انگیزه و موفقیت

زندگی افراد موفق چگونه است؟

آرامش و اطمینان بهترین موفقیت است.

  • زندگی افراد موفق چگونه است؟

    چگونگی زندگی افراد موفق چند سالی است که بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته به طوری که بنظر می‌رسد فهم تفاوت‌های افراد موفق و ناموفق دغدغه‌ی بسیاری از افراد است. در جوامع جوان، طبیعی است که شور زندگی و میل به دستیابی به موفقیت و خوشبختی در آن تبدیل به میلی همگانی شده باشد. ضمن اینکه نابرابری‌های اجتماعی و فاصله طبقاتی بسیاری از جوانان را واداشته تا با تلاش زیاد و طی کردن مراحل موفقیت خودشان را تثبیت کنند و جز افراد موفق قرار بگیرند. تفاوت‌های افراد موفق و ناموفق و روش زندگی افراد موفق از جمله مواردی است که باید از ابتدای راه برای هر جوینده‌ راه موفقیت شفاف و روشن باشد.

    موفقیت چیست؟

    تعریف مشخص و جامعی از موفقیت در دنیا وجود ندارد. موفقیت از یک منظر بسیاری شخصی بوده و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. دانشمندان، فلاسفه، ثروتمندان و افراد موفق بسیاری تعاریفی از موفقیت ارائه کرده‌اند که درخور توجه هستند. در جامعه و خانواده معیارهایی برای موفقیت وجود دارد که خود به خود به شما تحمیل می‌شوند. مفهوم موفقیت در دنیای امروز با خوشبختی و برخورداری از مواهب بسیار خلق شده است. در نظر بسیاری از مردم کسی موفق است که به آرزوهایش رسیده باشد و هرچه دلش می‌خواهد به دست آورد. اما آیا واقعاً موفقیت یعنی «داشتن» چیزهای بیشتر؟

    آلفرد اوستن درفقیت می‌نویسد تعریف مو : «آرامش و اطمینان، بهترین موفقیت است». این تعریف، موفقیت را امری درونی و معنوی می‌داند. در واقع رسیدن به آرامش یکی از روش زندگی افراد موفق است.

    موفقیت از نگاه عموم مردم

    در نظر عامه مردم سه نگاه به موفقیت وجود دارد:

    • موفقیت شانسی است
    • موفقیت اکتسابی است
    • موفقیت ذاتی است

    شما موفقیت خود را تعریف کنید. ممکن است برای یک نویسنده نوشتن روزی یک صفحه، موفقیتِ بزرگی باشد و به او احساس خوشبختی دهد. هیچ کس نمی‌تواند حد موفقیت را برای شما تعیین کند. چه چیز شما را خوشحال می‌کند؟ تعریف خود را از موفقیت بنویسید. موفقیت در هر عرصه‌ای اصولی خدشه ناپذیر دارد. با اینکه تعریف قاطع و جامعی برای موفقیت نیست اما بر مبنای اصول مورد قبول همگان، می‌توان گفت که موفقیت یعنی کار سخت، داشتن عزم و اراده، پشتکار و استقامت، گذر از آرزوها و انجام اقداماتی که در شما تفاوتی بوجود بیاورد. اکثر افراد به خانواده‌های ثروتمند غبطه خورده و فکر می‌کنند موفقیت و خوشبختی در آن‌ها موروثی است و بدون زحمت به آن می‌رسند. اما با مشاهده افراد عادی که به موفقیت رسیده‌اند می‌توان با اطمینان گفت که موفقیت مهارتی اکتسابی و در طول زمان است. درواقع روش زندگی افراد موفق متفاوت از دیگران است.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    روش زندگی افراد موفق

    از شما چه پنهان، افراد موفق کار خاصی نمی‌کنند! افراد موفق فقط کارهایی را که افراد ناموفق نکرده‌اند را به خوبی و منظم انجام داده‌اند. موضوع بنظر ساده می‌آید؛ افراد موفق براساس اقداماتی مشخص به نتایج مشخصی رسیده‌اند. مهم‌ترین چیزی که در افراد موفق می‌بینید این است که می‌دانند با خودشان چند چند هستند. معنی موفقیت را برای خودشان روشن کرده‌اند. تکلیف‌شان معلوم است، می‌دانند چه می‌خواهند و به کجا باید برسند. دیگر اینکه خودشان در اولویت هستند و صرفاً به دنبال کسب رضایت دیگران نیستند. بهتر است فهرست‌وار به برخی از عادات افراد موفق اشاره کنیم:

    1. از نه شنیدن و شکست خوردن نمی‌ترسند و مسئولیت شکست‌شان را می‌پذیرند.
    2. دیگران را می‌بخشند، به اطرافیان کمک می‌کنند و قدرشناس هستند.
    3. آموزش، تمرین و یادگیری مداوم روش زندگی افراد موفق است.
    4. غر نمی‌زنند، گله و شکایت نمی‌کنند و به دنبال راه حل هستند.
    5. برنامه مکتوب دارند، راجع به اهداف و احوالات‌شان می‌نویسند.
    6. ارتباطات گشترده یکی دیگر از روش زندگی افراد موفق است.
    7. احساساتشان را بیان کرده و از ایده‌هایشان حرف می‌زنند.
    8. اصل کار برایشان مهم است نه داشتن پُست و مقام
    9. زیاد کار می‌کنند شاید روزی ۱۶ ساعت!
    10. دیدگاه کاسبکارانه و معامله‌گرانه ندارند.
    11. اطلاعات شان را به اشتراک می‌گذارند.
    12. از موفقیت دیگران خوشحال می‌شوند.
    13. از تغییر کردن استقبال می‌کنند
    14. دید مثبتی به زندگی دارند
    15. و…
    این مطلب را هم ببینید  شناخت انواع سبک زندگی

