کرونا

آیا علائم کرونا ثابت است یا خیر

علائم کرونا در دوران نقاهت بالا و پایین می‌شود

  • آیا علائم کرونا ثابت است یا خیر

    شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید بدانید که علائم کرونا می‌تواند ناپدید شده و دوباره نمایان شود یا خیر؟ بسیاری از کسانی که آزمایش کرونا داده و نتیجه مثبت دریافت کرده اند، بعد از بهبودی دوباره علائم کرونا را مشاهده کرده‌اند. محققات در حال آموختن چیزهای زیادی در این خصوص هستند که در ادامه برای شما بازگو کرده ایم، همراه ما باشید.

    باید بگوییم که بله پس از بهبود بیماری ممکن است علائم دوباره در شما رویت شود و در دوران نقاهت بالا و پایین می‌شود. بعضی از بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی یک روند مستقیم طی می‌شود: گرفتگی بینی، خستگی مفرط از علائم اولیه است با گذشت چند روز آبریزش بینی قطع شده و خستگی جای خود را به نشاط می‌دهد. ولی در بیماری کرونا علائم بیماری یک شبه از خوب به بد تغییر می‌کند ولی ممکن است در چند روز تبی نداشته باشید و بعد از آن دوباره گرفتار تب البته با درجه کمتر شوید.

    ما می‌دانیم که این مراحل طبیعی است که علائم در دوره بهبودی بالا و پایین و کم و زیاد شود و تا دو هفته ادامه دارد. البته به این نکته دقت کنید که تعداد کمی از افراد به یک مورد مزمن کرونا مبتلا می‌شوند که به این افراد “ناقلان طولانی مدت” می‌گویند، هفته ها در چرخه ای از علائم کرونا به سر می‌برند. در تعدادی از افراد نیز تا 6 ماه نیاز به استراحت و مراقبت‌های اضافه دارند تا به بهبودی کامل برسند.

    این مطلب را هم ببینید  مقایسه و ویژگی واکسن کرونا

    اگر تست کرونا شما مثبت شده و یا هنوز آزمایش نداده‌اید، همچنین علائمی دارید که پس از گذشت یک ماه هنوز برطرف نشده‌اند حتما به پزشک مراجعه کنید. حتما از ابتدای بروز علائم به شکل روزانه بنویسید. علائمی همچون: سرفه، تب، تنگی نفس، خستگی و کوفتگی بدن. این اطلاعات به پزشک معالج شما کمک می‌کند تا با مراقبت و دارو هرچه زودتر خوب شوید.

    پرسشنامه اضطراب کرونا در اعتباریابی مقدماتی از اعتبار و روایی مطلوبی برخوردار است و می توان از آن به عنوان یک ابزار علمی و معتبر برای سنجش اضطراب کرونا ویروس استفاده نمود.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    آیا علائم کرونا ثابت است یا خیر؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    همچنین ببینید
    بستن
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x