بازاریابی و مارکتینگ

معرفی کتاب گاو بنفش اثر ست گادین

این کتاب مناسب افراد و کسب و کارهای است که می‌خواهند متمایز باشند تا مشتریان آن‌ها را از رقبا تشخیص دهند. در این کتاب در مورد تمایز، چگونه متمایز باشیم و زمان مناسب آن صحبت شده است.

  • معرفی کتاب گاو بنفش اثر ست گادین

    کتاب گاو بنفش با نام کامل: “گاو بنفش؛ با خاص بودن بیزنس خود را تغییر دهید (Purple Cow: Transform Your Business By being Remarkable)” در سال 2003 عرضه شد و در آن زمان، افراد زیادی این کتاب را نخواندند. در سال 2009 ست گادین، ویرایش کاملی از روی کتاب انجام داد و آن را دوباره منتشر کرد.

    همان ویرایش اصلی باعث شهرت این کتاب شد. ویرایش کتاب باعث شد که مطالب آن بروز شود و اشتباه های آن گرفته شود و اینطوری بود که کتاب گاو بنفش به شدت شناخته شد.

    ست گودین معتقد است که در دورانی به سر می بریم که در موفقیت در کسب و کار، فقط تبلیغات موثر نیست و ممکن است که رقبا جدی شما، با کیفیت بالای محصولات یا خدمات و ارزش های پیشنهادی خود، به شما اجازه موفقیت ندهند.

    در دنیای امروز شما باید چاشنی خلاقیت و به روز بودن و چیز های دیگر را نیز به کسب و کار خود اضافه کنید. گودین در این باره گفته است:«مطمئن ترین روش برای شکست خوردن، خسته کننده بودن و تنها شانس شما برای موفقیت، متمایز بودن است.»

    نظریه گاو بنفش در این اره است که شما باید در کسب و کار خود، متفاوت باشید. تفاوتی ایجاد کنید که در ذهن مشتری ماندگار شود و چیزی به مخاطبان شما بدهد که هیچ کس دیگر نمی تواند این کار را بکند. این دقیقا مثل این است که شما یک گاو بنفش در میان گاو های قهوه ای، سفید و مشکی ببینید. شما در لحظه جذب گاو بنفش می شوید و به آن دقت می کنید.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    تعریف گاو بنفش

    ست گادین توضیح می‌دهد که گاو بنفش از نظر او، نماد یک موجود Remarkable و چشم‌گیر است.

    هم‌چنین می‌گوید Remarkable بودن در ادبیات او به این معنا است که دیگران دوست داشته باشند در مورد یک چیز حرف بزنند.

    از کنار گاو بنفش نمی‌توان بی‌سر و صدا گذشت و با کسی حرف نزد.

    محصول‌هایی که این ویژگی را داشته باشند، در دسته‌ی گاو‌های بنفش قرار می‌گیرند. 

    این تئوری در کسب و کار های اینترنتی و استارت آپ ها نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. کسب و کار های اینترنتی یا پروژه های استارت آپی باید یک ارزش پیشنهادی داشته باشند که مشتری یا به عبارت ست گودین، «عطسه کنندگان» را جذب کند. این تفاوت می تواند نحوه ارتباط شما با مشتری، طراحی منحصر به فرد سایت یا برنامه تان، نوع بسته بندی کالا، نوع محصولی که ارائه می دهید یا حتی نام برنامه یا سایتتان.

    تفاوت شما با کسب و کار های دیگر می تواند به شما کمک کند تا به موفقیت برسید. برای مثال سایتی مانند دیجی کالا، یک نام خاص برای برند خود دارد. اسنپ که برای اولین بار در گوشی های مختلف نصب شد، یک نیاز در بین مردم را برطرف کرد. یا برای مثال روبیکا، آپ یا برخی سامانه های دیگر با جامعیت خود و قابلیت های بسیار زیاد خود، مشتریان زیادی جذب کردند.

    برای دریافت خلاصه صوتی کتاب گاو بنفش و ده ها کتابی که هر فرد باید در زندگی خود خوانده باشد، فقط کافیست پکیج 180کتاب رابینیا را تهیه کنید.

    درباره نویسنده کتاب گاو بنفش

    ست گادین، نویسنده، وبلاگ‌نویس، کارآفرین و سخنران حوزه کسب‌وکار و بازاریابی، متولد ۱۹۶۰ در نیویورک است. او تحصیل‌کرده رشته‌های علوم کامپیوتر و فلسفه از دانشگاه تافتس (Tufts) است و مدرک MBA با گرایش بازاریابی را از دانشگاه استنفورد دریافت کرده است. ست گادین یک وبلاگ فعال دارد و طرف‌دارانش مطالب به‌روزشده او را در آنجا دنبال می‌کنند. برای مشاهده وبلاگ و نوشته‌های او می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.

    او بیش از بیست کتاب در زمینه بازاریابی دارد که ازجمله آنها می‌توانیم به «مهره‌های حیاتی»، «بازاریابی اجازه‌ای»، «شیب» و «به جعبه دست بزن» اشاره کنیم.

    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 180 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 180 خلاصه کتاب رابینیا رو تهیه کنی. با این کار میتونی مسیرتو 180 درجه تغییر بدی.
    مشاهده 180 خلاصه کتاب صوتی

    انجام تست عشق و ازدواج
    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x