نقد فیلم

نقد روانشناسی فیلم در جستجوی خوشبختی

حقایقی در مورد فیلم انگیزشی درجستجوی خوشبختی..

  • فیلم در جستجوی خوشبختی فیلمی در ژانر درام و زندگی نامه در مورد زندگی فردی است به نام کریس گاردنر که با پسر و همسرش زندگی میکند و سعی دارد با فروش اسکنرهای پزشکی مخارج زندگی اش را در بیاورد و متاسفانه کارش خیلی خوب پیش نمیرود و تحت فشارهای مالی زیادی قرار دارد به طوری که توانایی پرداخت اجاره خانه اش را ندارد و از این رو همسرش او را ترک میکند.

    طی این دوران او با شرایط سخت نگهداری از بچه اش و نداشتن جای خواب سخت در تلاش است که برای آزمون استخدامی شرکتی آماده شود. فیلم سعی در نشان دادن سختی هایی گاه کوچک و بزرگ که چه آزار دهنده انسان را تسلیم خود میکنند و تلاش های بی وقفه فردی که بار ها و بار ها تلاش هایش با شکست رو به رو شد ولی دست از تلاش برنداشت و در برابر سختی هایی که جلوی مسیر موفقیتش را میگرفت سر خم نکرد و تسلیم نشد را دارد.

    طی فیلم بیننده همزاد پنداری زیادی با بازیگر نقش اصلی (ویل اسمیت) را خواهد داشت, چون خیلی از این بد شانسی ها و شکست ها سر پای تک تک ما انسان ها قرار گرفته, و چه بسا بیشتر انسان ها در مقابل شکست هایی کوچکتر از این سرخم کردیم و تسلیم شده اند.

    ویل اسمیت در نقش کریس گاردنر به خوبی نقش فردی شکست خورده ولی با انگیزه, پر تلاش و شکست ناپذیر را بازی کرده است. همچنین او فردی است که مسئولیت انتخاب هایش را پذیرفته و دیگران را بابت آنها سرزنش نمیکند, ویژگی که راحت است و خیلی از انسان ها برای برداشتن بار از دوششان از آن استفاده می کنند.

    این مطلب را هم ببینید  نقد روانشناسی فیلم مادها

     

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    1 دیدگاه
    قدیمی‌ترین
    تازه‌ترین بیشترین رأی
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    محمدی
    محمدی
    2 سال قبل

    از خوندن نقد فیلم به اندازه دیدنش لذت بردم ممنونم از سایت خوبتون

    دکمه بازگشت به بالا
    1
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x