کودک

دوقلوهای جدا شده در بدو تولد : بزرگ شدن قاره ها جدا از هم

علیرغم کشورها و فرهنگ های مختلف ، دوقلوهای یکسان هنوز شباهت زیادی به هم دارند.

  • دوقلوهای جدا شده در بدو تولد : بزرگ شدن قاره ها جدا از هم

    *در واقع عوامل ژنتیکی در رشد رفتاری نقش دارند.

    *هنگامی که دوقلوها برای اولین بار ملاقات می کنند ، ممکن است ترکیبی از احساسات را احساس کنند.

    دوقلوهای پرورش یافته: داستان دو کشور

    آخرین پست من تجدید دیدار دوقلوهای زن مشابه، میرتا و دولورس،  را که در شهرهای مختلف آرژانتین جدا از هم بزرگ شده بودند را شرح داد.

    اکنون به پرونده دوقلوهای زن مشابه ، آلیس و لین، که در کشورهای مختلف بزرگ شده اند، می پردازم. آلیس و لین – این دوقلوها به ترتیب در سوئد و ویتنام بزرگ شدند. وقتی آلیس برای من پیامی ارسال کرد که در مورد مشارکت در تحقیقات سوال می کرد، با آنها آشنا شدم.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    سوالاتم را به آلیس که مسلط به زبان انگلیسی است ارسال کردم.

    آلیس، اکنون 30 ساله است ، به عنوان یک نوزاد 10 ماهه به فرزندی پذیرفته شد. او در سن 16 سالگی متوجه شد که دوقلو دارد ، اما تا زمانی که 20 ساله شد با لین ملاقات نکرد.

    فاصله بین خانه های آنها در سوئد و ویتنام 5370 مایل هواپیمایی است ، که توضیح می دهد چرا دوقلوها فقط دو بار شخصا ملاقات کرده اند.

    البته ، همه گیری COVID برنامه های سفر بسیاری از مردم را محدود کرده است. با این حال، دوقلوها از طریق فیس بوک ، اینستاگرام و چت های گروهی با دوستان دو زبانه در تماس هستند.

    کشف آلیس درباره خواهر دوقلوی خود یک داستان فوق العاده است.

    آلیس و لین در ژوئیه 1991 در هانوی متولد شدند. آلیس همیشه می دانست که او را به فرزندی پذیرفته اند. او خود را فردی با اعتماد به نفس می داند و توضیح می دهد که در حالی که عاشق سفر به ویتنام است، هرگز نسبت به خانواده بیولوژیکی خود احساس کنجکاوی نکرده است.

    این مطلب را هم ببینید  علائم و تغییرات مادرو جنین در هفته سی و ششم

    با این حال ، شباهت ظاهری آلیس با زن جوان دیگری منجر به ملاقات غیر منتظره ای با خواهری دوقلو شد که او هرگز نمی دانست.

    در اوایل زندگی ، آلیس به عنوان خواننده و مجری تلویزیون شروع به کار کرد. در واقع، او در مسابقه “سوئد بت” در سن 16 سالگی مقام دوم را کسب کرد.

    موفقیت او در رسانه های ویتنامی بازتاب گسترده ای داشت. یک روز، یک روزنامه نگار با او تماس گرفت و گفت که مادر و خواهری را پیدا کرده است. آلیس به یاد می آورد: “این یک شوک بود.” سپس داستان جدایی و دیدار مجدد آنها در رسانه های سوئدی مشهور شد.

    آلیس خاطرنشان کرد: “ما در دو قاره مختلف ، با فرهنگ های مختلف و شرایط بسیار متفاوت زندگی، بزرگ شدیم. زبان بدن و نحوه صحبت و عمل ما بسیار شبیه است، حتی اگر فرصتی برای بزرگ شدن با هم نداشته باشیم. ”  مشاهدات او با آنچه علم به ما می گوید مطابقت دارد.

    انجام تست عشق و ازدواج

    تشریح شباهت های غیر معمول بین دوقلوهای بزرگ شده، بدون فکر کردن در مورد نقش عوامل ژنتیکی، دشوار است.

    ملاقات با یک دوقلو می تواند توضیحات جدیدی برای رفتارهای قدیمی ارائه دهد. به عنوان مثال ، وقتی آلیس کودک بود، پزشکش به والدینش گفت که او صدای خشن دارد زیرا او اغلب فریاد می زند.

