مشاهیر روانشناسی

زندگینامه ناتانیل براندن

ناتانیل براندن روان درمانگر و نویسنده کانادایی – آمریکایی بود که به دلیل فعالیت در روانشناسی عزت نفس شناخته شد.

  • زندگینامه ناتانیل براندن

    ناتانیل براندن در ۹ آوریل ۱۹۳۰ در پرمپتون _ کانادا متولد شد و در ۳ دسامبر ۲۰۱۴ در لس آنجلس – کالیفرنیا – آمریکا چشم از جهان گشود. ناتانیل براندن روان درمانگر و نویسنده کانادایی – آمریکایی بود که به دلیل فعالیت در روانشناسی عزت نفس شناخته شد.

    براندن ، همکار سابق و شریک عاشقانه عین رند ، در دهه ۱۹۶۰ نقش برجسته ای در ترویج فلسفه رند ، عینی گرایی داشت. رند و براندن در سال ۱۹۶۸ به سختی از هم جدا شدند و پس از آن براندن بر توسعه نظریه های روانشناختی و روشهای درمانی خود تمرکز کرد.

    سنین جوانی و تحصیل

    ناتانیل براندن در پرمپتون _ کانادا متولد شد و در کنار دو خواهرش بزرگترش و یک خواهر کوچکترش بزرگ شد. او که دانش آموزی با استعداد بود ، در سال اول دبیرستان اغلب به جای رفتن به مدرسه به کتابخانه می رفت.

    پس از پایان دوره اول دبیرستان ، او مادرش را متقاعد کرد که او را به یک دبیرستان شتابده ویژه بزرگسالان بفرستد و متعاقباً در آن محیط خوب عمل کرد.

    بعد از فارغ التحصیلی از دبیرستان ، براندن کارشناسی خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس ، و بعد از آن همچنان کارشناسی ارشد خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه نیویورک دریافت کرد و پس از آن در سال ۱۹۷۳ ، دکترای روانشناسی خود را دریافت کرد.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    جنبش عینی گرایی

    در سال ۱۹۵۰ ، بعد از اینکه او کتاب The Fountainhead را خواند و نامه های تلفنی را با عین رند رد و بدل کرد ، براندن و دوست دختر وقتش باربارا ویدمن از راند و همسرش فرانک اوکانر در خانه خود در لس آنجلس دیدار کردند. این چهار نفر به طور نزدیکی دوست شدند ، به ویژه براندن و رند علاقه آشکاری به کاوش و توسعه فلسفی داشتند.

    این مطلب را هم ببینید  رابطه جنسی مجازی ( سکس چت)

    پس از انتشار رمان رند Atlas Shrugged ، و احساس علاقه خوانندگان رند به آموزش بیشتر فلسفی ، براندن در سال ۱۹۵۸ موسسه Nathaniel Branden (NBI) را ایجاد کرد ، در اصل سخنرانی های براندن ، برای گسترش فلسفه عینیت گرایی رند ، با ارائه دوره های سخنرانی زنده و ضبط شده توسط رند ، براندن ، و دیگر روشنفکران عینی گرای دیگر (از جمله آلن گرینسپن ، که براندن او را در رند آورده بود).

    در این مدت براندن همچنین مقالاتی را در خبرنامه های رند در موضوعات مختلف از اقتصاد گرفته تا سیاست و روانشناسی ارائه می داد.

    کار براندن در NBI شامل ترجمه اصول بیان شده توسط رند در داستان نویسی و غیر داستانی خود به ساختاری منظم است که به عینی گرایی معروف شد. NBI در طی دوره وجود خود به طور قابل توجهی گسترش یافت و در نهایت دوره هایی را در ۸۰ شهر برگزار کرد و دفتر خود را در ساختمان امپایر استیت تاسیس کرد.

     

    ناتانیل براندن

     

    در سال ۱۹۶۸ ، رند علناً از براندن جدا شد و مقاله ای را منتشر کرد و او را محکوم کرد و او را به انواع جرایم ، از جمله بی خردی فلسفی و حل نشده مسائل روانی متهم کرد. در پاسخ ، براندن نامه ای را به لیست پستی NBI ارسال کرد و اتهامات رند را رد کرد و اظهار داشت که علت اصلی تقبیح رند از وی عدم تمایل وی برای برقراری رابطه عاشقانه با او بود. (بعداً براندن در خاطرات خود توضیح داد که او و رند در واقع در اواخر دهه ۱۹۵۰ برای مدت زمانی روابط عاشقانه داشته اند )

    این مطلب را هم ببینید  زندگینامه آلبرت بندورا

    بعد از استراحت ، براندن ادامه داد تا روانشناسی عزت نفس (بسیاری از فصلها را که در ابتدا در خبرنامه رند منتشر کرده بود) منتشر کند و سپس تئوری و روش درمانی خود را مستقل از تأثیر رند توسعه دهد.

