رشد و توسعه فردی

شیوه های دوست داشتنی شدن

عجیب است که چه چیزی شما را دوست داشتنی تر می کند.

  • شیوه های دوست داشتنی شدن

    همه می خواهند مورد پسند واقع شوند. به عنوان انسان ، ما تقریباً از نظر بیولوژیکی مشتاق هستیم که بخواهیم برای دیگران ارزش قائل شویم و مورد قدردانی از سوی آنها قرار بگیریم.

    از منظر تکاملی ، دوست داشتن از ما محافظت می کند. عضویت در یک گروه یا طایفه برای بقای ما ضروری بود و هنوز هم در بسیاری از موارد هنوز هم ضروری است. ارتباط داشتن یک نیاز اساسی انسان است.

    بسیاری از مردم احساس می کنند برای اینکه مورد پسند واقع شوند باید دنبال راهی خاص باشند. گذاشتن نقاب بر روی صورت آسان است ، فقط آنچه را که می خواهید دیگران ببینند به دیگران نشان می دهید.

    اکثر مردم فکر می کنند اگر ما بهترین رفتار را از خود نشان دهیم ، یا اشتباه نکنیم و همیشه حرف درست بزنیم ، دیگران ما را بیشتر دوست خواهند داشت.

    به همین دلیل ، می توان به سادگی حدس زد که چگونه خودمان را نشان می دهیم ، و می توان پرسید که آیا آنچه افشا می کنیم بیشتر مورد پسند ما قرار می گیرد یا کمتر.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    با این حال ، برخی از علوم شگفت انگیز ممکن است همه این موارد را زیر سوال ببرند.

    برای مطالعه در رابطه با نحوه برقراری ارتباط موثر با دیگران کلیک کنید.

    اثر پرت فال (اثر روانشناختی)

    به نظر می رسد افرادی که هرگز مرتکب اشتباه نمی شوند در واقع کمتر دوست داشتنی هستند.

    روانشناس اجتماعی به نام الیوت آرونسون آزمایشی را در دهه 1960 انجام داد ، که در آن مردم به سوالات بی اهمیت پاسخ دادند سوالات بی اهمیت کسانی که مرتکب یک اشتباه شدند (با گفتن اینکه روی کت و شلوار خود قهوه ریخته اند) ، از افرادی که این کار را نکرده اند دوست داشتنی تر هستند.

    این مطلب را هم ببینید  16 راه مهارت های تصمیم گیری

    با این حال ، این فقط در مورد افرادی که به بسیاری از سوالات بی اهمیت پاسخ صحیح داده اند (و بنابراین “برتر” یا دارای صلاحیت شناخته می شوند) صادق بوده است ، نه برای افرادی که به تعداد متوسط ​​سوالات پاسخ صحیح داده اند. این پدیده را اثر زمین خوردن نامیده اند.

    اثر پرت فال  به ما نشان می دهد که نه تنها اشکالی ندارد ، بلکه می تواند برای ما مفید باشد. آسیب پذیری به ما کمک می کند تا با دیگران ارتباط برقرار کنیم ، احتمالاً به همین دلیل است که به دوست داشتن کمک می کند

    وقتی می فهمیم شخصی از کجا آمده و با او ارتباط برقرار می کنیم ، پیوند عاطفی عمیقی ایجاد می کنیم و در نهایت او را بیشتر دوست می داریم.

    این را در زندگی خود اعمال کنید

    می توانید از این اطلاعات به نفع خود استفاده کنید. در مرحله اول ، مهم است بدانید که دوست داشتن به زمینه بستگی دارد . چیزی که در یک موقعیت دوست داشتنی به نظر  برسد ممکن است به موقعیت دیگر منتقل نشود و افراد مختلف ممکن است ویژگی های متفاوت را بیشتر دوست داشتنی بدانند.

    به همین دلیل ، مهم این است که به آنچه فکر می کنید دوست داشتنی تر هستید غرق نشوید – زیرا احتمالاً اشتباه میکنید. گاهی اوقات چیزهایی که برای خودمان بیشتر از همه دوست نداریم برای دیگران بسیار دوست داشتنی است.

    همین امر می تواند برعکس نیز صادق باشد – گاهی اوقات آنچه ما در مورد خودمان دوست داریم لزوماً کیفیتی ندارد که دیگران از آن قدردانی کنند. استفاده صحیح از زمان شما برای انجام روشی که فکر می کنید دوست داشتن شما را افزایش می دهد ، نیست.

    انجام تست عشق و ازدواج

    فقط خود واقعی خود باشید و مردم آنچه را که بیشتر در شما دوست دارند خواهند یافت.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی رشته روانشناسی اجتماعی (Social psychology)

    ثانیاً ، این مطالعه به ما می آموزد که آسیب پذیری چیز خوبی است. به اشتراک گذاشتن درونی ترین و واقعی ترین بخش های خود می تواند ارتباطات معناداری را ایجاد کند که در غیر این صورت ممکن نبود.

    تظاهر به بی عیب و نقص بودن چیزی نیست که مردم آن را دوست داشته باشند. اما باز کردن ، پیدا کردن معنا و به اشتراک گذاشتن ناامنی ها به شیوه ای امن چیزی است که مردم با آن ارتباط برقرار می کنند.

    نکته مهم

    در نهایت ، دوست داشتن آنقدرها که فکر می کنید ساده نیست. آنچه شما فکر می کنید شما را برای دیگران دوست داشتنی تر میکند ، ممکن است شما را کمتر دوست داشتنی کند.

    نقاب تظاهر به اینکه هرگز اشتباه نمی کنید را کنار بگذارید و در عوض آسیب پذیری را انتخاب کنید. این بهترین راه برای ارتباط واقعی ، معنادار و انسانی است.

    حتما بخوانید : خود ارضایی در دختران

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x