اختلالات شخصیت

کتاب های روانشناسی شخصیت

کتاب نظریه‌های شخصیت شولتز نیز جز کتاب های روانشناسی شخصیت است که دانشجویان روانشناسی در زمینه شخصیت مطالعه می‌کنند.

  • کتاب های روانشناسی شخصیت

    بهترین کتاب های روانشناسی شخصیت کدام‌اند؟ روان شناسی شخصیت گرایشی از روانشناسی است که به صفات باثبات و پایدار وجودی انسان می‌پردازد. فرضیه پردازان زیادی هستند که سعی بر ارزیابی ابعاد شخصیتی انسان از دیدگاه های مختلف کرده‌اند. کتاب های روانشناسی شخصیت با جمع آوری فرضیه های گوناگون در این رابطه تلاش میکنند تا دیدگاه دیگر مخاطبان و روانشناسان در رابطه با شخصیت انسان وسعت دهند.

    برای آشنایی بیشتر با مهم‌ترین کتاب‌های موجود در این زمینه تا پایان مقاله همراه ما باشید.

    معرفی کتاب های روانشناسی شخصیت

    کتاب های روانشناسی شخصیت طبق نوع طبقه‌بندی دیدگاه های موجود در این زمینه با هم متفاوت است. در ادامه مقاله این کتاب ها را معرفی خواهیم کرد

    1- کتاب نظریه‌های شخصیت فیست

    از این کتاب به عنوان مرجع اصلی برای دانشجویان روانشناسی استفاده میشود که به صورت جامع و کامل بیشتر دیدگاه های موجود در حوزه روانشناسی شخصیت را بررسی میکند. از این کتاب به عنوان مرجع کنکور کارشناسی ارشد و دکترای دانشجویان روانشناسی در آزمون وزارت بهداشت استفاده میشود و مطالعه آن داده ها و معلومات بیشتر و دقبقی در اختیار مخاطبان میگذارد.

    کتاب نظریه‌های شخصیت دارای 6 بخش اصلی است که شامل انسان‌گرای وجودی، رویکردهای روان پویشی، نظریه‌های یادگیری شناختی و نظریه‌های زیستی تکاملی است. در هر قسمت نظرات مربوط با مشهورترین فرضیه پردازان در این زمینه مورد بررسی قرار گرفته است. از جمله فرضیه پردازان که در این کتاب با آنها میتوانید به صورت کامل آشنا شوید عبارتند از: هورنای، فروید، یونگ، آدلر، بندورا، کلاین، مزلو، سالیوان، میشل، راتر و… است.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    2- کتاب نظریه‌های شخصیت شولتز

    این کتاب نیز جز کتاب های روانشناسی شخصیت است که دانشجویان روانشناسی در زمینه شخصیت مطالعه می‌کنند. در این کتاب به پژوهش‌های موجود در این زمینه، انواع ارزیابی‌های شخصیت، و انواع نظریه‌های مهم پرداخته شده است. این کتاب دارای 17 فصل است که در هر فصل آن در رابطه با یک نظریه توضیح داده شده است.

    این مطلب را هم ببینید  درمان اختلال شخصیت مرزی

    نظریاتی که در این کتاب با آن‌ها میتوانید آشنا شوید عبارتند از نظریه روان شناسی تحلیلی یونگ، روان کاوی فروید، نیازها و گرایش‌های روان رنجور هورنای، روان شناسی فرد نگر آدلر، نظریه خودشکوفایی مزلو، نظریه هویت اریکسون است.

    برای مطالعه در رابطه با کتاب فروید و فرویدیسم کلیک کنید.

    3- نظریه‌های شخصیت حمزه گنجی

    این کتاب به وسیله مهدی گنجی و حمزه گنجی نوشته‌ شده است. در این کتاب با 4 فرضیه اصلی موجود در روان شناسی شخصیت آشنا میشوید. این نظریات عبارتند از نظریه‌های صفات شخصیتی، نظریه‌های سایکوداینامیک، یادگیری اجتماعی و نظریه‌های انسان گرا-اگزیستانسیال، نظریه‌های رفتارگرایی است. در این کتاب با تئوری‌های شخصیت 20 نظریه‌پرداز مختلف می‌توانید آشنا شوید.

    4- نظریه‌های شخصیت ریچارد رایکمن

    ابتدا در این کتاب میتوانید با مطالعه مقدمه روانشناسی شخصیت با عمومیت این موضوع بیشتر آشنا شوید. رایکمن در کتاب خود نظریه‌های اصلی شخصیت را طبق ملاک های علمی بررسی میکند.

    در این کتاب با نظریه های مختلفی مثل نظریه صنعتی آلپورت، نظریه روان کاوی فروید، نظریه سازه‌های شخصی کلی، نظریه نظام‌های ساختاری کتل، و نظریه اجتماعی شناختی بندورا آشنا میشوید.

    سؤالات متداول در زمینه کتاب های روانشناسی شخصیت

    – نظریه‌پردازان شخصیت به چه مواردی می‌پردازند؟

    فرضیه پردازان شخصیت علت رفتارهای انسان را بررسی میکند تا تفاوت‌های بین فردی را بتوانند به شکل بهتری تعریف و درک کنند. فرضیه های شخصیت در درک مشکلات رفتاری و اختلالات روانی به متخصصین سلامت روان کمک زیادی میکند. به راستی این فرضیه ها از جمله پایه‌های اصلی علم روانشناسی محسوب می‌شوند.

    – شخصیت چگونه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد؟

    بیشتر فرضیه پردازان تست‌های شخصیت را طراحی کرده اند که به کمک آن‌ها در رابطه با صفات شخصیت فرد اطلاعات بیشتریمیتوان به دست آورد از جمله این تست‌ها شامل تست شخصیت MBTI و تست شخصیت NEO است.

    این مطلب را هم ببینید  دوپاره سازی در مکانیسم دفاعی

     

    کتاب های روانشناسی شخصیت

    انجام تست عشق و ازدواج

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x