تعریف اعتیاد و انواع آنآسیب شناسی اعتیاد

یافتن خدا در گیاهان

استفاده فراگیر از گیاهان توهم زا ممکن است زمینه ساز برخی از داستانهای خارق العاده باشد که با ادیان مختلف مرتبط شده است

  • یافتن خدا در گیاهان

    “بزرگترین گناه در واقع گناه جهل است.” – گفته های بودا.

    گیاهان برای انسان مهم هستند ، اگرچه این احساس احتمالاً متقابل نیست. بسیاری از مهمترین درمانهای ما برای بیماریهای روانی در گیاهان کشف شده است.

    چرا گیاهان چنین تأثیرات عمیقی بر عملکرد مغز ما دارند؟ در حقیقت ، گیاهان هیچ علاقه ای به انسان ندارند. در 120 هزار سال گذشته ، از زمان منشاء گونه ما ، ما علی رغم نقش خود در گرمایش زمین ، تقریباً برای آنها بی ربط است. چرا؟ زیرا انسانها کوچکترین مشکلات خود هستند.

    زمین محل زندگی بیش از یک تریلیون گونه مختلف است. بی مهرگان مانند حشرات 80 درصد از کل آن گونه ها را تشکیل می دهند. گیاهان حدود 17 درصد را تشکیل می دهند.

    از نظر زیست توده کل ، گیاهان و حشرات دو گونه غالب روی کره زمین هستند. گیاهان و حشرات یک رابطه همزیستی پیچیده ایجاد کرده اند: گیاهان برای زنده ماندن و باروری خود به حشرات نیاز دارند و همچنین باید از خوردن آنها خودداری کنند.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    مشکل گیاهان این است که آنها متحرک نیستند. آنها نمی توانند به سادگی از حشرات فرار کنند یا آنها را با یک دست و پا کنند. راه حل آنها سنتز انواع زیادی از مواد شیمیایی برای تأثیر بر رفتار حشرات برای تأمین نیازهای گیاه بود.

    این مواد شیمیایی ، که بسیاری از آنها روانگردان هستند ، فقط برای تعامل گیاه با حشرات تولید می شوند. گیاهان برای منفعت ، تغذیه یا سرگرمی ما مواد شیمیایی تولید نمی کنند. انسانها به سادگی تماشاگران نبرد باستانی بین گیاهان و حشرات هستند.

    این مطلب را هم ببینید  علائم، عوارض و ترک اعتیاد به ناس

    انسانها و گیاهان بیش از 3000 ژن مشترک برای بقا دارند. این پیام ژنتیکی مشترک به دلیل سابقه تکاملی مشترک توضیح می دهد که چرا مغز انسان ما به محتویات گیاهان پاسخ می دهد.

    گیاهان و مغز انسان مواد شیمیایی تولید می کند و از آنها استفاده می کند که اساس عملکرد طبیعی مغز ما هستند. به همین دلیل ، محتویات گیاهان می توانند تجربه آگاهانه ما را تغییر دهند.

    مصرف ناخواسته و سپس عمدی گیاهان حاوی مواد شیمیایی روانگردان ، تصاویر ، توهمات و تصاویر کهن الگویی را ایجاد کرد که در اساطیر باستان گنجانده شده بود.

    ظهور بسیاری از جوامع عرفانی کوچک در دوران باستان که گیاهان روانگردان را در آیین های خود گنجانده بودند ، سرانجام به ادیان سازمان یافته امروزی تری تبدیل شد.

    مانند کلیسای بومیان آمریکا (پیوت) و سانتو دایم ، União do Vegetal (ayahuasca حاوی DMT) که منجر به استفاده از روانگردان های نیمه سنتتیک ، مانند کلیسای نئوآمریکایی (LSD) ، و معبد نور واقعی داخلی (DPT) و سنگوما (2C-B) شده است.

    این مواد ظاهراً برای تسهیل ارتباط هر فرد با خدایان یا الهه های خود از طریق حالت خلسه ای که ایجاد کرده اند استفاده می شود.

    مواد شیمیایی توهم زا DMT به صورت خودجوش در ایست قلبی در مغز انسان ایجاد می شود. افرادی که از این تجربه نزدیک به مرگ اغلب ملاقات با خالق آنها را گزارش می دهد.

    استفاده فراگیر از گیاهان توهم زا ممکن است زمینه ساز برخی از داستانهای خارق العاده باشد که با ادیان مختلف مرتبط شده است. به عنوان مثال ، فصل اول کتاب حزقیال برخورد پیامبر با موجودات فضایی در طول قرن ششم قبل از میلاد را شرح می دهد.

    انجام تست عشق و ازدواج

    یک توضیح منطقی تر ممکن است این باشد که این تجربه با مصرف یک گیاه توهم زا احتمالاً بنگ دانه با توجه به محبوبیت آن در آن زمان در آن قسمت از جهان آغاز شده است .

    این مطلب را هم ببینید  عوارض مواد مخدر بر شیر مادر

    چشم اندازهای توصیف شده بسیار شبیه به تصاویر رنگارنگ ، درخشان و چرخ های تپنده ای است که در ردیف چرخ های بیرونی توسط کاربران مدرن داروهای توهم زا می چرخند.

    روغن مسح مقدس ذکر شده در کتاب خروج ممکن است حاوی عصاره هایی از گیاه شاهدانه یا ریشه مشک حاوی ماده شیمیایی روانگردان آسارون باشد.

    عصاره های قارچ روانگردان Amanita muscaria توسط بوداییان تانتریک در قرن 8 استفاده شد. برخی ادیان مصر باستان حول استفاده از psilocybin -حاوی قارچ در حالی که هندوهای قدیم از عصاره گیاه Datura استفاده می کردند.

    فراگیر شدن گیاهان حاوی مواد شیمیایی روانگردان احتمالاً توضیح می دهد که چرا انسانها از زمان پیدایش گونه ما بیش از 15000 خدای منحصر به فرد ، الهه و اشیاء مقدس را اختراع کرده اند.

    به تازگی ، هنگامی که انسانها وارد میدان نبرد شدند ، جایی که جنگ فوق العاده باستانی بین حشرات و گیاهان در حال وقوع بود ، ما ناخواسته پانتئون خدایان خود را پیدا کردیم.

    برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع مواد توهم زا کلیک کنید.

    یافتن خدا در گیاهان

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    تست های شغلی

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x