اختلالات و مشکلات کودکان

تفاوت بازی کودکان مبتلا به اتیسم با همسالانشان

  •  

    🌀اگرچه بیشتر کودکان خردسال از بازی های تکراری خوششان می آید اما دوست دارند روند بازی های خود را متنوع کنند. آنها در زمان بازی فعالیت های مختلفی انجام می دهند و با یک اسباب بازی کارهای مختلفی انجام می دهند. کودکان خردسال مبتلا به اتیسم هم معمولا از بازی با اسباب بازی ها لذت می برند. این کودکان معمولا از پازل و لگو، ماشین، تاب، سرسره و دیگر بازی ها از این نوع لذت می برند اما ممکن است سبک بازی کردنشان با همسالان خود متفاوت باشد.

    🌀این کودکان نسبت به همسالان خود تمایل بیشتری نسبت به تکرار یک حرکت یا یک کار را دارند.

    🌀این کودکان بیشتر از حد معمول برای بازی با اسباب بازی های مورد علاقه وقت می گذارند و مدام با آنهاا کاری یکسان را انجام می دهند و به گونه ای که به نظر می رسد آنها دیرتر از دیگر کودکان خسته می شوند.

    🌀بازی های آنها نسبت به همسالان شان بسیار ساده است. آنها از انجام بازی های ساده با اسباب بازی های ساده بیشتر اذت می برند و معمولا کارهایی را که خیلی وقت پیش یادگرفته اند را در بازی های خود تکرار می کنند و نه مهارت جدید را.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    🌀ممکن است این کودکان با اشیاء غیر معمول بازی های غیر معمول انجام دهند. آنها ترجیح می دهند تا ماشین های بازی خود را فقط در دست بگیرند یا آنها را به خط کنند تا اینکه با آنها ماشین بازی کنند. ممکن است از بازی با طناب، کفش و یا دیگر وسایل لذت بیشتری ببرند تا بازی با اسباب بازی های معمول خودشان.

    این مطلب را هم ببینید  اتیسم آگاهی

    🌀کودکان مبتلا به اتیسم در مقایسه با همسالان خودشان تمایل و مهارت کمتری در بازی های وانمودی دارند. انجان بازی های وانمودی با ظروف، عروسک ، حیوانات، لباس های نمایشی و دیگر بازی های مشابه، آنها را جذب نمی کند و به نظر می رسد این کودکان چنین بازی هایی را متوجه نمی شوند.

    🌀به نظر می رسد زمانی که با اسباب بازی های خودشان به تنهایی بازی می کنند، راضی تر هستند و نسبت به همسالان خود زمان بیشتری را صرف بازی های انفرادی می کنند. آنها نسبت به همسالان خود تمایل کمتری به راه دادن والدین و یا خواهر و برادر و … در بازی هایشان دارند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    حانیه رحیمی

    اگر فقط برای پول در آوردن کار کنید، آن را به دست نمی‌آورید! ولی اگر عاشق کاری باشید که انجام می‌دهید، موفقیت در دستان شماست.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x