    با این حال، پس از ملاقات با لین، آلیس اکنون فکر می کند که کیفیت صدای او تا حدی با ژن های مشترک آنها توضیح داده می شود. او گفت: “ما به طور طبیعی خشن هستیم.”

    این مطلب را هم ببینید  دوقلوهای پرورش یافته

    عجیب است که آلیس یک خواننده حرفه ای است ، در حالی که خواهرش نمی تواند بخواند.او این تفاوت را به عدم فرصت خواهرش نسبت می دهد که در تاریخ های متضاد آموزشی آنها نشان داده شده است.

    برای مطالعه بیشتر در مورد نکات اصلی در تربیت فرزندان کلیک کنید.

    آلیس قبل از گذراندن دوره های رهبری و توسعه کسب و کار، با تمرکز بر رشد شخصی به پیش دبستانی و دبیرستان رفت. لین فقط در مقطع پیش دبستانی تحصیل می کرد و تحصیلات عالی دریافت نکرده بود.

    او در آرایشگاه ناخن کار می کند و ازدواج کرده و دارای دو دختر است. آلیس هنوز مجرد است.

    آلیس این نکته را قابل توجه می داند که بافت مو، نوع بدن و شکل دست دوقلوها علیرغم رژیم غذایی متفاوت بسیار شبیه هم است. البته برخی از صفات فیزیکی کمتر از سایرین تحت تأثیر عوامل محیطی قرار می گیرند.

    دوقلوها، به جز خالکوبی روی انگشت اشاره لین، صورت و دست تقریباً یکسانی دارند.

    هیچ کس نمی داند چرا آلیس و لین از هم جدا شدند، اتفاقی که تصور می شود در 6 تا 8 ماهگی رخ داده است.

    تست های شغلی

    آلیس فکر می کند این عدم قطعیت با فرهنگ مغرور ویتنامی توضیح داده می شود که اعضای آن تمایلی به پذیرش مشکلات پیرامون تنظیم خانواده و تربیت فرزند ندارند. دوقلوهای تازه متولد شده بیمار بودند و مراقبت از آنها را، برای مادر مجردشان سخت کرده بود.

    او آلیس را به بیمارستان تولد دوقلوها، در منطقه ای در هانوی، معروف به Ha-tay آورد، جایی که آلیس توسط یک زن و شوهر سوئدی، که مادرش انتخاب کرده بود، به فرزندی پذیرفته شد.

    این مطلب را هم ببینید  علائم و تغییرات مادرو جنین در هفته بیست و نهم

    مادر آنها سعی کرد لین را تربیت کند، اما این بسیار دشوار بود، بنابراین لین با پدربزرگ و مادربزرگش زندگی کرد. هنگامی که لین 14 ساله بود، به خانه مادرش نقل مکان کرد، اما هرگز در آن خانه احساس راحتی نکرد، هرگز در آن خانه احساس راحتی نمی کرد، شاید به این دلیل که مادرش عضوی از خانواده جدیدی با سه فرزند خود بود.

    چندین سال بعد، در 18 سالگی، لین به زندگی با پدربزرگ و مادربزرگ بازگشت که او را بزرگ کرده بودند و سرانجام نزد شوهر و خانواده اش نقل مکان کردند.

    تفاوت های بین زوجین در ارتباط اجتماعی و بیان عاطفی، پیرامون دیدارهای مجدد دوقلو وجود دارد. بسیاری از دوقلوها هنگام ملاقات کاملاً نمایشی هستند و از نظر احساسی تحت تأثیر قرار می گیرند، اما سایر دوقلوها تجربیات پنهانی تری دارند. آلیس و لین در دسته دوم قرار می گیرند.

    به گفته آلیس ، “آنچنان لمس کننده نبود که بسیاری از مردم تصور می کردند. بسیاری از مردم به من گفتند که “شما یک احساس فوری عشق و یک ارتباط قوی متعلق به یکدیگر را احساس خواهید کرد.”

    “در واقع، آلیس و لین ترکیبی از احساسات را احساس کردند. ” “من فکر می کنم هر دوی ما احساس کردیم که با یکدیگر متفاوت هستیم حتی اگر از نظر ظاهری شبیه هم باشیم.”

    دوقلوهایی که از هم جدا شده اند همچنان منبع اهمیت علمی و جذابیت جهانی هستند. هر جفت یک پیچ و تاب منحصر به فرد در مورد سوالات تکاملی انسان ارائه می دهد.

    دوقلوهای جدا شده در بدو تولد

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x