تشخیص و علائم اعتیادافسردگی/ دوقطبی

آیا ماری جوانا می تواند به افسردگی کمک کند؟

از دیدگاه عموم مردم استفاده از ماریجوانا خطری ندارد و مشکل‌آفرین نیست.

  • آیا ماری جوانا می تواند به افسردگی کمک کند؟

    به عنوان یک روانپزشک عمومی و اعتیاد روانپزشک ، من دائماً در مورد نظرات خود در مورد حشیش سوال می کنم و فکر می کنم مزایا و معایب استفاده از ماری جوانا برای سلامت افراد یا سلامت عمومی چیست.

    مردم می خواهند بدانند که آیا برای خواب ، کاهش اضطراب مفید است و آیا من فکر می کنم که این امر برای کاهش علائم اختلال استرس پس از سانحه باید قانونی باشد یا نه؟
    چه در دفتر ، چه در خارج از آن ، در محیط کنونی ما هیچ کنجکاوی و بحثی درباره استفاده از آن وجود ندارد.
    اما افسردگی چطور؟ اگرچه اضطراب و خواب معمولاً دلایلی است که مردم از حشیش استفاده می کنند ، اما افراد نیز گاهی اوقات از آن برای روشن شدن روحیه خود یا احساس بهتر استفاده می کنند.
    سوال دیگری که می شنوم ، اما در ادبیات فعلی کمتر به آن پرداخته می شود ، نیز یک پرسش مهم است: اگر من یا یکی از عزیزانمان از افسردگی رنج می بریم ، مصرف ماری جوانا چه تاثیری دارد؟ در زیر ، من تمام تلاش خود را برای پاسخ به این سوال انجام خواهم داد.

    منظره

    از ژوئیه 2021 ، ماری جوانا در 18 ایالت قانونی است ، و بسیاری از ایالت های دیگر استفاده از آن را به دلایل پزشکی تأیید کرد. هر سال تحقیقات بیشتری در مورد فایده و مضرات ترکیبات حاوی حشیش و اهداف گیرنده کانابینوئید برای درمان روانپزشکی مورد بررسی قرار می گیرد. برخی ایالت ها حتی اجازه می دهند کارت های ماری جوانا پزشکی برای درمان افسردگی صادر شود.

    این مطلب را هم ببینید  اختلالات مرتبط با مواد

    بنابراین چگونه می توان پاسخ من را در مورد توانایی آن در بهبود افسردگی تا این حد منفی دانست؟ خوب ، همانطور که همه می دانیم، سیاست همیشه از علم پیروی نمی کند.

    ماری جوانا یک درمان موثر برای افسردگی نیست

    بهترین روش برای تعیین اثربخشی یک درمان ، انجام آزمایش تصادفی کنترل شده و مقایسه نتایج یک گروه درمانی فعال با گروهی است که دارونما دریافت کرده اند.

    اگر به طور متوسط ​​مشاهده شود که افراد در یک مطالعه تک گروهی پیشرفت کرده اند ، نمی دانید چرا این تغییر رخ داده است. این می تواند به دلیل مداخله ، ” اثر دارونما ”یا سایر عوامل مرتبط با مطالعه باشد.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    متاآنالیز همچنین یک راه مفید برای یافتن پاسخ های قطعی و کم سو است زیرا داده های بسیاری از مطالعات قبلی را جمع آوری می کند.

    یک فراتحلیل مهم ، شامل 12 مورد تصادفی در آزمایشات و بیش از 1500 بیمار مبتلا به علائم افسردگی ، هیچ تغییری در افسردگی THC درجه دارویی طی 4 تا 12 هفته درمان مشاهده نشد.

    مطالعات مشاهده ای و اپیدمیولوژیکی با استفاده از ماری جوانا نیز تأثیر طولانی مدت مثبت مصرف حشیش را بر روی دوره و نتیجه افسردگی را نشان نداده است.

    CBD یکی دیگر از اجزای ماری جوانا است که تأثیرات مستقیم کمتری روی مغز دارد و خطر اعتیاد کمتری نسبت به THC دارد. مطالعات نشان می دهد که ممکن است به کاهش اضطراب و علائم ترک ماری جوانا کمک کند ، اما تا کنون مشخص نشده است که علائم افسردگی را کاهش می دهد.

    این مطلب را هم ببینید  درمان شناختی رفتاری افسردگی

    شاهدانه ممکن است علائم روانی را بدتر کند

    مدتی است می دانیم که مصرف زیاد حشیش خطر ابتلا به اختلال روان پریشی ، به ویژه در نوجوانان را افزایش می‌دهد . همچنین می تواند توجه و حافظه را مختل کند و باعث حملات وحشت شود.

    اما مهمتر از همه ، در مورد افسردگی ، دو متاآنالیز در مقیاس بزرگ و دقیق نشان داده است که استفاده بسیار شدید باعث افزایش افسردگی می شود. یک مطالعه نشان داد که مصرف زیاد حشیش شانس بروز علائم افسردگی را بعداً افزایش می دهد.

    یکی دیگر به این نتیجه رسید که مصرف شاهدانه در نوجوانی خطر ابتلا به افسردگی اساسی را افزایش می دهد و خودکشی در بزرگسالی جوان. چندین پانل متخصص برای درمان اختلال افسردگی عمده در حال حاضر مخالف هستند.

    ترفندهای خود درمانی و اعتیاد

    بنابراین چگونه می توان این واقعیت را توضیح داد که بسیاری از افراد از مزایای خلقی ناشی از مصرف ماری جوانا خبر می دهند؟ THC باعث سرخوشی می شود ، درست مانند سایر داروهای سوء مصرف.

    ثانیاً ، ممکن است برخی از این افراد بهبود خلق و خو را با کاهش علائم ترک اشتباه بگیرند. درست مانند سایر مواد اعتیادآور ، مصرف شاهدانه عادت ایجاد می کند. استفاده زیاد مکرر مغز را در طول زمان تغییر می دهد به طوری که علائم کاهش آن با کاهش یا قطع مصرف ظاهر می شود.

    علائم ترک حشیش شامل تحریک پذیری ، اضطراب ، خواب ضعیف ، از دست دادن اشتها ، بی قراری ، افسردگی ، و ممکن است ظرف یک هفته شروع شود از توقف در افرادی که مکرر از ماری جوانا استفاده می کنند ، استفاده از این علائم را تسکین می دهد و می تواند آنها را فریب دهد که فکر کنند به روحیه آنها کمک می کند.

    انجام تست عشق و ازدواج

    نتیجه نهایی

    تحقیقات کنونی از استفاده از ماری جوانا برای درمان افسردگی حمایت نمی کند و افرادی که بهبود خلق و خوی خود را گزارش کرده اند ، ممکن است ترک اعتیاد را تسکین دهند. یک توضیح دیگر این است که ، برای زیر گروهی از مردم ، ماری جوانا در واقع از افسردگی آنها سود می برد.

    این مطلب را هم ببینید  افزایش دوپامین

    اما ، تا زمانی که علم به ما نگوید کدام زیر گروه از افراد بیشتر به نفع خود هستند ، بهتر است از استراتژی های اثبات شده موثر باشد و عوارض جانبی آن بیشتر شناخته شده است.

    ماری جوانا

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x