روابط زناشویی و جنسیاختلالات و مشکلات جنسی

افزایش کیفیت رابطه جنسی

برای تقویت عضلات لگن تمرینات کگل طراحی شده است.

  • افزایش کیفیت رابطه جنسی

    یکی از دغدغه های مهم زوجین افزایش کیفیت رابطه جنسی است. بیشتر افراد توانایی به درک کامل قدرت رابطه ی جنسی در زندگی مشترکشان ندارند. با درک عناصر مهم عاطفی و جسمی که میتوانند موجب رضایت جنسی شوند، در صورت بروز مشکلات بهتر می توانید آن را طی کنید. رفع یکنواختی رابطه جنسی نیاز به مشارکت زوجین دارد.

    اگر به دارو های تاثیرگذار و درمانگران جنسی متخصص نیاز دارید، به راحتی میتوانید به آنها دسترسی پیدا کنید. ولی امکان دارد قبل از اینکه به درمانگر مراجعه کنند، با انجام چند روش در شیوه عشق ورزی مسائل جزئی جنسی را بتوانید حل کنید و باعث افزایش کیفیت رابطه جنسی شوید. در ادامه مقاله مواردی وجود دارد که می توانید امتحان کنید و نتیجه را مشاهده کنید.

    چرا رابطه ممکن است یکنواخت شود؟

    همه نکاتی که مربوط به زندگی جنسی سالم کاملاً ساده است. با شریک زندگی خود صادق و راحت باشید و از امتحان کردن ایده های نو خودتان و شریکتان خودداری نکنید. با یکدیگر برای بهبود رابطه ی جنسی در زندگی خود تلاش خواهید کرد. در صورتی که تلاش کردید و نتیجه نداد، با هم به یک درمانگر مراجعه کنید.

    آلیسون مون نویسنده ی موضوعات جنسی در کتابی که در رابطه با همین موضوع چاپ کرده است می گوید: آشنایی، مرگ میل جنسی است. هر چه به میزان بیشتری به کسی عادت کنیم، شور و شوق اولیه ی هیجان انگیز رابطه ی جنسی کمتر می شود. برای برگشت به روز های شورانگیز جنسی نیاز به تلاش است. علاوه بر این، تحولات جسمی که بدن شما با بیشتر شدن سن متحمل می شود، بر تحولات جنسی شما تاثیرات مهمی دارد.

    کم شدن میزان هورمون و تغییر در عملکرد عصبی و گردش خون امکان دارد باعث انواعی از مشکلات جنسی شود که اختلال نعوظ و درد حین نزدیکی شایع ترین آنها است. ولی تاثیرات جانبی محبت آمیز و عاطفی ، افزایش اعتماد به نفس، مهارت های ارتباطی بهتر و سرکوب های کمتر، به ایجاد یک تجربه جنسی غنی تر، ظریف تر و در نهایت رابطه رضایت بخش تر میتواند کمک کند.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    برای افزایش کیفیت رابطه جنسی چه باید کرد؟

    امیلی ناگوسکی، دکترای علوم تربیتی و نویسنده، می گوید: در صورتی که به تغییراتت  جنسی و فانتزی ها علاقه دارید، همه چیز عالی است. جلو بروید. ولی این تلاش ها نشان دهنده این است که به طور معمول مردم به این دلیل که برای نیاز جنسی تحریک کافی ندارند همیشه برای کسب تجربیات جدید در تلاش هستند.

    ناگوسکی اعتقاد دارد، هیچ چیز بیشتر از فشار روانی باعث کاهش میل جنسی در رابطه نمی شود. بعضی اوقات فقط لازم است که به چیز ساده ای بیاندیشید تا به حالت اول دوباره برگردید. ولی بیشتر مردم اجازه می دهند خجالت یا ترس مانع تلاش آنها شود. برای بیشتر زوج های با سابقه ی روابط  طولانی مدت، فشار برای مراقبت از یک زندگی جنسی ثابت یک منبع بزرگ استرس است و دلیل آن هم این است که آنها همیشه رابطه جنسی ندارند.

