زوج و خانوادهروابط زناشویی و جنسی

سکس در دوران قاعدگی

بررسی عوارض و فوائد سکس در دوران قاعدگی...

  • سکس در دوران قاعدگی

    سکس در دوران قاعدگی ممکن است یکی از مسائلی باشد که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده و این سوال را در ذهن افراد ایجاد کند که آیا می‌توان در این دوران رابطه جنسی برقرار کرد؟ عللی برای منع یا محدود کردن سکس در دوران قاعدگی بیان شده است که برخاسته از مذهب و یافته‌های پزشکی است. ولی به هرحال برخی از زوجین تمایل به برقراری رابطه جنسی در دوران قاعدگی دارند.

    اهمیت رابطه جنسی در روابط زناشویی بر کسی پوشیده نیست. روابط جنسی از ارکان اساسی ازدواج می‌باشد و میل جنسی زن و شوهر به یکدیگر یکی از عوامل تداوم دهنده آن است. هنگام قاعدگی و خونریزی ماهانه زنان، معمولا رابطه جنسی متوقف می‌شود و پس از یک هفته دوباره از سر گرفته می‌شود.

    طبق گزارشات کمبود میل جنسی در زنان در دوران قاعدگی شایع است. در نتیجه زنان مایل نیستند هیچ تماس جنسی داشته باشند. برخی دیگر عکس این را گزارش می‌دهند و می‌گویند میل جنسی‌شان در این دوران زیاد می‌شود. اما به هر حال اکثر زنان مایل نیستند در دوران قاعدگی رابطه جنسی برقرار کنند.

    برای آشنایی بیشتر در زمینه بی میل جنسی در زنان کلیک کنید.

    سکس در دوران قاعدگی می‌تواند نوعی از روابط جنسی پرخطر محسوب شود. رابطه در دوران قاعدگی معمولا با حس مشمئز کننده و ناخوشایندی همراه است. اغلب زنان دوست ندارند همسرشان آن‌ها را در این حالت ببیند. علاوه بر این برقراری رابطه جنسی می‌تواند باعث کثیف شدن محیط اطراف شود. شاید دیدن این صحنه نه برای خود زن و نه مرد خوشایند نباشد و با اکراه همراه باشد.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    برای اطلاعات بیشتر در زمینه روابط جنسی پرخطر کلیک کنید.

    این مطلب را هم ببینید  تفاهم زوجین در مسائل مالی

    علل منع سکس در دوران قاعدگی

    علاوه بر میل فردی زن و مرد، ممانعت‌های دیگری به لحاظ مذهبی و پزشکی وجود دارد که رابطه جنسی در زمان قاعدگی را ممنوع، حرام و یا نامناسب نشان می‌دهد و مردم را از آن دور می‌کند.

    علل مذهبی

    در دین اسلام و بسیاری از ادیان دیگر برقراری تماس و رابطه جنسی در دوران قاعدگی ممنوع می‌باشد و افراد از آن منع شده‌اند. در برخی از ادیان دیگر محدودیت‌های قائل شده برای هر گونه تماس زن و مرد بسیار بیشتر است و در برخی نیز کمتر می‌باشد. در دین اسلام صرفا رابطه جنسی در این دوران ممنوع شده است.

    علل پزشکی

    در دوران قاعدگی دهانه رحم باز می‌باشد و از طرف دیگر خون، محیط مناسبی برای پرورش و رشد عوامل بیماری‌زا ایجاد می‌کند و احتمال انتقال بیماری‌های مقاربتی و باکتریایی بیشتر می‌شود. بنابراین معمولا رابطه جنسی در این دوران توصیه نمی‌شود تا عوامل خطر کاهش یابد.

    اشکال سکس در دوران قاعدگی

    اینکه یک زوج تمایل داشته باشند در این دوران رابطه جنسی برقرار کنند یا خیر به تصمیم خودشان بستگی دارد. در واقع توصیه‌های پزشکی و مذهبی می‌تواند در گرایش آن‌ها به تصمیم گیری در این مورد جهت بدهد ولی نهایتا خودشان هستند که چنین تصمیمی می‌گیرند. در واقع آن‌ها با صحبت در مورد نیازهایشان تصمیم می‌گیرند این دوران را بدون رابطه جنسی سپری کنند و یا یکی از شکل‌های رابطه را برقرار نمایند.

