اعتیادآسیب شناسی اعتیادتشخیص و علائم اعتیاد

تاثیر مواد در روند نوجوانی تا بزرگسالی

یکی از راه های کاهش مصرف مواد در نوجوانان و جوانان این است که تصور آنها را در مورد مصرف دوستانشان از مواد تغییر دهیم.

  • تاثیر مواد در روند نوجوانی تا بزرگسالی

    طبق اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها ، مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در ایالات متحده در سال 2018 چهار برابر بیشتر از سال 1999 بوده است و مرگ ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در طول همه گیری COVID-19 30 درصد افزایش یافته است.
    عوامل زیادی ، از جمله استرس مشکلات بهداشت روانی و درک افراد از هنجارها در محافل اجتماعی خود ، به عنوان مثال ، به مصرف و سوء مصرف مواد کمک می کند.

    استفاده از مواد در طول نوجوانی به طور کلی در موقعیت های اجتماعی با همسالان شروع می شود.

    تحقیقات قبلی شواهدی برای انتخاب و اجتماعی شدن در روابط بین مصرف مواد شخصی افراد و مصرف مواد همسالان آنها ارائه کرده است.

    به این معنی که افراد بیشتر دوست دارند با افرادی که در استفاده از الکل ، ماری جوانا و سایر مواد. علاوه بر این ، دوستان بر مصرف مواد یکدیگر تأثیر می گذارند تا در استفاده شباهت بیشتری به یکدیگر داشته باشند.

    من و همکارانم مطالعه کردیم که چگونه ادراک افراد از مصرف مواد همسالان خود را مطالعه کردیم و گزارشات مربوط به مصرف مواد خود ، یکدیگر را در طول رشد از نوجوانی تا بزرگسالی پیش بینی می کنند.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    ما 1048 کودک را از دو نمونه استخدام کردیم. یکی نمونه جامعه کم خطر و دیگری نمونه ای در معرض خطر بیشتر برای مشکلات رفتاری ، که توسط معلمان و والدین مدارس ابتدایی رتبه بندی شده است.

    این مطلب را هم ببینید  اختلالات مرتبط با مواد

    کودکان در ابتدا در مدارس ایندیانا ، کارولینای شمالی ، پنسیلوانیا ، تنسی و واشنگتن تحصیل کردند و ما نمونه ها را از طریق مصاحبه های دوره ای از دوران کودکی تا بزرگسالی دنبال کردیم.

    در اوایل نوجوانی (12 یا 13 سالگی) ، نوجوانی میانی (16 یا 17 سالگی) و اوایل بزرگسالی (20 یا 22 سالگی) ، شرکت کنندگان هر کدام در مورد مصرف مواد خود و همسالان خود گزارش کردند.

    شرکت کنندگان همچنین در مورد مصرف مواد خود در 32 یا 34 سالگی گزارش کردند.

    ما در مصرف مواد افراد از اوایل تا اواسط نوجوانی و از نوجوانی تا اوایل بزرگسالی پایداری پیدا کردیم ، به این معنی که نوجوانانی که در اوایل نوجوانی نسبت به همسالان خود از مواد بیشتری استفاده می کردند ، در نوجوانی و در اوایل بزرگسالی نیز این کار را ادامه دادند.

    اگر سطح کلی مصرف مواد آنها افزایش یابد در هر مرحله از توسعه ، ادراک افراد از مصرف مواد همسالان خود با مصرف مواد خود افراد ارتباط دارد.

    این یافته ها نشان می دهد که یکی از راه های کاهش مصرف مواد در نوجوانان و جوانان این است که تصور آنها را در مورد مصرف دوستانشان از مواد تغییر دهیم.

    از یک دوره تکاملی به دوره بعدی ، شواهد بیشتری برای انتخاب همسالان تا تأثیرات یافتیم.

    به این معنا که نوجوانانی که مصرف مواد بیشتری را در یک مقطع زمانی گزارش کرده اند ، احتمالاً گزارش داده اند که همسالانشان در زمان بعدی مواد بیشتری مصرف کرده اند.

    اما تصور افراد از این که همسالانشان در یک زمان از مواد استفاده می کردند به همان اندازه با گزارش افراد در مورد مصرف مواد خود در زمان بعدی مرتبط نبود.

    انجام تست عشق و ازدواج

    این یافته ها نشان می دهد نوجوانانی که قبلاً از مواد استفاده می کردند ، به احتمال زیاد زمان خود را با همسالان خود که مواد مصرف می کردند ، انتخاب می کردند.

    این مطلب را هم ببینید  اثرات مواد مخدر به روی بدن

    با این حال ، از آنجا که زمان در این مطالعه چندین سال را شامل می شود ، یافته ها نمی توانند نحوه انتخاب و تأثیر همسالان را از لحظه به لحظه روشن کنند.

    به عنوان مثال ، در زمان واقعی ، اگر نوجوانان در مهمانی ای حضور داشته باشند که همسالانش آبجو یا غذا بخورند ، آن لحظه به احتمال زیاد مصرف نوجوانان را افزایش می دهد.

    نوجوانان همچنین می توانند فعالیتهایی را انتخاب کنند که احتمال مصرف مواد در آنها بیشتر است (مانند یک مهمانی بدون نظارت) یا به احتمال زیاد (مانند یک رویداد تحت حمایت مدرسه).

    به طور کلی ، یافته های ما سه نتیجه اصلی را نشان می دهد:

    • انتخاب همسالان ممکن است نقشی بزرگتر از تأثیر همتایان در توسعه مصرف مواد در دوره های طولانی رشد داشته باشد.
    • حتی پس از محاسبه ثبات در مصرف مواد خود افراد از اوایل نوجوانی تا بزرگسالی ، ادراک از مصرف مواد همسالان در اوایل بزرگسالی میزان مصرف افراد بزرگسال را در دهه چهارم زندگی ، به ویژه در نمونه جامعه کم خطر ، پیش بینی کرد.
    • ادراک از مصرف مواد همسالان نه تنها مصرف الکل و ماری جوانا ، بلکه مصرف مواد افیونی و سایر مواد در نمونه کم خطر را پیش بینی کرده است ، که نشان می دهد اختلال در مصرف الکل ، ماری جوانا و سایر مواد در اوایل زندگی می تواند به طور بالقوه اختلال جدی تر سوء مصرف مواد در بزرگسالی ایجاد کند.
    تاثیر مواد در روند نوجوانی تا بزرگسالی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x