    اثرات منفی استرس بر افزایش کیفیت رابطه جنسی

    استرس مکانیسم زنده ماندن برای کمک به شما در زمانی است که احساس نا امنی می کنید. ولی هر چقدر هم که قصد افزایش میل جنسی داشته باشید، استرس مزمن  تلاش و میل جنسی شما را  می تواند کاملاً خنثی کند. عواملی که باعث افزایش سطح استرس افراد می شود شامل مراقبت از کودکان، مشغله های شغلی و کاهش خواب است. استرس می تواند به راحتی میل جنسی را کاهش دهد.

    چند راه کار برای افزایش کیفیت رابطه جنسی

    در اینجا به بعضی از روش ها اشاره کرده ایم که زوجین برای راه اندازی مجدد سیستم جنسی خود میتوانند از آنها استفاده کنند. برای هر نوع مسئله ی جنسی، بیشتر مطالب خوب خودیاری در دسترس است. در کتابفروشی محلی خود یا اینترنت بگردید. چند منبع قابل اطمینان و مرتبط با مساله را نتخاب کرده و از آنها برای کمک به خود و شریک زندگیتان در جهت آگاهی بیشتر، استفاده کنید.

    این مطلب را هم ببینید  عمل تغییر جنسیت و پیامد های آن

    اگر صحبت مستقیم برایتان سخت است، شما و همسرتان می توانید بخش هایی را که به خصوص دوست دارید شریکتان در جریان قرار بگیرد، زیرش خط بکشید. آنها را به یکدیگر نشان دهید.

    1- درباره رابطه خود با شریکتان صحبت کنید

    صحبت در مورد رابطه ی جنسی جدید امکان دارد برای سال ها  سخت باشد. امکان دارد احساساتی مثل ترس یا خجالت از حریم خصوصی همسرتان داشته باشید. با این حال، در صورتی که رابطه ی جنسی برای شما رضایت بخش نیست، ارتباط با شریک زندگی شما و هم صحبتی با او در این رابطه میتواند کمک بسیاری کند.

    به صورت واضح و صمیمانه صحبت کردن درباره رابطه ی جنسی با شریک زندگی، شما را تشویق می کند تا احساسات خود را شفافتر ببینید به اشتراک بگذارید. زمان مناسب این مکالمه را انتخاب کنید.

    برای بهبود روابط، حرف زدن با شریک بعد از رابطه ی جنسی میتواند بسیار کمک کننده باشد. بحث در رابطه با تخیلات یا چیزهایی که برای شما لذت بخش است می تواند به نفع رابطه شما و زندگی عاشقانه شما باشد. بعد از رابطه ی جنسی صحبت کنید.

    2- نیازهایتان را درخواست کنید

    زمانی که از بهبود کیفیت و کمیت رابطه ی جنسی صحبت میشود، داشتن ارتباط قابل اعتماد مهم است. شناخت نیازهای شما در رابطه به صورت کلی مهم است. این شناخت از طریق رابطه با همسر اتفاق می افتد. به دلیل اینکه ارتباط خوب اعتماد ایجاد می کند و رابطه ی شما را مداومت می بخشد.  همچنین خیلی مهم است که نیازهای جنسی خود را به شریک زندگی خود اعلام کنید.

    در صورتی که شریک زندگی شما دقیقاً این کار را انجام نمی دهد، او را راهنمایی کنید که چگونه شما را راضی کند. به صورت واضح و شفاف بگویید برای تحریک همسر چه کاری می تواند انجام دهد. آن چیزی را که میخواهید به صورت واضح بیان کنید. اگر شریک زندگیتان شما را برای برقراری ارتباط دوطرفه ی بهتر، راهنمایی می کند از برقراری این ارتباط صریح و روشن قدردانی کنید. آن چیزی که به شما گفته شده انجام دهید. خودتان هم درخواست کننده باشید.