    رابطه جنسی می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. از معاشقه تا دخول واژن یا رابطه جنسی مقعدی و یا دهانی می‌توانیم شاهد تنوع رفتارهای جنسی باشیم. بسته به میل طرفین آن‌ها می‌توانند از روش‌های دیگری به ارگاسم برسند. مثلا مرد با تحریک ناحیه کلیتوریس زن و زن با رابطه جنسی دهانی مرد را ارضا کند.

    این مطلب را هم ببینید  روش محاسبه چرخه قاعدگی

    استفاده از تامپون هم می‌تواند کمک کننده باشد. برخی اوقات تمایل به استفاده از اسفنج‌های دریایی وجود دارد که در داخل واژن قرار داده می‌شود تا خون جذب آن بشود و خون و لکه‌های خونی از واژن خارج نشود تا فعالیت جنسی به راحتی به اتمام برسد. اهمیت ارضای نیاز در این دوران بسیار مهم است چون سرکوب نیازها و عدم ارضای جنسی گاهی اوقات باعث تنوع طلبی جنسی در افراد می‌شود.

     

     

    انجام تست عشق و ازدواج

    آیا سکس در دوران قاعدگی فوایدی هم دارد؟

    به باور برخی فوایدی که بعد از سکس در دوران قاعدگی وجود دارد شامل کاهش درد قاعدگی بعد از رابطه جنسی به علت ترشح هورمون‌ها و کوتاه شدن طول مدت رابطه جنسی است زیرا انقباض‌های عضلانی حین ارگاسم باعث می‌شود خون بیشتری سریع‌تر خارج شود و در نتیجه طول مدت قاعدگی کم بشود. اما باید گفت دخالت در سیکل و فرایند قاعدگی می تواند موجب آسیب ها و عوارضی نامشخص شود، همچنین با توجه به عوارض و معایب نام برده شده در بالا نمی توان چنین ریسکی را در مورد سلامت پذیرفت.

    احتمال بارداری در قاعدگی

    احتمال بارداری در دوران قاعدگی کاهش پیدا می‌کند ولی کاملا از بین نمی‌رود. یعنی هنوز هم احتمال اینکه باردار شوید وجود دارد. بیشترین احتمال بارداری زمان تخمک گذاری است. یعنی تقریبا دو هفته قبل از شروع قاعدگی معمولا در زنان احتمال بارداری بالا است. با این حال دوره‌های تخمک گذاری در زن متفاوت است. هرچه چرخه قاعدگی کوتاه تری داشته باشید احتمال بارداری در دوران قاعدگی بیشتر می‌شود.

    سوالات متداول

    1. آیا قاعدگی باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های مسری عفونی میشود؟

    خون عاملی است که می تواند احتمال حضور، رشد و انتقال بیماری را دو چندان کند. بنابراین درصورتی که یکی از شرکای جنسی به به یک عامل عفونی، میکروبی یا ویروسی مثل سوزاک، سیفیلیس، کلامیدیا و عامل ایدز و ویروس تب خال مبتلا باشند؛ امکان انتقال این عامل به دیگری در زمان قاعدگی افزایش می‌یابد.

    این مطلب را هم ببینید  چگونه زمان انزال در مردان را افزایش دهیم.

    2. آيا مردم بطور معمول هنگام قاعدگی اقدام به رابطه جنسی می‌كنند؟

    طبق بررسی های انجام شده، اغلب زوجین حین دوران قاعدگی رابطه جنسی برقرار نمی کنند و رابطه در این دوران محبوبیت چندانی ندارد.  احتمالا با توجه به منفور دانستن این نوع رابطه در مذهب، فرهنگ و سنت به طور پیش فرض افراد از آن اجتناب می کنند.

     

    سکس در دوران قاعدگی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    صبا دهقانپور

    خوشحالی محصول یه زندگی هدفداره، هدف رو از زندگی‌ بگیری، خوشبختی هم ازش گرفته میشه.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    همچنین ببینید
    بستن
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x