وبلاگ

آموزش تبدیل pdf به word

آسان ترین راه تبدیل pdf متن فارسی به word بدون بهم ریختگی!

  • آموزش تبدیل pdf به word

    اکثر دانشجویان برای کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی خود به دانلود pdf ها می پردازند تا با تبدیل آنها به word متنی تهیه کنند که بر اساس سلیقه خودشان باشد. اما بیشتر اوقات با مشکل مواجه می شوند و متن آنها بهم می ریزد یا با کاراکتر های عجیب و غریبی نمایش داده می شود. ما در این مطلب با معرفی 4 روش آسان برای تبدیل pdf به word  بدون نیاز به نرم افزار سعی می کنیم این مشکل شما را حل نماییم.

    3 نکته مهم در زمینه تبدیل pdf به word

    نکته مهم ۱: اگر فایل pdf شما به صورت عکس بی کیفیت باشد و نه تکست، هیچ راهی برای تبدیل آن به متن یا همان فایل ورد وجود ندارد. از این بابت مطمئن باشید و فقط باید آن را تایپ کرد. اما اگر تکست هست و کیفیت قابل قبولی دارد می توان با هر کدام از روشهای زیر (فرقی نمیکند) آن را تبدیل به ورد کرد.

    نکته مهم ۲: اگر بعد از تبدیل به ورد، حروف به هم ریخته باشند به دلیل کیفیت پایین نوشته یا حالت تصویری pdf است و باز هم هیچ راهی جز تایپ نخواهید داشت. روشهای گفته شده در زیر کاملا تست شده و بهترین روشهای موجود می باشند. از این بابت مطمئن باشید.

    نکته مهم 3: دقت کنید فقط ابزارهایی قادر به تبدیل pdf به word هستند که از تکنولوژی OCR با پشتیبانی از زبان فارسی بهرهمند باشند (کلا دو سه نرم افزار موجود هست) که در این مطلب معرفی شده اند.

    روش ۱: با مرورگر گوگل کروم (بهترین برای PDF های فارسی)

    1. گوگل کروم را باز کنید و فایل PDF فارسی مورد نظر را به درون گوگل کروم بکشید.
    2. الان می توان به سادگی متن فارسی را انتخاب و در فایل WORD کپی نمود. متن فارسی بدون هیچگونه مشکل و یا بهم ریختگی در نمایش کاراکترها کپی می شود و فقط با ویرایش جزئی مانند مرتب نمودن سطور یا پیوسته کردن متن در بعضی جاهای منقطع و افزودن فونت و سایز دلخواه، می توان یک فایل PDF فارسی ۱۰ صفحه ای شامل تعداد زیادی عدد و نوشته را بدون به هم ریختگی و هرگونه مشکلی در کمتر از ۱ یا ۲ دقیقه در فایل WORD کپی نمود. (اگر به هم ریخت قسمت آخر مطلب را بخوانید یا روش های زیر را نیز امتحان کنید)
    این مطلب را هم ببینید  قبول خطر

    روش ۲: توسط سایت های آنلاین

    یکی دیگر از روشهایی که نیاز به نرم افزار ندارد استفاده از سرویس های آنلاین است سرویس های آنلاین زیادی هستند که با استفاده از آنها می توانید فایلهای PDF را به Word تبدیل کنید. همه این سرویسها مراحل مشابهی را انجام می دهند که ابتدا باید فایل مورد نظرتون را آپلود کنید،فرمت مورد نظرتان را انتخاب کنید و پروسه را آغاز کنید. در ادامه تنها کافی است فایل تولید شده را دانلود کنید:

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی
    • وب سایت PDF2GO: از معدود وبسایت هایی که از تکنولوژی OCR استفاده می کند. از قسمت Choose file پی دی اف تان را بار گزاری کنید. اما قبل از اینکه دکمه Start را بزنید، کمی پایین تر قسمت Source language of your file گزینه  Arabic را انتخاب کنید و سپس Start را بزنید.
    • Eboo.ir (بهترین سایت فارسی در این زمینه): این یک وبسایت فارسی ست که به تازگی راه اندازی شده و برای تبدیل فایل پی دی اف به ورد مناسب است. روند انجام کار با آن هم بسیار ساده است. فقط پی دی اف خود را از قسمت انتخاب فایل ها انتخاب کنید و آن را به ورد تبدیل کنید. برای دسترسی به برخی خدمات سایت نیز باید هزینه اندکی پرداخت نمایید.
    • وب سایت Smallpdf: کافی است از قسمت Choose file پی دی اف مدنظرتان را بارگزاری کنید و سپس آن را دانلود کنید بهمین راحتی! این سایت از معدود سایت هایی ست که از PDF های زبان فارسی نیز پشتیبانی می کند.
    • Online2 pdf: برای استفاده از این وب سایت کافی است که از دکمه Select files فایل های خود را انتخاب کنید و سپس از منوی کشویی convert to گزینه فایل ورد را انتخاب کنید و Convert را کلیک کنید.
    این مطلب را هم ببینید  چگونگی استخراج معنا از زبان

