بارداریخانوادهطلاق

نقش ناباروری مرد در طلاق

اگر همسر شما بچه‌دار نشود او را تنها می‌گذارید یا همراهش می‌مانید؟

  • نقش ناباروری مرد در طلاق

    ناباروری در زنان و یا مردان در جوامع امروز دلیل بسیاری از طلاق‌ها به شمار می‌رود. در خصوص ناباروری علم پیشرفت چشمگیری داشته ولی برای بسیاری از خانواده‌ها، بسیار آزاردهنده و غیر قابل باور است. داشتن فرزند و تشکیل خانواده از مهم‌ترین عوامل ازدواج محسوب می‌شود که با این اختلال کاخ آرزوها فرو می‌ریزد. علاوه بر این مشکل، سرزنش و کنایه اطرافیان نیز آزار روحی فراوانی به شما وارد می‌کند. همه این معضلات شما را به ختم این زندگی مشترک ترغیب می‌کند و شما چاره ای جز طلاق پیدا نمی‌کنید. امکان دارد در راه طلاق قانون هم اهمیتی به حق و حقوق شما ندهد. حق طلاق در برخی از انواع ناباروری به زن داده می‌شود، اما در دیگر موارد موضوع نیازمند بررسی است و بنا به تشخیص قاضی رای صادر می‌گردد. با نگرش به تمام این مشکلات و قضایا تا انتهای این مقاله همراه ما در سایت آموزشی و پژوهشی رابینیا باشید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

    عوامل ناباروری مردان

    چند دلیل از عواملی که باعث بروز ناباروری در مردان می‌شود را در ادامه برای شما شرح می‌دهیم:

    1. سبک زندگی ناسالم (نوشیدن الکل، بودن در معرض اشعه x، استرس، مصرف مواد مخدر یا سیگار و…)
    2. تولید کم اسپرم، انسداد در رسیدن اسپرم یا اسپرم ضعیف
    3. ناتوانی در برقراری رابطه جنسی
    4. بیماری و صدمات فیزیکی

    امکان معالجه ناباروری مرد و عدم همکاری همسر

    در درمان ناباروری مردان، به همسر پیشنهاد می‌شود تا یک عمل پزشکی را انجام دهد ولی بسیاری از زنان زیر بار این عمل نرفته و طلاق و جدایی را راه‌حل مناسب‌تری می‌دانند. در این مواقع قانون تمامی حقوق ضمن عقد زن را به جا می‌آورد و از زن حمایت می‌کند. زمانی که مرد از بیماری خود اطلاعی نداشته باشد، با رفتن همسر و بهم خوردن زندگی مشترک ضربه دوباره ای به او وارد شده که باعث ناراحتی و دلشکستگی او می‌شود. اگر برای طلاق تصمیم جدی گرفته‌اید، لحظه ای خود را به جای همسر خود بگذارید. شاید شما در شرایط مشابه قرار می‌گرفتید، آیا با این وجود بازهم اقدام به ترک زندگی زناشویی می‌کردید؟

    این مطلب را هم ببینید  طلاق در سنین پایین

    یکی از درمان‌های ناباروری عمل IVF است در صورت تمایل مطالعه کنید.

    نجات یا پایان زندگی مشترک

    با علاقه و یا بدون علاقه زمانی که زندگی مشترک خود را شروع کردید، روزهای تلخ و شیرین زیادی را در کنار هم گذرانده‌اید. اختلاف عقیده و نظر در همه خانواده‌ها دیده می‌شود. پس بهتر است اگر در این حین متوجه ناباروری مرد شدید تمام خشم و تنفر خود را از دیگر مسائل به روی او تخلیه نکنید. در دنیایی که علم بسیار پیشرفت داشته، طلاق به خاطر ناباروری مرد می‌تواند فقط بهانه باشد. باید به مشکلات قبل از دانستن ناباروری تمرکز کرد یک بار دیگر زندگی مشترک خود را مرور کرده و ببینید چه موضوع دیگری غیر از ناباروری همسرتان شما را آزار می‌دهد. شاید فکر کنید ازدواجتان با عجله و یا کاری اشتباه بوده ‌است و طلاق راهی برای جبران این اشتباه است. همانطور که شروع یک زندگی نیاز به شناخت و تأمل دارد، پایان آن نیز یک مرتبه و بدون آن که تلاشی برای رفع مشکلات شود ممکن است برایتان پشیمانی به بار آورد.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    نیش و کنایه‌های اطرافیان

    در فرهنگ ایرانی ناباروری را اختلالی در زنان میدانند و پس از ناتوانی در باروری خانواده مرد شروع و نیش و کنایه و توهین به زن می‌کنند در صورتیکه هنوز مشخص نیست که مشکل از کدام است. مردان در این زمان حمایتی از همسر خود نمیکنند و این موضوع کینه ای به دل زن می‌اندازد. با انجام آزمایشات مختلف و مشخص شدن ناباروری مرد، زن هم برای انتقام اقدام به طلاق و جدایی می‌کند. اگر در این موقعیت و یا موقعیتی مشابه قرار دارید، شاید برایتان سخت باشد که زندگی خود را از زاویه‌ی دیگری ببینید. مسائل زندگی آن قدر پیچیده شده‌اند که شادی روزهای اول ازدواج تبدیل به یک خاطره دور شده‌اند. طلاق و ختم زندگی مشترک، به ظاهر راهیست تا از مسئولیت ها و دردهایی که در زندگی داشتید رهایی یابید. شاید همین طور باشد و طلاق راهی مناسب و از سر گرفتن یک زندگی تازه باشد. اما آیا به مسائل بعد طلاق و آسیب های طلاق فکر کرده اید؟ اکنون ناتوانی همسرتان شما را از داشتن فرزند محروم کرده است، بعد از طلاق چه خواسته ای برایتان ارجحیت خواهد داشت؟

    این مطلب را هم ببینید  پیامدهای دروغ و کتمان در ازدواج

    تصمیم مناسب

    در انتها این خود شما هستید که چه تصمیمی برای زندگی خود می‌گیرید. بهتر از با خانواده و بزرگترهای خود و کسانی که تجربه زیادی دارند مشورت کرده و از تجربیات آنها استفاده کنید. خانواده ها به دلیل مسائل احساسی ممکن است نتوانند راه حل مناسبی را به شما نشان دهند، در این زمان شما با مراجعه به مشاور خانواده و در جریان قرار دادن او از مشکلات به وجود آمده بهترین و درست‌ترین تصمیم را برای زندگی خود و همسرتان بگیرید.

     

    نقش ناباروری مرد در طلاق

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x