دوران نوجوانی و بلوغروابط زناشویی و جنسی

خود ارضایی در پسران

فواید و معایب خود ارضایی در پسران

  • خود ارضایی در پسران

    خود ارضایی عملی است که بدون شریک جنسی انجام شده و فرد نیاز جنسی خود را برطرف می کند تا ارضا شود. خود ارضایی یا جلق در دختر و پسر متفاوت است، معمولا پسران راحت از دختران در مورد تجربه خود ارضایی خود صحبت می کنند و تابوی موجود در مورد استمنا دختران در مورد پسران وجود ندارد.

    خودارضایی در پسران بسیار رواج دارد و گاهی منجر به اعتیاد آن ها می شود و عوارضی نیز به همراه خود دارد. همه پسران در استمنا خود انزال را تجربه نمی کنند و برخی از آن ها برای تحریک بیشتر به دیدن فیلم های پورن روی می آورند که این خود آسیب های بسیاری را در زندگی مشترک آینده آن ها پیش بینی می کند، در این مقاله ما گروه مشاوران رابینیا در رابطه با خود ارضایی در پسران، فواید و عوارض آن صحبت می کنیم.

    تمام پسران تجربه خود ارضایی را در دوران نوجوانی و بعد بلوغ را دارند و با آن آشنا هستند، پسران به دلیل زیاد جلق زدن به آن اعتیاد پیدا کرده و با عوارض آن درگیر می شوند. به طور معمول خود ارضایی در پسران بیشتر از خود ارضایی در دختران رایج است.

    وقتی یک پسر تحریک می شود، خون در آلت او جمع شده و نغوظ پیدا می کند و اگر فرد آلت خود را مالش دهد یا نوازش کند، خود ارضایی صورت می گیرد و فرد معمولا به انزال می رسد، برخی پسر ها ژل های مخصوص بر روی آلت خود قرار داده تا پوست آن تر شده و استمنا راحت تر باشد.

    این مطلب را هم ببینید  دزدی در نوجوانان

    برخی از پسران هنگام جلق فیلم های پورن تماشا می کنند که که حالت نغوظ حفظ شود و راحت تر به ارگاسم برسند. اما نکته قابل توجه این است که دیدن فیلم های پورن باعث بروز مشکلاتی در زندگی زناشویی که در آینده انتظار آنها را می کشد، می شود.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

     

    خودارضایی در پسران

     

    فواید خود ارضایی در پسران

    خود ارضایی در حد معقول و کم می تواند فوایدی به همراه داشته باشد، اما در صورت زیاده روی و اعتیاد به آن ضرر هایی نیز به همراه دارد که برخی از فواید خودارضایی در پسران را بیان می کنیم.

    • کاهش استرس در پسر

    یکی از دلایل اصلی زنان و مردان برای رفع نیاز جنسی کاهش تنش است، پسران با خودارضایی این تنش و اضطراب را کاهش می دهند و احساس آرامش و خلق بالا به آن ها دست می دهد، در برخی مواقع خودارضایی در مردان پس از ازدواج نیز به دلیل کاهش استرس رخ می دهد.

    • خواب بهتر بعد خودارضایی

    معمولا پسران بعد استمنا و جلق احساس خستگی کرده و خواب بهتری را تجربه می کنند، همچنین افرادی که درگیر بی خوابی هستند، با خودارضایی این مشکل را تا حدی برطرف می کنند.

    • تجربه رابطه جنسی بهتر

    پسرانی که گاهی خود ارضایی می کنند، در رابطه عاطفی خود به دلیل آشنایی با روش مناسب و بهتر برای انزال رابطه جنسی بهتری را تجربه می کنند.

    • کاهش خطر سرطان پروستات در پسران

    بر طبق تحقیقات ارائه شده خود ارضایی و جلق در پسر منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان پرستات می شود اما همچنان دلیل و مدارک علمی دقیقی آن را به اثبات نرسانده اند.

    این مطلب را هم ببینید  علل و راهکارهایی برای جلوگیری از بزهکاری نوجوانان

     

    خود ارضایی در پسران

    انجام تست عشق و ازدواج

     

    عوارض خود ارضایی در پسران

    اعتیاد به خودارضایی در دختر و پسر بر روی زندگی جنسی و غیر جنسی آن ها تاثیر می گذارد و ضرر هایی به همراه دارد، همانطور که گفتیم پسران بیشتر از دختران خودارضایی می کنند و به آن اعتیاد پیدا می کنند و باید برای جلوگیری از آن راه های ترک خود ارضایی را پیش گیرند، برخی از عوارض خود ارضایی در پسران عبارت اند از:

    • خستگی ناشی از خودارضایی

    استمنا یا جق در پسر ها منجر به کاهش انرژی آن ها و خستگی می شود، بنابراین فرد در اعتیاد به آن از کارهای روزمره خود جا مانده و دچار خواب آلودگی می شود و بسیاری از موقعیت ها مثل رفتن به مدرسه یا جمع های خانوادگی را از دست می دهد.

    • تاثیر استمنا بر انزال در روابط جنسی

    جلق و زیاده روی در آن بر روی زندگی مشترک فرد تاثیر گذاشته و منجر به زود انزالی او در رابطه جنسی با همسر می شود و معمولا شریک وی از این موضوع احساس ناخوشایندی پیدا می کند.

    • تاثیر فیلم های پورن و خودارضایی

    بسیاری از پسر ها هنگام خودارضایی خود از تماشای فیلم های پورن استفاده می کنند، این نوع فیلم ها بر ذهنیت آن ها از یک رابطه جنسی درست تاثیر گذاشته و توقع فرد را بالا می برد بنابراین در زندگی مشترک در صورت بر آورده نشدن توقع، فرد لذت کافی را نمی برد. فرد در زندگی زناشویی آینده خود به مشکل خورده که در نتیجه باعث خود ارضایی پس از ازدواج یا خیانت می شود.

    • تاثیر جسمی

    خودارضایی زیاد در پسران آسیب های فیزیکی و جسمی مثل کمر درد، درد بیضه، آسیب به آلت تناسلی و ریزش مو را به همراه دارد.

    این مطلب را هم ببینید  رفتار با دختر 11 ساله

     

    در پایان باید بگویم که معمولا مردان و پسران در رابطه عاطفی و یا بدون آن خودارضایی و جق را برای کاهش استرس، آزاد شدن ذهن و خواب بهتر انجام می دهند و این به نشانه عدم علاقه آن ها به شریک عاطفی نیست اما اعتیاد به آن آسیب های بسیاری بر روابط عاطفی وارد می کند، بنابراین برای جلوگیری از آن باید راه های مناسب برای ترک خود ارضایی را به کار گرفت.

     

    خود ارضایی در پسران

    تست های شغلی

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    صبا دهقانپور

    خوشحالی محصول یه زندگی هدفداره، هدف رو از زندگی‌ بگیری، خوشبختی هم ازش گرفته میشه.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x