آسیب شناسی کودک

آسیب اینستاگرام برای نوجوانان

فیس بوک یک سال و نیم است که می داند اینستاگرام برای نوجوانان مضر است علیرغم ادعای دیگر - اینها آسیب هایی است که محققان سالها در حال ثبت آن بوده اند.

  •  آسیب اینستاگرام برای نوجوانان

    مقامات فیس بوک در مارس 2020 تحقیقات داخلی انجام دادند که نشان می داد اینستاگرام که یکی از رسانه های اجتماعی محسوب می‌شود، بیشتر توسط نوجوانان استفاده می شود.

    برای تصویر بدن و رفاه دختران نوجوان مضر است ، اما طبق یافته های 14 سپتامبر 2021 ، این یافته ها را برای ادامه تجارت به روال فرش زیر پا گذاشته می‌شوند، گزارش وال استریت ژورنال .

    سیاست فیس بوک برای پیگیری سود بدون در نظر گرفتن ضررهای مستند ، باعث ایجاد مقایسه ای با Big Tobacco شده است که در دهه 1950 می دانست محصولات آن سرطان زا بوده اما به طور علنی در قرن 21 رد شده است.

    کسانی از ما که استفاده از رسانه های اجتماعی را در نوجوانان مطالعه می کنیم ، نیازی به یک مطالعه تحقیقی داخلی نداریم تا بدانیم اینستاگرام می تواند به نوجوانان آسیب برساند. بسیاری از مقاله های تحقیقی دارای نظر مشابه ، همین موضوع را نشان می دهند.

    درک تأثیر رسانه های اجتماعی بر نوجوانان مهم است زیرا تقریباً همه نوجوانان روزانه آنلاین می شوند. نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو نشان می دهد که 89٪ از نوجوانان گزارش می دهند که آنلاین هستند “تقریباً دائما” یا “چند بار در روز “.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    نوجوانان بیشتر از هر سایت رسانه اجتماعی دیگری به اینستاگرام وارد می شوند. این بخشی از زندگی نوجوانان است. با این حال ، مطالعات به طور مداوم نشان می دهد که بیشتر نوجوانان از اینستاگرام استفاده می کنند ، رفاه کلی ، عزت نفس ، رضایت از زندگی ، خلق و خو و تصویر بدن خود را بدتر می کند .

    این مطلب را هم ببینید  مشاوره کنترل کودکان ناسازگار و بهترین روش برخورد

    یک مطالعه نشان داد که هرچه بیشتر دانشجویان دانشگاهی در هر روز از اینستاگرام استفاده می کردند ، خلق و خوی و رضایت از زندگی آنها در آن روز بدتر بود .

    مقایسه های ناسالم

    اما اینستاگرام به دلیل محبوبیت آن مشکل ساز نیست. دو ویژگی اصلی اینستاگرام وجود دارد که به نظر می رسد آن را بسیار خطرناک می کند.

    اول ، به کاربران اجازه می دهد تا افراد مشهور و همسالان خود را دنبال کنند ، هر دو می توانند تصویری دستکاری شده و فیلتر شده از یک بدن غیرواقعی را به همراه تصور بسیار دقیق از یک زندگی کامل ارائه دهند.

    در حالی که همه رسانه های اجتماعی به کاربران اجازه می دهند در آنچه به جهان نشان می دهند گزینشی عمل کنند ، اینستاگرام به دلیل قابلیت ویرایش و فیلتر عکس هایش مشهور است.

    به علاوه ، این پلتفرمی است که در بین افراد مشهور ، مدل ها و تأثیرگذاران محبوب است. فیسبوک به مادران و مادربزرگهای بی روح فوتبال واگذار شده است.

    برای نوجوانان ، این ادغام یکپارچه افراد مشهور و نسخه های روتوش همسالان واقعی ، محیطی مناسب برای مقایسه اجتماعی بالا ، یا مقایسه خود با فردی است که از برخی جهات “بهتر” است.

    انسانها ، به عنوان یک قاعده کلی ، به دیگران نگاه می کنند تا بدانند چگونه باید در زندگی خود متناسب و قضاوت کنند. نوجوانان به ویژه در برابر این مقایسه های اجتماعی آسیب پذیر هستند.

    تقریباً همه می توانند به خاطر بیاورند که نگران تناسب اندام در دبیرستان بودند. اینستاگرام این نگرانی را تشدید می کند. مقایسه خود با سوپرمدلی که فوق العاده به نظر می رسد (هرچند فیلتر شده) بسیار سخت است. وقتی مقایسه فیلتر شده ناتالی در سالن باشد ، می تواند بدتر باشد.

    این مطلب را هم ببینید  مشاوره برای ترس در کودکان و درمان آن

    مقایسه منفی خود با دیگران باعث می شود افراد به زندگی و بدن به ظاهر بهتر دیگران حسادت کنند. اخیراً ، محققان حتی سعی کردند با به کاربران اینستاگرام یادآوری کنند که پست ها غیر واقعی هستند .

    انجام تست عشق و ازدواج

    کار نکردن مقایسه های منفی ، که تقریباً غیرممکن بود متوقف شوند ، هنوز منجر به حسادت و کاهش عزت نفس می شود.

    حتی در مطالعاتی که شرکت کنندگان می دانستند عکس هایی که در اینستاگرام نشان داده شده اند روتوش شده و تغییر شکل داده اند ، دختران نوجوان همچنان در مورد بدن خود احساس بدتری داشتند.

    پس از مشاهده آنها برای دخترانی که تمایل زیادی به مقایسه اجتماعی دارند ، این تأثیرات حتی بدتر است.

    عینی سازی و تصویر بدن

    اینستاگرام همچنین برای نوجوانان خطرناک است زیرا تأکید آن بر تصاویر بدن باعث می شود تا کاربران روی ظاهر بدن خود در نظر دیگران تمرکز کنند.

    تحقیقات ما نشان می دهد که برای دختران و پسران نوجوان که به بدن خود به عنوان یک عکس فکر می کنند افکار نگران کننده را در مورد ظاهر آنها افزایش می دهد و این منجر به احساس شرم در مورد بدن آنها می شود. فقط گرفتن سلفی برای ارسال بعداً باعث می شود آنها از نظر ظاهری بدتر شوند.

    قرار گرفتن در معرض دید دیگران برای “نسل سلفی” به احساس قدرت و اطمینان از خود کمک نمی کند – می تواند دقیقاً عکس آن را انجام دهد.

    اینها نگرانی های بی اهمیتی برای سلامتی نیستند ، زیرا نارضایتی بدن در دوران نوجوانی یک پیش بینی کننده علائم بعدی اختلال خوردن است .

    این مطلب را هم ببینید  18 راهکار روانشناسی برای برخورد با کودک پرخاشگر

    فیس بوک آنچه را که محققان سالها در حال ثبت آن بوده اند به صورت داخلی تصدیق کرده است: اینستاگرام می تواند برای نوجوانان مضر باشد.

    والدین می توانند به با صحبت های مکرر با نوجوانان خود در مورد تفاوت بین ظاهر و واقعیت ، با تشویق نوجوانان خود به تعامل رودررو با همسالان و استفاده از بدن خود به شیوه ای فعال به جای تمرکز بر عکس سلفی به شما کمک کنند.

    سوال بزرگ این خواهد بود که فیس بوک چگونه با این نتایج مضر برخورد می کند. تاریخ و دادگاهها نسبت به رویکرد سرپوشیده Big Tobacco کمتر بخشیده اند.

    تست های شغلی
    آسیب اینستاگرام برای نوجوانان

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x