طلاق

طلاق درمان خیانت

رابطه و زندگی مشترک مثل یک گلدان گل نیاز به مراقبت دارد.

  • طلاق درمان خیانت

    باوری که در عموم مردم وجود دارد این است که کسی که خیانت کرده را نمی‌شود بخشید و باید طلاق گرفت. برای برخی افراد خیانت خط قرمز بوده و فقط و فقط به طلاق فکر می‌کنند. قبل از طلاق باید نسبت به آن آگاهی پیدا کرد و از پیامدهای آن مطلع بود. پس از طلاق مشکلاتی برای شما به وجود میآید که تحمل آن برای شما سخت بوده و امکان دارد از سمت جامعه فشارهایی به شما وارد شود. در مقابل هم خیانت مسئله ای نیست که بتوان به سادگی از آن چشم پوشی کرد. قبل از هرگونه اقدام با عوامل آمادگی طلاق آشنا شوید.

    دلایل خیانت

    خیانت به عوامل زیادی بستگی دارد که اصلی ترین دلیل آن نارضایتی در رابطه زناشویی است. سست بودن یکی از زوجین و یا عدم توافق در برقراری رابطه جنسی می‌تواند فرد را به سمت و سوی خیانت بکشاند تا نیازهای جنسی خود را ارضا کند. نداشتن اعتماد به نفس، مشکلات روانشناختی، تعارضات فرهنگی، مشکلات مالی، انتقام و… می‌توانند از دلایل خیانت باشند. در هر صورت خیانت قابل توجیه و قابل دفاع نیست اما لازم است که قبل از هر تصمیمی دلایل آن بررسی شود.

    مقصر کیست؟

    در ابتدا همه تقصیرها به گردن فردی که خیانت کرده می‌افتد. ولی باید به عمق زندگی پی برد که چرا این اتفاق افتاده است. همه افراد در زندگی نقص هایی دارند و نمی‌توان گفت که همه چی کامل است. برخی افراد برای تامین کمبودهای خود دست به خیانت می‌زنند، مثلا زنی از سمت همسر نیازهای عاطفی او تامین نمی‌شود و با کمبودهای روانی مواجه می‌شود همینطور برخی از مردها نیز از لحاظ نیازهای جنسی از سمت زن خود تامین نمی‌شوند و یا از اخلاق‌های بد آن به شکوه آمده‌اند از این رو ممکن است  هرکدام برای تامین نیازهای خود به فکر خیانت بی‌افتند. در هیچ فرهنگ و آیینی خیانت قابل قبول نیست، اکثر خیانت‌ها یکبار رخ نداده و در زمان طولانی شکل گفته بهتر است قبل از اینکه اتفاقی رخ دهد به مشاور مراجعه کنید و اگر امکان مراجعه به مشاور را ندارید، از دوره صوتی جلوگیری از خیانت و بهبود رابطه استفاده نمایید تا مشکلات بزرگتری رخ ندهد.

    این مطلب را هم ببینید  5 دلیل پشیمانی بعد از طلاق

    طلاق یا بخشش

    با فهمیدن اینکه همسر شما خیانت کرده اعتماد شما نسبت به او از بین می‌رود که اعتماد دوباره به او بسیار سخت است. در بسیاری از موارد فردی که خیانت کرده به اشتباه خود پی برده و پشیمان است و سعی دارد تا زندگی و رابطه خود را بهبود ببخشد. در اینجا تصمیم با فردی است که خیانت دیده که ببیند می‌تواند دوباره اعتماد کند یا خیر؟ زمانی که فردی که خیانت کرده از عمل خود پشیمان نباشد و از نظر خود کار اشتباهی انجام نداده باشد، چاره ای جز طلاق نمی‌ماند. نصیحت‌ها و مشاوره های اطرافیان و خانواده راه‌چاره درستی نیست به دلیل اینکه بر اساس دیدگاه و نظر خود راهنمایی می‌کنند. مراجعه به زوج گرمانگر خیلی بهتر می‌تواند به شما کمک کند.

    اقدام به طلاق

    خیلی از مراجعان ما که اکثر خانم‌ها هستند، از پیامد‌های طلاق و مسائل فرهنگی پیرامون زن طلاق گرفته می‌ترسند و قصد جدایی ندارند. تعدادی از سرنوشت فرزندانشان ترسیده و عده‌ای هم از نظر مالی یا حمایتی در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برند. در این شرایط درست است که طلاق صورت نمی‌گیرد اما اگر اقدامی از طرف زوجین صورت نگیرد روابط سرد و سردتر شده و باز هم آسیب‌هایی به زوجین و فرزندانشان وارد می‌شود. در این شرایط طلاق عاطفی میان زن و شوهر اتفاق می‌افتد. اگر سرنوشت شما را به سمت طلاق پیش برد، باید بدانید چه چیزهایی برای بازگشت به زندگی بعد از طلاق لازم دارید. استقلال مالی، حمایت خانواده، شرایط فرزندان، فضای فرهنگی و انگیزه برای ادامه زندگی و ساختن زندگی جدید می‌تواند در تصمیم گیری بهتر به شما کمک کند.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    پشیمانی بعد از طلاق به دلیل خیانت

    پشیمانی پس از طلاق در بیشتر موارد دیده می‌شود و در طلاق به دلیل خیانت هم شایع است. امکان دارد فرد تصمیم لحظه ای و از روی احساسات بگیرد و بدون منطق اقدام به برگشتن به زندگی قبلی را کنند. فردی که خیانت کرده پس از جدایی متوجه اشتباه خود شده و متوجه می‌شود که اگر همسر خود شرایط را تحمل می‌کردند زندگی خود را می‌توانستند از نو بسازند، حال به این فکر می‌کنند که همسر او می‌تواند ببخشد و دوباره بازگردد یا نمی‌تواند.

    این مطلب را هم ببینید  جلب اعتماد همسر بعد از خیانت

    مسائل حقوقی بعد از طلاق

    زوجین به دلیل فشار فراوانی که تحمل می‌کنند فقط به طلاق و جدایی فکر می‌کنند و نسبت به حق و حقوق خود بی‌اطلاع هستند. بسیاری از زنان به طلاق توافقی روی آورده با وجود اینکه از هیچ پشتوانه مالی ندارند، از مهریه و نفقه خود می‌گذرند. اگر حضانت فرزند خود را نیز بگیرند مشکل مسکن نیز به دیگر مشکلات اضافه می‌شود. قبل از تصمیم عجولانه نسبت به حق خود آگاهی پیدا کنید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x