    اگرچه او همچنان از نکات اساسی فلسفه رند حمایت می کرد ، اما سرانجام انتقاداتی راجع به جنبه های کار وی ارائه داد ، به عنوان مثال : مشکلات تمایل به سرکوب احساسی و اخلاقی کردن ، عدم درک روانشناسی فراتر از جنبه های شناختی آن و عدم درک کافی اهمیت مهربانی در روابط انسانی.

    انجام تست عشق و ازدواج

    وی همچنین در مصاحبه با “هر دانشجوی شی گرایی” به دلیل “تداوم رمز و راز عین رند” و “سهیم بودن در آن فضای مخوف سرکوب عقلی که جنبش عینیت گرایی را فرا گرفته است” عذرخواهی کرد.

    روانشناسی عزت نفس

    براندن اظهار داشت که عزت نفس یک نیاز روانشناختی انسان است و تا جایی که این نیاز برآورده نشود ، آسیب شناسی (دفاع ، اضطراب ، افسردگی ، دشواری در روابط و غیره) نتیجه می شود.

    وی عزت نفس را به طور رسمی به عنوان “تمایل به تجربه خود به عنوان شایسته ای برای کنار آمدن با چالشهای اساسی زندگی و به عنوان شایسته شادی” تعریف کرد و پیشنهاد کرد که دیگران (والدین ، ​​معلمان ، دوستان) می توانند عزت نفس را در یک فرد پرورش دهند و از آن حمایت کنند ، عزت نفس در یک فرد همچنین به روشهای مختلف تولید شده در داخل متکی است. این موارد ، در چارچوب براندن ، از شش “ستون” عزت نفس تشکیل شده بود:

    این مطلب را هم ببینید  زندگینامه دیوید آوزوبل

    آگاهانه زیستن: تمرین آگاهی از کاری که شخص در حال انجام آن انجام می دهد ، یعنی تمرین ذهن آگاهی. پذیرش خود: تمرین داشتن حقایقی در مورد افکار ، عواطف و رفتارهای فرد ؛ نسبت به خود نسبت به آنها مهربان بودن و “به معنای اساسی” بودن برای خود بودن است.

    مسئولیت شخصی: شیوه مالکیت نویسندگی در اعمال خود و داشتن توانایی خود برای ایجاد عواقبی که فرد می خواهد. خود ابراز وجود: عملی است که نیازها و علایق خود را با احترام درمان می کند و آنها را به روشهای مناسب بیان می کند.

    زندگی هدفمند: روش تدوین اهداف و تدوین و اجرای برنامه های عملیاتی برای دستیابی به آنها.

    صداقت شخصی: روشی برای حفظ همسویی بین رفتارها و عقاید شخص. براندن در کتاب خود با مسئولیت پذیری از اراده گرایی به عنوان یک مفهوم اخلاقی و آزادی گرایی به عنوان یک مفهوم سیاسی دفاع کرد.

    به همین ترتیب ، فردگرایی و خودمختاری شخصی برای آزادی انسان ضروری است. برندن با درج اعتماد و ارزش در تعریف عزت نفس و تأکید بر اهمیت روشهای تولید شده در داخل برای بهبود و حفظ عزت نفس ، رویکرد خود در زمینه عزت نفس را از بسیاری دیگر متمایز کرد.

    به همین دلیل ، او بعضی اوقات نسبت به آموزه های “حرکت عزت نفس” عدم اشتیاق را نشان می داد ، که گاهی او را تخم ریزی می دانند (گاهی اوقات “پدر جنبش عزت نفس” نامیده می شد).

    برای مطالعه وبلاگ عزت نفس در رابطه عاشقانه کلیک کنید.

    تست های شغلی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    صبا دهقانپور

    خوشحالی محصول یه زندگی هدفداره، هدف رو از زندگی‌ بگیری، خوشبختی هم ازش گرفته میشه.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x