    انجام تست عشق و ازدواج

    3- راه کارهایی برای بهبود کیفیت رابطه ی جنسی

    برقراری ارتباط با همسرتان در اتاق خواب و خارج از آن مهم است. ولی نمیتوانید همه فشار ها برای انجام کار ها را به همسرتان وارد کنید. مهم است که شما هم‌ مسیولیت پذیر باشید و سهم خود را برای بهبود رابطه بر عهده بگیرید. مهم است که توجه داشته باشید حتی اگر همسرتان جنسی ترین فرد روی زمین است، همیشه توانایی تحریک شما را ندارد یا نمیتواند همیشه شما را راضی کند.

    هر چند وقت یک بار برای اینکه بتواند به خوبی خواسته های شما را درک کند به او کمک کنید. اینکه که بدانید چه می خواهید جذاب است. شریک زندگی شما از همه نکاتی که باعث می شود رابطه جنسی برای شما رضایت بخش و خوشایندتر باشد، قدردانی خواهد کرد.

    4- تخیلات خود را بنویسید.

    این تمرین می تواند به شما کمک کند کار های حتمالی را که فکر می کنید می تواند برای شما و یا شریک شما جالب باشد جستجو کنید. سعی کنید به یک فیلم یا تجربه که شما را تحریک کرده فکر کنید و سپس خاطره ی خود را با شریک زندگی خود به اشتراک بگذارید. این کار خصوصا برای افرادی که میل جنسی کمی دارند بسیارمفید است.

    5- ریسک کنید

    پژوهشگران مدعی هستند که مشارکت با یک شریک در فعالیت های زیاد، باعث تولید آدرنالین میشود که باعث برانگیختگی می شوند. فعالیت هایی  که در شرایط استرس زا  باعث ترشح آدرنالین به خون میشود شامل سوار شدن به یک غلتک لیفتری در پارک، تماشای یک برنامه ی هیجان انگیز،  کوهنوردی و… است. بعد از آن مغز با تولید دوپامین هورمون لذت را برای تسلط به بدن پاداش می دهد. اگر هیجان طلب نیستید با شریک زندگی خود ورزش کنید. اثر مشابهی خواهد داشت.

     

     

    افزایش صمیمت برای افزایش کیفیت رابطه جنسی

    زمانی که زندگی غیر قابل تحمل میشود، زمانی که خیلی کار دارید و خیلی استرس دارید، فکر کردن در رابطه با رابطه جنسی یا ابراز تمایل امکان دارد سخت باشد. ولی توجه نکردن به رابطه جنسی و صمیمیت در مواقع استرس زا  برای روابط شما میتواند بسیار مخرب باشد. مهم است که از نزدیک با شریک زندگی خود در ارتباط  باشید.

    این مطلب را هم ببینید  عوارض و نحوه مصرف ژل لوبریکانت

    برنامه ریزی برای اینکه در کنار همسرتان لحظاتی صمیمی و شاد داشته باشید می تواند اطمینان بخش باشد که زندگی جنسی شما در اوقات استرس زا نادیده گرفته نمی شود. داشتن یک برنامه برای رابطه جنسی همچنین می تواند آرامشی را برای شما فراهم کند. وقتی در پایان روز کسل کننده ای قرار دارید آن را به دست بیاورید.

    1-ایجاد صمیمیت در اولویت است

    حتی اگر داشتن رابطه ی جنسی اولویت باشد شما تمام انرژی خود را  نباید روی آن متمرکز کنید. تمرکز بر رابطه ی جنسی شما و شریک زندگیتان را دچار اضطراب عملکرد می کند. این تمرکز افراطی می تواند غیر قابل تحمل و حتی ترسناک باشد. و به جای تمرکز بر این مسئله ، بر ایجاد صمیمیت تمرکز کنید. این کار را می توانید با استراحت بین رابطه و تمرکز روی مواردی مثل بوسیدن و در آغوش گرفتن انجام دهید.

    تست های شغلی

    این روابط باعث ایجاد صمیمیت فیزیکی می شود بدون اینکه منجر به رابطه ی جنسی شود. انجام کار های غیر جنسی که شامل لمس هستند، میتواند باعث افزایش صمیمیت بین زوجین شود. انجام این کار  به بهبود ارتباط عاطفی شما می تواند کمک کند  و باعث می شود رابطه ی جنسی را بهتر شروع کنید و با رضایت بیشتری خاتمه دهید.

