وبلاگ

دیابت و افسردگی

  •  

    مطالعات نشان می‌دهد بیماری‌های مزمن می‌تواند به بروز مشکلات روان‌شناختی در بیماران دامن بزند و سلامت روان آن‌ها را به خطر بیندازد. شیوع 2 تا 3 برابری افسردگی بین مبتلایان به دیابت گزارش شده است .فراموش نکنید که در ایران حداقل چهار و نیم میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند که البته با توجه به تغییرات در سبک زندگی، متاسفانه این آمار رو به افزایش است.

    💠بررسی‌های جدید نشان می‌دهد چالش‌های پیش روی این بیماران تنها محدود به عوارض جسمانی این بیماری نیست و بحث سلامت روان آن‌ها نیز امری است که باید بیشتر از قبل جدی گرفته شود.

    💠مطالعات نشان می‌دهد مبتلایان به دیابت دو تا سه برابر افراد سالم احتمال دارد دچار افسردگی شده و علایم آن را تجربه کنند. البته برخی عوامل و شرایط می‌تواند احتمال ابتلا به افسردگی را در این بیماران افزایش دهد.

    💠بررسی محققان دانشگاه پرث دراسترالیا نشان می‌دهد با افزایش دوره بیماری، احتمال بروز علایم افسردگی یا دریافت تشخیص این بیماری، افزایش می‌یابد.در واقع در سال‌های ابتدایی تشخیص بیماری، تفاوت زیادی بین ابتلا به افسردگی بین بیماران و افراد سالم دیده نمی‌شود اما با افزایش سال‌های ابتلا به بیش از 20 سال، احتمال ابتلا به افسردگی در این افراد به بیش از دو برابر بیشتر از افراد سالم می‌رسد.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    💠برخلاف تصور برخی از افراد در بسیاری از مطالعاتی که تا به امروز انجام شده است، از جمله مطالعه محققان دانشگاه کالیفرنیا، افراد مبتلا به دیابت نوع یک از نظر میزان ابتلا به افسردگی تفاوت چندانی با افراد سالم نداشته و نرخ ابتلا به افسردگی در این گروه از بیماران، پایین‌تر از مبتلایان به دیابت نوع دو است.در واقع این مبتلایان به دیابت نوع دو هستند که در معرض خطر بیشتری در این زمینه هستند.

    این مطلب را هم ببینید  مانع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    همچنین ببینید
    بستن
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x