روابط زناشویی و جنسی

عوارض ترک رابطه جنسی و اثر آن بر بدن

  •  

    رابطه جنسی در زندگی تاثیر زیادی دارد و می تواند منجر به بهتر شدن خلق و خو و یا حتی تناسب اندام شود .نمی توان گفت رابطه جنسی چه تاثیراتی بر بدن می گذارد زیراکاملا به سلامتی فرد بستگی دارد شاید فرد  سلامت لازم برای انجام رابطه را نداشته باشد . ولی اگر فرد سلامت کافی برای برقراری رابطه داشته باشد و  دلایلی مثل نداشتن فرد مورد نظر و یا مشکل فیزیکی را نداشته رابطه جنسی نداشته باشد ممکن است با یکسری تغییرات رو به رو شوید .

    1- تغییر در میل جنسی

    نداشتن یا قطع رابطه جنسی در بعضی افراد منجر به کاهش میل جنسی و در بعضی ها باعث افزایش ان می شود . و برخی به دلیل قطع یا نداشته رابطه جنسی دیگر به این موضوع فکر نمی کنند .

    2- افسردگی

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    رابطه دارای دو بخش فیزیکی و بخش ذهنی است در هنگام رابطه معمولا تماس پوست به پوست نیز وجود دارد که یکی از نیاز های اولیه آرامش می باشد .

    رابطه جنسی به شریک عاطفی و جنسی شما حداکثر میزان لمس و تماس پوست ممکن را می دهد که به عنوان یک تنظیم کننده احساسات عمل می کند در نتیجه باعث ترشح هورمون اکسی توسین oxytocin یا هورمون احساس خوب می شود و این هورمون باعث بالا رفتن سطح اندورفین endorphins می شود که به بهبود روحیه کمک می کند .

    استفاده از این موضوع باعث می شود شخص احساس خستگی و یا افسردگی کمتری بکند .

    3- میزان استرس تغییر می یابد

    فردی که استرس کمتری دارد تمایل بیشتری به رابطه جنسی دارد و خلاف این موضوع نیز امکان پذیر است . رابطه جنسی عاملی برای کاهش استرس می باشد و قطع کردن آن به صورت خود به خود سطح استرس را بالا میبرد .

    این مطلب را هم ببینید  سرد شدن رابطه بعد از زایمان

    در اسکاتلند مطالعه کوچکی انجام شده که نشان داده سطح فشارخون در پاسخ به استرس در افرادی که رابطه جنسی دارند کمتر است .

    در برخی از زنان رابطه جنسی برای آنها استرس زاست و این استرس ممکم است به دلیل دردناک بودن یا مشکلات ذهنی دیگر باشد .

    4- کاهش یافتن عفونت های مجاری ادراری

    در صورت نداشتن رابطه جنسی احتمال ابتلا به عفونت های مجاری ادراری را کاهش می دهد زیرا احتمال انتقال باکتری ها از سمت مقعد به مجاری ادراری را کاهش می دهد.

    5- امکان کمتر شدن هوش

    انجام تست عشق و ازدواج

    دو مطالعه که در دانشگاه مریلند و کره جنوبی انجام شد نشان داد که داشتن رابطه جنسی عملکرد مغز و رشد سلول های مغزی را بهبود می دهد. این موضوع به عنوان یک تحقیق اولیه نتیجه جالبی ارائه داد ولی هنوز برای این که بگوییم قطع رابطه جنسی اثر عکس می گذارد، زود است.

    6-حفظ ظرفیت فیزیکی

    اگرچه برخی از زنان یائسه ممکن است در دراز مدت با قطع رابطه جنسی قابلیت جسمی خود را از دست بدهند ولی به طور کلی بدن شما به یاد دارد که چگونه زمانی خودش را با رابطه جنسی وفق داده است

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    حانیه رحیمی

    اگر فقط برای پول در آوردن کار کنید، آن را به دست نمی‌آورید! ولی اگر عاشق کاری باشید که انجام می‌دهید، موفقیت در دستان شماست.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x