اخبارکروناوبلاگ

مراقبت های لازم برای مبتلا نشدن به ویروس کرونا (کویید-19)

  •  

    مراقبت های لازم برای مبتلا نشدن به ویروس کرونا (کویید-19)

    از تازه ترین اطلاعات مربوط به تشدید شدن کووید-19 با خبر باشید این اطلاعات از طریق وب سایت رسمی مجموعه رابینیا در اختیار همه ی عموم قرار میگیرد.

    بعضی افراد هنگام مبتلا شدن یا به صورت شدید و یا خفیف با این بیماری دست و پنجه نرم میکنند اما با رعایت مراقبت های لازم سلامتی را برای خود و خانواده خود را فراهم کنید .

    تا می توانید دست های خود را بشویید.

    مرتب دست های خود را با اب و صابون بشورید یا با محلول های ضدعفونی که دارای الکل است دست هایتان را ضدعفونی کنید زیرا اب و صابون و الکل داخل محلول ضدعفونی باعث از بین رفتن ویروس روی دست می باشد .

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    بهداشت تنفسی را رعایت کنید.

    رعایت بهداشت تنفسی به این صورت است که در هنگام عطسه یا سرفه از دستمال و یا آرنج خم شده استفاده و جلوی دهن و بینی را گرفته

    علت رعایت تنفسی این هست که در هنگام عطسه و سرفه امکان دارد قطرک هایی از دهن و دماغ ما خارج بشود و اطرافیان ما آن را تنفس کنند و چون حاوی ویروس است سلامتشان به خطر بی افتد .

    فاصله اجتماعی را رعایت کنید.

    از کسی که عطسه یا سرفه و یا آبریزش بینی دارد حداقل یک متر فاصله بگیرید

    زیرا کسی که عطسه یا سرفه میکند امکان دارد قطره های ریزی از دهن و دماغ او بیرون اومده و حاوی ویروس باشد و اگر فاصله شما با فرد کمتر باشد احتمال تنفس کردن قطرک ویروس توسط شما زیاد است .

    این مطلب را هم ببینید  انتظار می رود کرونا ویروس باعث افزایش علت مشکلات روحی و روانی است

    به هیچ عنوان به چشم ها، بینی و دهان خود دست نزنید.

    دست های ما با سطوح مختلفی در تماس هستند و ما اطمینانی به تمیز بودن آنها نداریم و ممکن است آلوده به ویروس کرونا باشد و این ویروس از طریق چشم بینی و دهان وارد بدن می شود در نتیجه اگر دست های ما آلوده باشد احتمال مبتلا شدن زیاد است .

    اگر علائمی مثل تب سرفه و یا تنگی نفس دارید به پزشک مراجعه کنید .

    اگر احساس بیماری دارید  در خانه بمانید. اگر تب دارید و یا سرفه می کنید و به سختی نفس می کشیدپیگیر مراقبت های پزشکی باشید. و به توصیه های اشاره شده توجه کنید.

    برای مراجعه به پزشک با مسئولین بهداشت و سلامت کشور تماس گرفته تا شمارو به مراکز درمانی مناسب ارجاع داده تا از انتشار بیشتر ویروس جلوگیری بشود .

    از شرایط و وضعیت بیماری  آگاه باشید و توصیه های ارائه دهندگان را رعایت کنید.

    از وضعیت بیماری در منطقه سکونت یا محل کار خود اطلاعات کافی داشته باشید و به توصیه های مراکز بهداشت و کارفرمایان توجه لازم را داشته باشید تا سلامت خود و خانوانده خود حفظ بشود .

    اقدامات مراقبتی برای افرادی انجام میشود که ساکن مناطقی هستند که کووید-19 در آنجا در حال انتشار است یا به تازگی (در 14 روز گذشته) به این مناطق سفر کرده اند.

    اگر حس می کنید بیمار هستید حتی با داشتن علایم خفیفی چون سردردو آبریزش بینی ، تا زمان بهبود در خانه بمانید و به توصیه های بهداشتی عمل کنید .
    نداشتن ارتباط با دیگران و عدم مراجعه به مراکز درمانی می تواند عملکرد مراکز و کمک به محافظت از شما و دیگران در برایر کووید-19 و سایر ویروس ها بهتر کند.

    این مطلب را هم ببینید  تاثیر کرونا بر سگ ها

    اگر تب، سرفه و مشکل تنفسی دارید ، سریعاً به دنبال دریافت توصیه های پزشکی باشید، زیرا ممکن است (علایمتان)به دلیل عفونت تنفسی یا بیماری جدی دیگری باشد.  هرچه زودتر تماس بگیرید و اگر به تازگی سفر کرده اید یا در تماس با دیگر مسافران  بوده اید این مطلب را به ارائه دهندگان خدمات بهداشتی  اطلاع دهید. اگر پیش از مراجعه به مراکز درمانی با آنها تماس بگیرید، به ارائه دهندگان خدمات بهداشتی کمک می کنید تا شما را به مرکز بهداشتی مناسب ارجاع دهند. این کار مانع از گسترش احتمالی کوید-19 و دیگر ویروس ها نیز می شود.

    انجام تست عشق و ازدواج

    منبع : https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    حانیه رحیمی

    اگر فقط برای پول در آوردن کار کنید، آن را به دست نمی‌آورید! ولی اگر عاشق کاری باشید که انجام می‌دهید، موفقیت در دستان شماست.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    همچنین ببینید
    بستن
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x