    برای مشاهده آموزش دانلود رایگان مقالات روز کلیک کنید.

    روش ۳: با کمک خود Word

    اگر ورد روی سیستم تان نصب است کافی ست از قسمت بالا سمت چپ روی منوی Files کلیک کنید (یا اینکه همزمان دکمه های o و کنترل کیبورد را فشار دهید). سپس فایل Pdf خود را انتخاب نمایید (با کمک گزینه browse) و Ok کنید تا فایل PDF شما به صورت ورد باز شود. به همین راحتی! بعد هر تغییراتی خواستید روی آن بدهید و آن را به هر صورتی که می خواهید ذخیره نمایید.

    روش 4: با کمک گوگل درایو (دقیق ترین روش اگر روشهای بالا جواب نداد)

    گوگل درایو قدرتمندترین برنامه تبدیل پی دی اف یا عکس به متن را دارد که از زبان فارسی به بهترین شکل پشتیبانی می کند. روش انجام کار هم این است که فقط فایل پی دی اف را داخل گوگل درایو بکشید تا خود به خود آن را به متن تبدیل کند. برای این کار فقط به یک اکانت گوگل نیاز دارید (جیمیل).

    به ترتیب زیر این کار را انجام دهید:

    1. گوگل کروم را باز کنید.
    2. در سرچ بار google.com را سرچ کنید.
    3. سپس از قسمت گوگل اپ، گوگل درایو را باز کنید.
    4. بعد از باز کردن گوگل درایو، روی گزینه new کلیک کنید، یک پنجره باز میشود روی گزینه upload files کلیک کنید و فایل pdf خود را انتخاب کرده و اجازه دهید تا آپلود شود.
    5. بعد از اینکه فایل آپلود شد، روی فایل کلیک راست کنید سپس روی open with نگه دارید و روی گزینه google docs کلیک کنید.
    6. حالا خیلی راحت میتوانید متن مورد نظرتان را کپی کرده و در فایل وردتان آن را پیست کنید.
    7. توجه کنید ممکن است برخی از قسمت های فایل درست نباشند که خودتان باید دستی آنها را درست کنید. ( این اتفاق معمولا برای فرمول داخل کتاب ها یا مقالات می افتد ولی متن یا عکس به خوبی و با بالا ترین کیفیت منتقل میشوند)
    این مطلب را هم ببینید  اختلال هماهنگی رشدی (DCD )

    اگر متن باز هم به هم ریخته بود

    ممکن است کلمات متن با اینکه آنها را در ورد کپی کرده اید جابجا باشند یا کشیده و نامرتب باشند. در این موارد کافی ست کل متن را انتخاب کنید و سپس با روشن و خاموش کردن دو گزینه راست به چپ و جاستیفای در ورد، به احتمال زیاد متن تان مرتب خواهد شد.

    شایان ذکر است که اغلب فایلهای pdf هنگام ترجمه به word بهم می ریزند و قابلیت خواندن ندارند و با هیچ برنامه ای نمی توان آنها را ویرایش نمود. در این صورت تنها راه، تایپ کردن آن می باشد و وقت خودتان را برای تبدیل آنها به ورد تلف نکنید چون راه حلی جز این وجود ندارد!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    صبا دهقانپور

    خوشحالی محصول یه زندگی هدفداره، هدف رو از زندگی‌ بگیری، خوشبختی هم ازش گرفته میشه.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    2 نظرات
    قدیمی‌ترین
    تازه‌ترین بیشترین رأی
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    اسماعیل عباسی
    مدیر
    2 سال قبل

    خداییش خیلی خیلی کاربردی بود ، مرسی واقعا …

    همچنین ببینید
    بستن
    دکمه بازگشت به بالا
    2
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x