقراری رابطه جنسی بدون دخول است. تماس دهانی مستقیم با اندام تناسلی هم برای زن و هم برای مرد احتمال ابتلا به بیماری‌های مقاربتی و عفونی را افزایش می‌دهد و مانند سکس آنال توصیه نمی‌شود.

    به خصوص برای افرادی که روابط جنسی آزاد دارند و شرکای جنسی متعددی را در زندگی تجربه می‌کنند. در صورتی که می‌خواهید این نوع رابطه را با همسر خود تجربه کنید لازم است تا حد ممکن به مسائل بهداشتی و نظافتی توجه فرمایید.

    4. رابطه جنسی با محوریت یک عضو خاص از بدن

    برخی افراد در روابط جنسی خود فانتزی‌های شدیدی در مورد عضو خاصی از بدن نظیر انگشتان پای زن دارند که به آن فتیش گفته می‌شود. در این وضعیت فرد در طول رابطه از طریق انجام اعمالی نظیر بوسیدن یا مکیدن انگشت پای زن اوج لذت جنسی را تجربه‌ می‌کند.

    این مطلب را هم ببینید  قرص ویاگرا برای پسردار شدن

    نکته: اگر فردی که این فانتزی را دارد، نتواند ارضای جنسی با روش‌های دیگر را تجربه کند و تنها از این طریق به سکس بپردازد، ممکن است باعث ایجاد نارضایتی فرد مقابل شود.

    داشتن یک رابطه جنسی ایده آل

    به خواسته‌های شریک جنسی خود توجه کنید چرا که با این وجود شما یک رابطه جنسی ایده‌آل را ایجاد می‌کنید. شناخت بدن همسرتان به شما کمک می‌کند تا علایق او را بهتر بشناسید.

    درباره خواسته‌ها و احساسات خود با شریک تان صحبت کنید؛ هر چه صمیمیت زناشویی شما بیشتر باشد، راحت‌تر می‌توانید با یکدیگر گفتگو کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شناخت بدن زن کلیک کنید.

     

    همه چیز در مورد رابطه جنسی

     

    تست های شغلی

    رضایت جنسی

    رضایت جنسی از مهم‌ترین مسائلی است که در سکس وجود دارد. رضایت یعنی هر دو طرف به برقراری رابطه جنسی تمایل داشته باشند. طرفین هرزمان که بخواهند می‌توانند تماس جنسی را قطع کنند. به هیچ وجه اجازه ندهید که کسی شما را مجبور به آمیزش جنسی کند. صمیمیت زناشویی به شما کمک می‌کند تا در این مورد به راحتی با همسرتان صحبت کنید.

    گرایشات جنسی

    گرایشات جنسی به 3 دسته تقسیم می‌شود که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

    1. دگر جنسگرایی ( دگر جنس گرا به افرادی گفته می‌شود که تمایل به برقراری رابطه جنسی با جنس مخالف خود را دارند.)
    2. هم‌جنسگرایی ( هم جنس گرا‌ها افرادی هستند که تمایل به برقراری رابطه با هم جنس خود داشته و به جنس مخالفشان تمایل جنسی ندارند.)
    3. دوجنسگرایی ( دوجنس گرا‌ها (بایوسکچوال) نیز هم به جنس موافق و هم به جنس مخالف خود گرایش دارند.)

    تحقیقات بسیاری بر روی گرایشات جنسی انجام شده است و به طور کلی می‌توان گفت که ژنتیک، هورمون‌های زمان جنینی، شرایط محیطی و زیستی از جمله اصلی‌ترین عناصر در شکل گیری گرایشات جنسی انسان است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه گرایشات جنسی کلیک کنید.

    اولین رابطه جنسی

    در اولین رابطه مساله بکارت اولین چیزی است که به ذهن می‌رسد. ان در صورت یاست که باید در اولین مرحله به کم‌خطر بودن رابطه پرداخته شود. این موضوع هم از لحاظ سلامتی و هم اهمیت بسیار مهم است.

    خوب است بدانید که آمار بارداری‌های ناخواسته که یک یا هر دو طرف تمایلی به بچه دار شدن نداشته‌اند، چندان کم نیست. همچنین تعداد زوج‌هایی که با بیماری‌های مقاربتی برای درمان اقدام می کنند نیز بسیار زیاد هستند.

    رابطه جنسی در ارتباط زناشویی

    روابط زناشویی از عواملی است ر طلاق زوجین نقش زیادی دارد. تمایلات جنسی بالا، سرد مزاجی جنسی، مشکلات نعوظ در مردان، زود انزالی و… از جمله مهمترین مشکلات زوجین در زمان برقراری روابط زناشویی و جنسی است. برخی دیگر از مشکلات زوجین در مورد روابط جنسی حین بارداری و رابطه جنسی بعد از زایمان می‌باشد.

