اضطراب و استرسوبلاگ

4روش قطعی درمان استرس شدید

با این 4 روش استرستون رو از بین ببرید.

  • استرس مهمترین دلیل کاهش اعتماد به نفس است و نبود خودباوری و اعتماد به نفس باعث دچار شدن به استرس می شود. اما استراس چه بلایی میتواند بر سر ما بیاورد؟ تفاوت فرد استرسی با یک فرد آرام چیست؟ چه راهی برای درمان استرس وجود دارد؟

    علائم استرس

    استرس در سطح های مختلف در افراد خود را نشان می دهد. بطور کلی استرس خفیف کارساز و مثبت است. استرس مانند یک موتور محرکه شما را به سمت هدف و پیشرفت میبرد. اما اگر استرس از سطح خفیف به شدید برود، دیگر قابل کنترل نیست و استرس منفی و آسیب زننده است.

    علائم استرس شدید:

    • تپش قلب شدید
    • گزگز دست و پا
    • سرد شدن دست و پا
    • احساس درد و سوزش در معده
    • لرزش صدا
    • احساس ترس و ناتوانایی در مقابله با مشکلات

    مشکلاتی که استرس ایجاد می کند:

    استرس مهم ترین عامل زوال عقل و از بین رفتن قدرت تصمیم گیری است. به عنوان مثال راننده ای که وقتی با مانعی برخورد میکند و دچار استرس میشود، نمیتواند خودرو را کنترل کند. و باعث به خطر افتادن جان خود و دیگران می شود. چون استرس قدرت تصمیم گیری را از او میگیرد. هرکسی در رانندگی بتواند خودش را کنترل کند و استرس نداشته باشد میتواند به راحتی خودرو را کنترل کند.

    از طرفی استرس قدرت یادگیری ذهن را از بین میبرد. اگر شما دچار استرس شدید باشید، مغز کارایی یادگیری و به یاد سپاری اطلاعات را از دست میدهد. همچنین مغز قدرت بازیابی اطلاعات را هم ندارد. زیرا هورمون کورتیزول آنقدر زیاد ترشح می شود که نورون ها را از بین میبرد، در نتیجه قسمت پیشانی مغز نمی تواند اطلاعات را بازیابی کند.

    این مطلب را هم ببینید  آزمون های روانشناسی تجربی (روانشناسی آزمایشی)

     

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    استرس

     

    بهترین راه های قطعی درمان استرس

    برای اینکه بتوانید به استرس خود تسلط داشته باشد، چهار راهکار زیر را به شما توصیه میکنیم:

    تمرین صحنه ها قبل از وقوع

    برای درمان استرس طولانی مدت قبل از اینکه در صحنه استرس زا قرار بگیرید، ابتدا آن صحنه را در ذهن خود تکرار کنید. تجسم کردن به شما کمک میکند ترستان از موضوع بریزد. با تمرین کردن و تکرار مکرر صحنه های استرس زا به ذهن یاد می دهید که بعضی از اتفاقات عادی هستند.

    تاثیر مدیتیشن بر استرس

    یکی از راهکار های کاهش استرس انجام مدیتیشن است. اگر در طولانی مدت انجام شود خیلی زیاد استرس را از بین میبرد. مدیتیشن یا مراقبه حالتی است که شما با انجام تمرینات آن بر روی جسم و درون خود تمرکز میکنید. در این حالت ذهن از همه ی اتفاقات و موضوعات استرس زا جدا میشود. مدیتیشن آرامش ذهنی و کاهش استرس را به همراه دارد.

    برای انجام مدیتیشن کافیست درجای آرامی بنشینید، چشم هایتان را ببندید و فقط در عرض چند دقیقه به درون خود فکر کنید و نفس های خود را بشمارید.

     

    استرس

     

    ورزش کردن و فعالیت بدنی

    بهترین راه برای کاهش استرس شدید انجام ورزش است. چون ورزش باعث میشود جریان خون به سمت مغز افزایش یابد، همچنین با رسیدن اکسیژن بیشتر به مغز کارایی آن افزایش میابد. با ورزش مغز سیگنال مثبت دریافت میکند و نورون تولید میکند. درنتیجه تولید هورمون سروتونین افزایش میابد.برای درمان استرس میتوانید یک هفته بطور روزانه 45 دقیقه ورزش کنید.

    انجام تست عشق و ازدواج

    خلق آثار هنری برای آرامش ذهنی

    یکی دیگر از راه های کم کردن استرس خلق کردن است. مطمئناً همه ی ما در کودکی به چیزی علاقه داشتیم که هنوز هم همان چیز برایمان جذاب است. مجسمه سازی، نقاشی، خوشنویسی و… میتواند حس خوشایندی به شما منتقل کند. از آنجا که شادی دشمن استرس است، خلق کنید تا بتوانید بر استرستان غلبه کنید.

    این مطلب را هم ببینید  تفاوت سقط جنین و نوزادکشی

    در آخر باید بگویم که استرس منفی ضربات روحی زیادی را به همراه دارد و باعث کاهش اعتماد به نفس میشود؛ اگر میخواهید فردی جذاب و دارای کاریزما باشید داشتن آرامش مهمترین ویژگی است. درنتیجه برای رسیدن به موفقیت نبود استرس یک شرط اساسی است.

     

    استرس

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    صبا دهقانپور

    خوشحالی محصول یه زندگی هدفداره، هدف رو از زندگی‌ بگیری، خوشبختی هم ازش گرفته میشه.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    همچنین ببینید
    بستن
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x