زوج و خانوادهارتباط با جنس مخالفتعهد و خیانت

بهبود روحیه پس از شکست عشقی

دروغ و خیانت سرانجام عاشقی را به ناکجا آباد می‌برد.

  • بهبود روحیه پس از شکست عشقی

    از عمیق‌ترین احساسات بشری عشق است که هیجانات زیادی را در افراد ایجاد می‌کند. هرچه میزان هیجانات و احساسات در فرد عمیق‌تر باشد، در صورت شکست عشقی رنج و سختی بسیار زیادی را متحمل می‌شود. اگر در این زمان به دنبال بهبود اوضاع روحی خود نباشید ممکن است مشکلات روحی و عاطفی زیادی گریبان‌گیر شما شود و در موارد حادتر به افسردگی دچار شوید. برای گذراندن این دوران نیاز به کمک و درمان دارید. ما در تیم رابینیا سعی داریم تا شما را از روش‌های بهبود روحیه پس از شکست عشقی آگاه کنیم، در ادامه همراه ما باشید.

    علل تفاوت افراد در واکنش به شکست عشقی

    واکنش افراد نسبت به این قضیه بسیار متفاوت است، برخی بسیار بی‌تفاوت بوده ولی در مقابل عده‌ای تا مرز جنون و مرگ پیش می‌روند. عشق و دلبستگی را ما در ابتدا با آغوش گرفته شدن توسط مادرمان تجربه می‌کنیم. افرادی که مادرشان را از دست داده‌اند و از محبت او به دور هستند خیلی بیشتر از دیگر افراد به شکست عشقی دچار می‌شوند. آنها به دنبال جایگزینی برای مادر خود هستند و در صورت شکست عشقی دوباره از سمت کسی که دوستش دارند طرد می‌شوند. از نظر این عده برای دومین بار مادرشان او را از خود رانده است. از دست دادن برای این افراد بسیار سخت و دردناک است. این نکته نیز قابل ذکر است که وابستگی بیش از اندازه و مورد توجه بودن برای والدین هم شکست عشقی را افزایش می‌دهد. متوجه می‌شویم که تربیت در این شرایط نقش به‌سزایی دارد و عکس‌العمل های متفاوتی را از خود نشان می‌دهد. به علاوه عوامل خانوادگی و تربیتی، محیط و عوامل فردی نیز بسیار تاثیرگذار است.

    این مطلب را هم ببینید  خیانت مردان در دوران بارداری

    نقش بخشش در بهبود روحیه پس از شکست عشقی

    همه روابط عاطفی تا انتها دوام ندارند و گاهی اوقات به دلایل مختلفی مثل خیانت و یا دروغ به پایان می‌رسد که همین ختم رابطه خشم و نفرت زیادی را به همراه دارد. برای جلوگیری از آسیب‌های روحی باید به برخی خصوصیت‌ها دست پیدا کنید. اگر این خصوصیات را در خود ایجاد نکنید راه سختی را در پیش رو دارید. یکی از این صفات توانایی بخشش است. بخشش فرآیند عمیق عاطفی است و به یک کلمه بسنده نمی‌شود. باید تمام تلاش خود را بکنید تا شریک عاطفی قبلی خود را ببخشید. به بخشش می‌توان به عنوان یک شاه کلید برای بهبود شکست عشقی نگاه کرد. با بخشیدن قبل از هرچیز خودتان به آرامش روحی و روانی می‌رسید. این نکته را بدانید تا زمانی که شریک احساسی خود را نبخشید به آرامش نمی‌رسید.

    سپری شدن زمان راه بهبود روحیه پس از شکست عشقی

    زمان بیشتر مشکلات را حل می‌کند، در این مورد هم بسیار کارساز است. بیشتر افرادی که به شکست عشقی دچار شده‌اند تا 6 ماه پس از بحران این موضوع را می‌پذیرند و به روال عادی زندگی خود باز می‌گردند و به فراموشی می‌سپارید. ولی در تعدادی از افراد نیز گذشت زمان نه تنها مشکل را کمرنگ و یا حل نمی‌کند، بلکه هرچه زمان بیشتری می‌گذرد، فرد بیشتر در این معظل غرق می‌شود و خاطرات را مرور می‌کند. اینگونه افراد جز شکست عشقی به افسردگی هم مبتلا می‌شوند و راه سخت‌تری را پیش رو دارند. مراجعه به یک روانشناس توصیه می‌شود تا اوضاع روانی خود را تحت کنترل بگیرید و مشکلات را حل کنید.

    این مطلب را هم ببینید  سوالات پدر دختر از داماد

    مراحل چهارگانه ای که برای بهبودشکست عشقی باید طی کنیم

    عبور از این چهار مرحله روانشناختی به شما برای بهبود شکست عشقی کمک می‌کند. اگر از این مراحل نگذرید، هرگز به آرامش نخواهید رسید.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    این مراحل شامل شوک، انکار، بازآفرینی و استقلال عاطفی است.

    1. شریک احساسی شما بدون مقدمه به سراغ شما می‌آید و به شما می‌گوید که قصد ادامه رابطه با شما را ندارد. با وجود اینکه شاید در این روزهای انتهایی رابطه خوبی نداشتید ولی بازهم انتظار همچین برخوردی را نداشتید و دچار شوک می‌شوید.

    2. در این زمان هر دو طرف تمام تلاش خود را می‌کنند تا حقیقت را پنهان کنند. با یکدیگر تماس می‌گیرند و نمی‌توانند بپذیرند که رابطه آنها تمام شده است.

    3. وقتی از فردی که دوستش داشتید جدا می‌شوید، در فهمیدن معنی و مفهوم زندگی به مشکل می‌خورید و برنامه ای برای ادامه زندگی ندارید.

    4. در آخر بتوانید بدون رابطه نیز به معنایی برای وجود خویش دست پیدا کنید مثل اینکه خود را با با کلاس‌های ورزشی و موسیقی و… سرگرم کنید. اگر بتوانید این مرحله از شکست عشقی را با موفقیت پشت سر بگذارید؛ وارد مرحله استقلال عاطفی می‌شوید

    بهبود روحیه پس از شکست عشقی با روش درمانی هیپنوتیزم

    با ورود به ضمیر ناخودآگاه به وسیله هیپنوتیزم تعارضات درونی حل می‌شود. برای بهبود شکست عشقی درمانگر از دو روش اسفاده می‌کند. در اولین روش، درمانگر مراجع را به خلسه وارد کرده و با القای جملات مثبت، شروع به تقویت اعتماد به نفس او می‌کند. درمانگر سعی دارد تا به او بفهماند که وجود او بسیار ارزشمند است. در روش دیگر روانشناس تجربیات مثبت و خوب فرد را از ضمیر ناخودآگاه او استراج کرده و به حال تعمیم می‌دهد. در این زمان، یاس و ناامیدی فرد از بین رفته و دوباره به زندگی باز می‌گردد.

    این مطلب را هم ببینید  طلاق به دلیل عدم تعادل روانی همسر

    همچنین قرار نیست شما همیشه یک بازنده باشید، بلکه باید به خود فرصت دوباره‌ای برای شروع رابطه‌ای جدید بدهید. پس حتما از کمک‌های متخصصان روانشناسی برای شروع دوباره استفاده نمایید.

    بری مشاهده کارگاه آموزشی شکست های عشقی و عاطفی کلیک کنید.

     

    انجام تست عشق و ازدواج

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    همچنین ببینید
    بستن
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x