    رابطه جنسی در زمان های مختلف

    تحقیقات زیادی در زمینه رابطه جنسی صورت گرفته است و برخی از این بررسی ها نشان داده اند که رابطه جنسی در برخی زمان ها بهتر است. زمان های مختلف برای رابطه جنسی به شرح زیر می باشند:

    1. پس از ورزش

    ورزش کردن باعث می شود که هورمون تستوسترون افزایش پیدا کند و در نتیجه فرد علاقه بیش تری به برقراری میل جنسی خواهد داشت.

    2. سکس در صبح

    در شروع روز و صبح هنگام هورمون مردانه (تستوسترون) و هورمون زنانه اکسی توسین (هورمون عشق) در بالاترین میزان خود ترشح می شود. در نتیجه اگر در این زمان رابطه جنسی میان زوجین صورت بگیرد، هورمون اندروفین یا هورمون شادی نیز در بیش ترین حد خود ترشح می شود. این گونه می توانید عشق و رضایت جنسی عمیق تر و با کیفیت تری را تجربه نمایید و صمیمت و پیوند میان خود و همسرتان را افزایش دهید.

    این مطلب را هم ببینید  تعریف کردن رابطه جنسی برای دیگران

    3.سکس در هنگام بیماری

    رابطه جنسی در فصل زمستان کمک می کند تا از بروز بیماری و سرماخوردگی پیشگیری نمایید چرا که سیتم ایمنی بدن تان را تقویت می کند. هم چنین در صورتی که مریض احوال هستید نیز می توانید با برقراری رابطه با همسرتان به بهبود سریع تر خود کمک نمایید.

    4. رابطه جنسی قبل از سخنرانی

    در صورتی که اضطراب زیادی را قبل از اتفاق های مهم همچون سخنرانی تجربه می کنید، توصیه می شود که قبل از آن رابطه جنسی برقرار نمایید. چرا که پس از رابطه جنسی بدن به آرام ترین حالت خود می رسد و اضطراب و استرس تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند. این مساله در تحقیقات علمی اثبات شده است.

    5. سکس بعد از اتفاقات ناراحت کننده

    اگر یک روز سخت و ناراحت کننده داشته اید و یا بحران روحی از سر گذرانده اید، توصیه می شود که رابطه جنسی برقرار نمایید تا خشم و اضطراب تان تخلیه گردد. البته این مساله زمانی صدق می کند که علت خشم، اضطراب و ناراحتی هایتان خود همسرتان نباشد. در این صورت ممکن است رابطه جنسی تاثیر منفی نیز بگذارد.

    بیماری های قابل انتقال از رابطه جنسی

    برخی از بیماری‌ها در روابط جنسی پرخطر منتقل می‌شوند که تحت عنوان بیماری مقاربتی شناخته می‌شوند. برخی از روش‌های پیشگیری از بارداری و بهداشتی از انتقال این بیماری ها تا حد زیادی جلوگیری می‌کند. عدم تشخیص به موقع و درمان بیماری های مقاربتی سبب پیشرفت چشم گیر این بیماری و معضلات بهداشتی می‌گردد.

    یک باور غلط در مورد بیماری‌های مقاربتی این است که اکثر افراد تصور می کنند این بیماری‌ها تنها از طریق رابطه مقعدی منتقل می‌شوند. اما بیماری‌های مقاربتی از روش‌های دیگری همچون رابطه واژینال نیز منتقل می‌گردند.

    برای مطالعه 10 پوزیشن رابطه جنسی مناسب کلیک کنید.

    اختلالات و مشکلات جنسی

    اختلال جنسی به یک مشکل در طی چند مرحله رفتار جنسی اشاره دارد که مانع تجربه رضایت و لذت مرد یا زن از فعالیت جنسی می‌شود. اختلالات جنسی به صورت کلی به دو دسته “انحرافات جنسی” و “کژکاری جنسی” تقسیم می‌شود. توجه داشته باشید عملکرد جنسی طبیعی برای هر فرد متفاوت بوده و نمی توان یک معیار کلی در این زمینه ارائه داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سکس سه نفره کلیک کنید.

    اعتیاد به رابطه جنسی

    اعتیاد به رابطه جنسی یکی از انواع اعتیاد است که مانند همه اعتیاد ها می تواند مخرب باشد. فرد معتاد به سکس دائما با افکار شهوانی درگیر است و فشار بسیار زیادی را برای برقراری رابطه جنسی احساس می کند. البته تشخیص اعتیاد به رابطه جنسی یا میل جنسی بالا کمی سخت است چرا که به هرحال رابطه جنسی یک نیاز اساسی برای انسان است.

    اما از نشانه های اعتیاد به سکس می توان به این اشاره کرد که فرد در تمام طول روز نمی تواند به هیچ چیز دیگه ای جز رابطه جنسی فکر کند و کارکرد اجتماعی و روزمره اش مختل می شود. انجام مداوم خود ارضایی، دیدن فیلم های پورن، روابط جنسی مجازی، عطش بی پایان نسبت به رابطه و وارد کردن فشار بسیار زیاد به شریک جنسی برای برقراری رابطه از دیگر نشانه های اعتیاد به رابطه جنسی هستند.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    دکمه بازگشت به بالا