    2- از شروع کردن نترسید

    مهم است رابطه جنسی با صبر و حوصله آغاز شود. بخش بسیار مهمی از رابطه ی جنسی احساس خواستن توسط شریک زندگی شما است. یک نشانه اصلی برای نشان دادن میل شما ، از طریق شروع صمیمیت و رابطه جنسی است. قرار گرفتن در الگوهایی که هر بار یک نفر رابطه جنسی را شروع می کند آسان است، ولی  یکنواخت هم هست. تغییر این وضعیت به هر دو شریک زندگی نشان می دهد که از نظر جنسی خوشایند و مطلوب هستند.

    3- تغییر نقش شروع کننده ی رابطه جنسی

    تغییر دادن افرادی که شروع کننده ی رابطه هستند همچنین می تواند شریک خلاق تر را تشویق کند. تغییر الگوهای شروع با تغییر پویایی جنسی، میتواند باعث تلاش در موقعیت های جدید شود. قدم زدن در مناطق امن همیشگی و خارج از نقش های سنتی روش عالی برای تقویت رابطه جنسی بهتر به عنوان یک زوج است.

    اثرات پیش نوازی در افزایش کیفیت رابطه جنسی

    یکی از سرگرم کننده ترین قسمت های رابطه جنسی پیش نوازی می تواند باشد. طولانی کردن مقدمه ی رابطه در پیش نوازی به بهتر شدن رابطه جنسی میتواند کمک کند  و می تواند رابطه را در کل لذت بخش تر کند. پیش نوازی بدون توجه به اینکه ” لذت ” می دهید یا ” دریافت ” می کنید، سرگرم کننده است.

    این شیوه ای است برای افزایش صمیمیت جنسی. لمس کردن و بوسیدن و سایر چیزها، شریک جنسی را می تواند بازیگوش تر کند. رابطه جنسی لازم نیست که همیشه یک احساس خالص باشد. گنجاندن مزاحم ها و مواردی مثل این قبیل میتواند باعث یک رابطه جنسی عالی شود. خلاقیت به خرج دهید. تا جایی که می توانید تحمل کنید و  بعد رابطه ی جنسی را به بهترین شکل اغاز کنید.

    1- برنامه ریزی کنید

    بخش عظیمی از رابطه جنسی پیش بینی آن و افکار مربوط به بعد از انجام آن است. بدین جهت با برنامه ریزی کارها خیلی زودتر به آن رسیدگی        می کنید. مانند برنامه ریزی برای سکونت در محلی خاص. جایی که کاملا بر صمیمیت زناشویی خود میتوانید تمرکز کنید می تواند سرگرم کننده باشد.  اجاره ی یک اتاق در هتل یا حتی یک سفر یا تفریح در یک فضای سبز را در نظر بگیرید. حضور صمیمی در کنار یکدیگر تنها چیزی است که در دستور کار قرار دارد.

    این مطلب را هم ببینید  تاثیر شبکه های اجتماعی بر روابط زناشویی

    2- رابطه را از اتاق خواب بیرون بیاورید

    فراموش نکنید که خودانگیختگی نیز بعضی اوقات به اندازه ی برنامه ی از قبل تعیین شده برای رابطه می تواند جذاب باشد. نیازی نیست که رابطه جنسی در یک اتاق خواب رمانتیک مثل آن چیزی که در فیلم ها میبینیم باشد. با استفاده از انگیزه ی جنسی خود در هر کجایی از خانه، می توانید به یک رابطه جنسی فوق العاده هیجان انگیز دست پیدا کنید.

    داشتن رابطه جنسی در خارج از اتاق خواب می تواند شیوه ای سرگرم کننده و خودجوش برای ایجاد تنوع و جذابیت باشد. خلاق بودن می تواند یک بعد سرگرم کننده به زندگی جنسی شما اضافه کند.

