روانشناسی

معرفی کتاب تست مارشمالو اثر والتر میشل

اگر قبول داشته باشید که موفقیت در این دنیا بدون زحمت امکان پذیر نیست، باید برای نخوردن مارشملوهای آنی و لذت‌های کوتاه، تمرین کنید و آماده شوید.

  • معرفی کتاب تست مارشمالو اثر والتر میشل

    کتاب تست مارشمالو (2014)، راهنمای تسلط بر وسوسه‌ها و آزمون خویشتن‌داری است. والتر میشل نویسنده کتاب تست مارشمالو، بر این باور است که با پرورش و تربیت درست کودکان می‌توان آن‌ها را در برابر وسوسه‌ها و تصمیمات اشتباهی که در آینده گریبان گیرشان می‌شود، نجات داد.

    شاید آزمون مارشمالو در ابتدا ساده به نظر برسد، اما این آزمایش ساده توانسته رفتار و میزان خویشتن‌داری کودکان در بزرگسالی را مشخص کند.

    در کتاب تست مارشمالو، روش‌های آموزش و افزایش خویشتن‌داری به صورت گام به گام معرفی شده است.

    برای دریافت خلاصه صوتی کتاب کتاب تست مارشمالو و صدها کتابی که هر فرد باید در زندگی خود خوانده باشد، فقط کافیست پکیج 365 میکروبوک رابینیا را تهیه کنید.

    تست مارشمالو چیست؟

    در علم روانشناسی، خود کنترلی مساله تازه‌ای نیست. خود کنترلی، برای افرادی که آن را به خوبی بلد باشند مزایای گوناگونی دارد. آزمایش مارشمالو استنفورد یک دسته پژوهشات مطالعاتی بود که روی به عقب انداختن لذت‌ ها و تمایلات در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970 و به رهبری روانشناس سرشناس “والتر میشل” انجام شد.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    تست مارشمالو یا تست “قدرت اراده و خویشتن ‌داری” یکی از مشهورترین تست‌ های روان ‌شناسی است .تحقیقی که توسط Walter Mischel پیشگام روانشناس نوین به مدت ۶۰ سال انجام شد.

    هدف از آزمایش شیرینی یا مارشمالو این است که توانایی کنترل کودکان بر خودشان سنجیده شود، و در آن، تعدادی کودکان ۴ یا ۵ ساله که به‌ صورت داوطلبانه به دانشگاه استنفورد دعوت شدند را در یک اتاق و در جلوی میزی می ‌نشاندند که روی آن یک شیرینی یا پاستیل پفی یا یک بیسکویت قرار داشت.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب 7 عادت مردمان موثر اثر استفان کاوی

    به کودکان مورد آزمایش گفته می ‌شود می‌ توانند شیرینی یا بیسکویت را همان موقع میل کنند یا ۱۵ دقیقه صبر کنند و دوتا دریافت کنند.

    یک ‌پنجم بچه ‌ها توانستند در برابر وسوسه ی شیرینی مقاومت کنند و ۱۵ دقیقه صبر کنند تا دو تا دریافت کنند. اما یک ‌پنجم بچه‌ها حتی ۱ دقیقه هم نتوانستند مقاومت کنند و شیرینی را همان موقع می ‌خوردند.

    کتاب تست مارشمالو برای چه افرادی مناسب است؟

    افرادی که زود وسوسه می‌شوند و میخواهد خوددار بودن را در خود ایجاد کنند.

    والدینی که قصد دارند تا خصوصیات خوبی در فرزند خود ایجاد کنند.

    افرادی که به روانشناسی علاقمند هستند.

    درباره نویسنده کتاب تست مارشمالو

    والتر میشل (Walter Mischel)، روان‌شناس آمریکایی در زمینه روان‌شناسی شخصیت و روان‌شناسی اجتماعی بودکه مدرک دکترای خود را در سال ۱۹۵۶ از دانشگاه ایالتی اوهایو در رشته روان‌شناسی بالینی دریافت کرد.

    او نویسنده کتاب‌هایی نظیر شخصیت و ارزیابی (Personality and Assessment) و آزمون مارشمالو (The Marshmallow Test) است.

    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 365 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 365 میکروبوک رو تهیه کنی. با این کار میتونی یه نسخه بهتر از خودت بسازی
    مشاهده 365 خلاصه کتاب صوتی

     

    انجام تست عشق و ازدواج

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x