روانشناسیرشد و توسعه فردی

معرفی کتاب واقعیت نوشته هانس رزلینگ

کتاب واقعیت می‌گوید اوضاع دنیا به آن بدی که خیلی از ما فکر می‌کنیم نیست. کتاب دعوتمان می‌کند به دقیق‌تر و کامل‌تر دیدن دنیا و ده غریزه‌ی مشکل‌ساز را که باعث می‌شوند ما درباره‌ی دنیا اشتباه فکر کنیم برایمان توضیح می‌دهد.

  • معرفی کتاب واقعیت

    کتاب غیرداستانی واقعیت نوشته محقق سوئدی هانس رازلینگ و با همکاری پسر و عروسش اولا و آنا رازلینگ در سال 2018 منتشر شد و حقایق جدیدی از وضعیت جهان با زبان ساده برای عموم مردم آشکار کرد.

    او در تحقیق خود از افرادی که مورد بررسی قرار داده بود متوجه می‌شود که اکثر آنها فکر می‌کنند وضعیت دنیا خراب تر از چیزی است که واقعا هست و نتیجه می‌گیرد که این نگاه از اشتباه نیست و این اطلاعات غلط است که چنین طرز فکری را ایجاد کرده است.

    این کتاب ارزشمند یکی از 5 کتاب پیشنهادی بیل گیتس برای مطالعه است. افراد مشهوری که از این کتاب تحسین‌شده لذت برده‌اند درباره واقعیت نقدهای مثبتی نوشته‌اند

    . بیل گیتس درباره واقعیت می‌نویسد:

    «یکی از مهمترین کتاب‌هایی که تا به حال خوانده‌ام. این یک راهنمای عالی برای درست فکر کردن درباره دنیا است.»

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    بارام اوباما هم چنین از کتاب واقعیت تعریف می‌کند:

    «کتاب واقعیت نوشته هانس رازلینگ که یک متخصص بین‌المللی یرجسته سلامت عمومی است، کتابی امیدوارکننده درباره پتانسیل بهتر شدن بشریت وقتی بر اساس واقعیت‌ها رفتار می‌کند است.»

    بوکلیست درباره کتاب می‌نویسد:

    «رازلینگ با بیانی ساده و مردمی دلایل مختلفی که باعث می‌شوند ما اینطور بدبینانه به دنیای خود نگاه کنیم را بررسی می‌کند.»

    خلاصه کتاب واقعیت

    هانس رزلینگ که دانش‌آموخته و پروفسور در رشته‌ی بهداشت جهانی است، در کتاب واقعیت، اشتباه اکثریت انسان‌ها را در مورد واقعیت‌های جهان برملا می‌کند.

    او سخنرانی تد خود در مورد مطالب این کتاب را، با این مطلب آغاز می‌کند که برخلاف تصور، دانشجویانش در مورد واقعیت‌های جهان بسیار کم (حتی کمتر از شامپانزه‌ها) می‌دانند.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب بیشعوری اثر خاویر کرمنت

    در یک نظرسنجی، سوالی از دانشجویان خود پرسید که فقط درصد بسیار کمی به این سؤال پاسخ درست دادند. آن سؤال این بود: «کدام کشور بالاترین رقم مرگ و میر را در میان گزینه‌های بیان شده دارد؟»

    البته در سخنرانی‌اش می‌گوید که از این نتیجه خرسند است، چون فهمیده که جایی برای استاد بهداشت جهانی و آموزش واقعیت‌ها به مردم وجود دارد.

    برای دریافت خلاصه صوتی کتاب واقعیت و ده‌ها کتابی که هر فرد باید در زندگی خود خوانده باشد، فقط کافیست پکیج 180 خلاصه کتاب توسعه فردی رابینیا را تهیه کنید.

    نویسنده کتاب واقعیت

    هانس رازلینگ (Hans Rosling) دکتر، محقق، استاد دانشگاه و سخنران سوئدی بود که در 1948 متولد شد و در سن 68 سالگی در سال 2017 درگذشت.

    انجام تست عشق و ازدواج

    رازلینگ استاد سلامت جهانی در موسسه کارولینسکا و همچنین یکی از موسسان سازمان Gapminder بود. او سخنرانی‌های علمی فراوانی از جمله رویدادهای TED را در سرتاسر جهان برگزار کرد و با یافته‌ها و اطلاعات جدید خود تحولاتی جدیدی را به همگان عرضه کرد.

    کتاب آخر این نویسنده که با همکاری عروسش Anna Rosling و پسرش Ola Rosling نگاشته شد و پس از مرگ این محقق منتشر شد، اکنون یکی از کتاب‌های پرفروش در تمام دنیاست. در سال 2017 به دلیل سرطان پانکراس در سن 68 سالگی از دنیا رفت.

    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 180 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 180 خلاصه کتاب رابینیا رو تهیه کنی. با این کار میتونی مسیرتو 180 درجه تغییر بدی.
    مشاهده 180 خلاصه کتاب صوتی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x