     

    روش زندگی افراد نا موفق چه می‌کنند؟

    افراد ناموفق کارهای افراد موفق را هیچگاه انجام نمی‌دهند. بطور کلی بی‌هدف و به هرجهت زندگی می‌کنند؛ هدف، برنامه و نقشه راه زندگی برایشان تعریف نشده است. اما عجیب است که حتی این افراد هم توقع دارند به موفقیت برسند! البته عدم موفقیت یکباره اتفاق نمی‌افتد بلکه در طول زمان و به تدریج فرد را از دایره موفقیت دور می‌کند.

    برخی از اصلی‌ترین عوامل عدم موفقیت عبارتند از:

    بی‌هدفی و بی‌انگیزگی، تحصیل نکردن در رشته دانشگاهی مورد علاقه، ازدواج نامناسب، تنبلی و عدم پشتکار و پیگیری، عدم رشد فردی و داشتن رفتار بچگانه، عدم انضباط مالی، ناهنجاری در خانواده و… . اما اصلی‌ترین مشکل کماکان برمی‌گردد به حوزه خودشناسی. افراد ناموفق خودشان را نمی‌شناسند و نمی‌دانند که برای چه زندگی می‌کنند.

    کارهای افراد ناموفق:

    • بدون ابزار و برنامه وارد عمل می‌شوند و توجهی به روش زندگی افراد موفق نمی‌کنند.
    • آموزش مهارت‌ها را جدی نمی‌گیرند و به همان تحصیلات دانشگاهی بسنده می‌کنند.
    • نسبت به همه چیز دیدگاه معامله‌گرانه و حسابگری دارند.
    • واقعیت را نمی‌پذیرند و دیگران را سرزنش می‌کنند.
    • خوشبختی را وابسته به شانس می‌دانند.
    • داشتن پست و مقام برایشان مهم است.
    • هیچ برنامه‌ای برای یادگیری بیشتر ندارند
    • در درون آرزوی شکست دیگران را دارند.
    • نمی‌دانند چه جور آدمی باید باشند.
    • فکر می‌کنند همه چیز را می‌دانند.
    • طلبکار و حق به جانب هستند.
    • تلویزیون زیاد می‌بینند!
    • و…

    استفاده از روش زندگی افراد موفق

    خواستن چیزی با تلاش واقعی برای به دست آوردن متفاوت است. موفقیت در زندگی را همه انسان ها آرزو دارند تا به آن برسند. نقل قولی از ناپلئون بناپارت معروف هست که می‌گوید «به من بگو دوستت کیست تا بگویم که هستی». به اطراف خود نگاه کنید! چند نفر آدم موفق نزدیک خود دارید؟ چند دوست صمیمی دارید که به اهداف‌شان رسیده‌اند و در مسیر موفقیت هستند؟ از قدیم گفته‌اند «همنشین تو از تو به باشد» برای اینکه در مسیر موفقیت فردی قرار بگیرید باید با افراد هدفمند و بااراده دمخور شوید و اینگونه از روش زندگی افراد موفق آگاهی کسب کنید. در زندگی تمام تلاش خود را بکنید تا چراغ های جاده زندگی برای شما روشن شود.

    این مطلب را هم ببینید  طراحی و کنترل زندگی به دست خودتان

    برای مطالعه چگونه به معنای زندگی دست پیدا کنیم کلیک کنید.

    سعی کنید به خودشناسی برسید تا چراغ‌های جاده زندگی‌ برایتان روشن شود. لازم نیست از ابتدا تا ته جاده را ببینید؛ همین که چند قدم بعدی را بدانید کافی است. از کسانی که این راه را طی کرده‌اند مشورت بگیرید. مشاوره با افراد موفق و یا مربیان موفقیت می‌تواند راهگشا باشد؛ با کمک دیگران می‌توانید راهتان را پیدا کنید. اگر تازه دانشگاه را تمام کرده‌اید و می‌خواهید مسیرتان را مشخص کنید دست بکار شوید. با صحبت کردن با این افراد می‌توانید روش زندگی افراد موفق را پیدا کنید. درست است که گفتیم تعریف موفقیت نسبی است، اما حتماً برای شخص شما هم تعریفی مشخص وجود دارد. فقط کافی است شروع کنید؛ انتخاب شغل مناسب می‌تواند شروع خوبی باشد.

    انجام تست عشق و ازدواج

    تفکرات انسان های موفق

    نحوه فکر کردن تاثیر مستقیمی با رشد، پیشرفت و موفقیت انسان دارد. افراد موفق بر این باورند که توانایی‌ها و مهارت‌های انسان قابل یادگیری و گسترش است و تمام تمرکز خود را بر روی یادگرفتن می‌گذارند. آن‌ها به تلاش اعقاد راسخی دارند و تنها به توانایی و مهارت خود اکتفا نمی‌کنند. هر چالش برای افراد موفق یک فرصت است که می‌توانند آن را به یک موقعیت عالی برای خود تبدیل کنند. انتقاد و حرف‌های ناخوشایند دیگران به آنان کمک می‌کند تا خود را قوی‌تر کرده و به سمت موفقیت حرکت کنند. در واقع طرز فکر جزئی از روش زندگی افراد موفق است.

     

    زندگی افراد موفق

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x