    تاثیر تمرینات کگل بر افزایش کیفیت رابطه جنسی

    برای تقویت عضلات لگن تمرینات کگل طراحی شده است. زنان مشاهده کرده اند که پس از انجام تمرینات کگل، احساس خوشایند شدیدتری هنگام رابطه جنسی تجربه می کنند. مردان و زنان می توانند تمرینات کگل را انجام دهند. انجام کگل در طول روز ( یا حداقل هر زمان که فرصتش را دارید ) باعث تقویت کف لگن شما میشود و در حقیقت می تواند منجر به رابطه جنسی بهتر شود.

    انجام کگل راحت است به دلیل اینکه شما می توانید آنها را در همه جا و هر مکان انجام دهید بدون اینکه کسی متوجه تمرینات شما شود. ولی احتمالاً متوجه اثرات افزایش لذت جنسی خود خواهید شد. عضلات قوی زنان، به اوج لذت جنسی شدیدتر کمک می کنند و احساسات مردان با فشار اندام تناسلی مردان در واژن به دلیل خاصیت ارتجاعی اکتسابی آن افزایش می یابد. شما هر زمان که بخواهید میتوانید تمرین را انجام دهید هنگام رانندگی، روی مبل دراز کشیده با کتاب، در محل کار.

    اثرات تغذیه در افزایش کیفیت رابطه جنسی

    رابطه جنسی و غذا دو نیاز اساسی انسان هستند. تعجب آور نیست که مردم علاقه دارند این دو را برای لذت بیشتر ترکیب کنند. بهترین غذا ها شامل فلفل قرمز، توت فرنگی، آووکادو، صدف، شکلات، عسل، جینسینگ، و دانه ها ی روغنی است.دیگر غذا های مکمل برای مردان و زنان دربردارنده موادی هستند که موجب بهبود خلق و خو می شوند. ویتامین ها (عسل – ویتامین B، آووکادو – ویتامین، توت فرنگی – ویتامین C)، (شکلات و فلفل قرمز)، و مواد معدنی (صدف و آجیل حاوی روی) هستند که می تواند مفید باشد.

    برای افزایش کیفیت رابطه جنسی به خودتان زمان بدهید

    با بیشتر شدن سن، پاسخ های جنسی شما کند می شود. شما و شریک زندگی خود با یافتن یک محیط آرام  و بدون وقفه برای رابطه جنسی، میتوانید شانس موفقیت خود را بهبود ببخشید. همچنین درک کنید که تغییرات جسمی در بدن شما به این معنا است که شما برای تحریک و رسیدن به ارگاسم زنان به زمان بیشتری احتیاج دارید. هنگامی که به آن فکر کنید، صرف وقت بیشتر برای انجام رابطه ی جنسی چیز بیهوده ای به نظر نمی رسد.  استفاده از این نیازهای جسمی در کارهای عاشقانه ی شما می تواند دریچه ای برای نوع جدیدی از تجربه ی جنسی باز کند.

    رابطه ی جنسی را متوقف کنید

    در صورتی که میخواهید زندگی جنسی خود را سرعت ببخشید باید مدتی رابطه ی جنسی را متوقف کنید. با شریکتان توافق کنید که مدت مشخصی رابطه جنسی نداشته باشید. فضای خالی ایجاد شده باعث ارامش ذهنی و فرصت گفتگو را فراهم می کند. میزان استرس کم میشود و هر دو برای داشتن رابطه ی بهتر احساس راحتی می کنند.

    سخن آخر درباب افزایش کیفیت رابطه جنسی

    در صورتی که فکر میکنید هیچکدام از تلاش های شما جواب نداد امید خود را از دست ندهید. پزشک شما اغلب می تواند علت مشکل جنسی شما را تشخیص دهد و  امکان دارد بتواند درمان های تاثیرگذار را شناسایی کند.  او همچنین می تواند شما را با یک درمانگر جنسی که می تواند به شما در رابطه با موضوعاتی که امکان دارد مانعی برای یک زندگی جنسی راضی کننده باشد معرفی کند.

     

    افزایش کیفیت رابطه جنسی

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دکمه بازگشت به بالا